Podpisem smluv obou pilotů jako by si švýcarská stáj odškrtla jednu ze svých položek a teď se hodlá věnovat následujícím podnikům, především vzhlíží už za letní přestávku a plánuje, co provede v Belgii a Singapuru.
Pilot Marcus Ericsson doufá, že nové aktualizace přivedou Sauber opět na pozice, které mu patřily na začátku sezóny. "Je to náš plán. Není žádným tajemstvím, že jsme ztratili něco na rychlosti a potřebujeme udržet krok se středem startovního pole.
Proto věříme, že ve Spa uděláme s novou konfigurací první krok, pro Singapur máme připraveny nějaké aerodynamické úpravy, takže ve třetím čtvrtletí bychom se mohli vrátit na pozice, na nichž jsme tento rok začali."
O Sauberu se hovoří ještě v jiné souvislosti, a sice ohledně propojení s BMW, bývalým vlastníkem týmu. Bavorská automobilka převzala tým v roce 2006 a o dva roky později vyhrál v jejích barvách Robert Kubica Grand Prix Kanady. Od sezóny 2011 došlo opět k přerodu na nezávislý tým, který se pohybuje nejčastěji v druhé polovině startovního pole.
Podle spolumajitelky a šéfky týmu Moniši Kaltenbornové je tým se sídlem v Hinvwillu schopen se při nárůstu rozpočtu znatelně posunout kupředu. "Vždy jsme byli týmem středu pole a BMW tudíž mělo dobrou nástupní pozici k převzetí stáje jako majoritní vlastník. Poté jsme v nejkratším možném termínu zvládli výkonnostní skok, což dokazuje, jak je důležité mít správné financování."
Kaltenbornová vysvětlila, že specializovaných pracovníků BMW nejsou v Hinwillu žádné zástupy, dali by se spočítat na prstech dvou, ale spíš jedné ruky. Na přímou otázku, zda se BMW chystá k návratu do Formule 1 připustila, že to vůbec není vyloučeno.
"Velice dobře znají naše kvality a my jsme s nimi v těsném kontaktu. Vědí sami nejlépe, oč jim jde, takže nemá smysl na ně v tomto směru nějak tlačit. Uvidíme," vyjadřuje se poněkud záhadně Moniša Kaltenbornová.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.