Podpisem smluv obou pilotů jako by si švýcarská stáj odškrtla jednu ze svých položek a teď se hodlá věnovat následujícím podnikům, především vzhlíží už za letní přestávku a plánuje, co provede v Belgii a Singapuru.
Pilot Marcus Ericsson doufá, že nové aktualizace přivedou Sauber opět na pozice, které mu patřily na začátku sezóny. "Je to náš plán. Není žádným tajemstvím, že jsme ztratili něco na rychlosti a potřebujeme udržet krok se středem startovního pole.
Proto věříme, že ve Spa uděláme s novou konfigurací první krok, pro Singapur máme připraveny nějaké aerodynamické úpravy, takže ve třetím čtvrtletí bychom se mohli vrátit na pozice, na nichž jsme tento rok začali."
O Sauberu se hovoří ještě v jiné souvislosti, a sice ohledně propojení s BMW, bývalým vlastníkem týmu. Bavorská automobilka převzala tým v roce 2006 a o dva roky později vyhrál v jejích barvách Robert Kubica Grand Prix Kanady. Od sezóny 2011 došlo opět k přerodu na nezávislý tým, který se pohybuje nejčastěji v druhé polovině startovního pole.
Podle spolumajitelky a šéfky týmu Moniši Kaltenbornové je tým se sídlem v Hinvwillu schopen se při nárůstu rozpočtu znatelně posunout kupředu. "Vždy jsme byli týmem středu pole a BMW tudíž mělo dobrou nástupní pozici k převzetí stáje jako majoritní vlastník. Poté jsme v nejkratším možném termínu zvládli výkonnostní skok, což dokazuje, jak je důležité mít správné financování."
Kaltenbornová vysvětlila, že specializovaných pracovníků BMW nejsou v Hinwillu žádné zástupy, dali by se spočítat na prstech dvou, ale spíš jedné ruky. Na přímou otázku, zda se BMW chystá k návratu do Formule 1 připustila, že to vůbec není vyloučeno.
"Velice dobře znají naše kvality a my jsme s nimi v těsném kontaktu. Vědí sami nejlépe, oč jim jde, takže nemá smysl na ně v tomto směru nějak tlačit. Uvidíme," vyjadřuje se poněkud záhadně Moniša Kaltenbornová.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.