Snaha zvýšit zájem o návštěvu Grand Prix může mít různé podoby. Pořadatelé amerického závodu v texaském Austinu nyní hodlají nabídnout fanouškům formule 1 novou podobu vstupenek, s níž už měli úspěch při nedávném podniku MotoGP.
Fanoušci by měli mít větší výběr, odkud závod chtějí sledovat. Proto Circuit of The Americas (COTA) hodlá zavést novinku v podobě Flex Passu, který umožní divákům navštěvovat během závodu hned několik tribun.
Pořadatelé ve svém záměru vidí vyplnění jedné dosti značné mezery na trhu se vstupenkami. Divák by s jejich řešením mohl volit větší volnost pohybu po okruhu, ovšem s rizikem, že nebude mít stoprocentně zajištěn dobrý výhled; proti tomu stojí vstupenka na konkrétní tribunu a místo po celý závodní víkend.
Daňový šéf COTA Geoff Moore uvedl, že zmíněný pokus byl úspěšně vyzkoušen v závodě MotoGP, proto by se nemělo váhat s jeho zavedením na říjnový závod formule 1. "Lidé ho přijali dobře, lístky šly na odbyt a prakticky všechny vyhrazené pro tento experiment se prodaly. Stejnou věc hodláme vyzkoušet při akci Lone Star Le Mans v září, a tento systém také chceme uplatnit i v F1."
Moore se domnívá, že jde o pozitivní krok v době, kdy stále více fanoušků volá po zatraktivnění formule 1. "Vnímám to jako přirozený vývoj, že lidé požadující větší možnost výběru. Pokud dorazíte na okruh kolem půl osmé, můžete najít opravdu dobré místo. Můžete vybírat třeba podle toho, co piloti o okruhu říkají, jak si užívají jízdy v některých částech - takže se můžete jít podívat do Esses, také Turn 5 je zajímavá, jiní zase budou v kvalifikaci preferovat zatáčku 11. V den závodu pak budou lidé chtít sedět na hlavní tribuně a vidět řazení pilotů na roštu, start, zastávky v boxech, vyhlášení vítězů. To vše s novým Flex Pass bude možné."
Moore rovněž usiluje o větší podporu F1 ze strany Američanů. Teď vidí příznivou dobu jednak vstupem mexické Grand Prix do kalendáře F1 a také účastí amerického týmu v příští sezóně. "Netuším zda jde o sociální fenomén, který tu od roku 2012 zažíváme, ale byl to zvláštní rok. Teď tu je normalizovanější prostředí, ale také pohlížíme na fanoušky a hlavně sponzory poněkud jinak, chceme, aby tu zůstali a vraceli se sem."
Ohledně přítomnosti mexického závodu, který se pojede na začátku listopadu, Moore dodal: "Posílí to vědomí o zapojení této části světa do F1. Každý závod, který přitáhne pozornost lidí, je pro nás velkým přínosem. Každá novinka vyvolá zájem, proto jsem si opravdu užíval, když jsme začínali. Nesmíme dovolit, aby se ze závodu postupně stala běžná záležitost, musíme pořád udržovat napětí a přinášet fanouškům něco nového, pak se nám bude dařit dobře," uzavírá Moore.
Jennifer Lopez se při Velké ceně Saúdské Arábie vrátila do prostředí Formule 1 jako speciální host Ferrari a po jedenácti letech opět vystoupila na pódiu v rámci závodního víkendu.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.