Dohady kolem další existence Renaultu ve formuli 1 gradují a brzy by mělo být jasno, jaká budoucnost francouzskou automobilku čeká. Není vyloučeno, že finální verdikt padne už o tomto víkendu u příležitosti Grand Prix Maďarska.
Renault vyhodnocoval několik posledních měsíců se zaměřením na marketingovou návratnost jeho investic do F1. Nelze v tuto chvíli pořád vyloučit ani úplný odchod, čemuž by napovídaly zejména nepříliš uspokojivé výsledky z první poloviny šampionátu, média se spíše domnívají, že primárním cílem bude získat licenci pro provozování vlastního týmu, nejlépe odkoupením stáje Lotus.
Zprávy naznačují, že debaty s Lotusem a jeho akcionáři jsou nyní v pokročilé fázi a management Renaultu se nyní pokouší sestavit finanční balíček pro zmíněnou transakci, jehož podoba by měla být po letní přestávce oficiálně představena vedení automobilky.
Jedním z klíčových bodů je podíl z příjmů, který by měl Renaultu pomoci při rozjezdu investic do vlastního týmu F1. Proto se očekává tlak na nové posouzení bilaterálních obchodních práv, která má nyní Ecclestone uzavřena s Lotusem. Ve hře je také bonus za historický tým (více zde). Je téměř jisté, že právě tato okolnost bude na Hungaroringu předmětem jednání mezi vedením Renaultu a CVC Group.
Je tu také otázka sponzorských vztahů, které by v budoucnu měly týmu po finanční stránce ulehčit v otázce nákladů. Volba pilotů by pak mohla padnout na jedince se slušným zázemím - což je případ třeba Maldonada nebo Péreze. Šéf Renaultu Ghosn hodlá seznámit veřejnost s plány Renaultu během několika příštích týdnů, protože na rozhodnutí Francouzů závisí i některé další kroky.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.