Dohady kolem další existence Renaultu ve formuli 1 gradují a brzy by mělo být jasno, jaká budoucnost francouzskou automobilku čeká. Není vyloučeno, že finální verdikt padne už o tomto víkendu u příležitosti Grand Prix Maďarska.
Renault vyhodnocoval několik posledních měsíců se zaměřením na marketingovou návratnost jeho investic do F1. Nelze v tuto chvíli pořád vyloučit ani úplný odchod, čemuž by napovídaly zejména nepříliš uspokojivé výsledky z první poloviny šampionátu, média se spíše domnívají, že primárním cílem bude získat licenci pro provozování vlastního týmu, nejlépe odkoupením stáje Lotus.
Zprávy naznačují, že debaty s Lotusem a jeho akcionáři jsou nyní v pokročilé fázi a management Renaultu se nyní pokouší sestavit finanční balíček pro zmíněnou transakci, jehož podoba by měla být po letní přestávce oficiálně představena vedení automobilky.
Jedním z klíčových bodů je podíl z příjmů, který by měl Renaultu pomoci při rozjezdu investic do vlastního týmu F1. Proto se očekává tlak na nové posouzení bilaterálních obchodních práv, která má nyní Ecclestone uzavřena s Lotusem. Ve hře je také bonus za historický tým (více zde). Je téměř jisté, že právě tato okolnost bude na Hungaroringu předmětem jednání mezi vedením Renaultu a CVC Group.
Je tu také otázka sponzorských vztahů, které by v budoucnu měly týmu po finanční stránce ulehčit v otázce nákladů. Volba pilotů by pak mohla padnout na jedince se slušným zázemím - což je případ třeba Maldonada nebo Péreze. Šéf Renaultu Ghosn hodlá seznámit veřejnost s plány Renaultu během několika příštích týdnů, protože na rozhodnutí Francouzů závisí i některé další kroky.
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.
V posledních týdnech se hodně spekuluje o budoucnosti Lewise Hamiltona ve Ferrari, avšak vše nasvědčuje tomu, že kontrolu nad svým současným kontraktem má pevně v rukou právě on.
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.