Jedenapadesátiletý inženýr Merdcedesu, držitel titulu čestný doktor inženýrství univerzity Heriot-Watt je po loňském odchodu od Mercedesu potvrzen v souvislosti s novým působištěm - základnou rudých ořů z Maranella.
Životopis Jocka Cleara je opravdu velice bohatý, v jeho péči byli takoví jezdci jako Takuma Sato (2003-2005) či Rubens Barrichello (2006-2009), ale jeho kariéra začala ještě v dobách působení značky Benetton v F1. Jock k ní nastoupil v roce 1989, poté přešel k Leyton House Racing, ale když se v této stáji začaly řešit problémy šéfa Akiry Akagiho, zamířil k Lotusu, kde se staral o Johnnyho Herberta. Pak měl v péči Davida Coultharda u Williamsu, po jehož odchodu bděl nad Jacquesem Villeneuvem. S ním také přešel do týmu BAR.
Zajímavé je, že Clearovýma rukama prošli během jeho čtyřleté éry u Mercedesu, kam zamířil v roce 2010, všichni tři významní piloti: Rosberg, M. Schumacher a Hamilton. Právě u něj kariéra v týmu třícípé hvězdy kolem loňských vánoc skončila. Podmínkou jeho odchodu byla i dohoda, že Clear nesmí pracovat v podobném oboru minimálně jeden rok.
Technický šéf Ferrari James Allison nyní potvrdil, že Jock Clear se stane členem týmu a předpokládá, že Brit zamíří na pozici zastávanou Patem Fryem, který u Ferrari skončil rovněž koncem loňského roku.
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.
V posledních týdnech se hodně spekuluje o budoucnosti Lewise Hamiltona ve Ferrari, avšak vše nasvědčuje tomu, že kontrolu nad svým současným kontraktem má pevně v rukou právě on.
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.