Snaha zvýšit zájem o návštěvu Grand Prix může mít různé podoby. Pořadatelé amerického závodu v texaském Austinu nyní hodlají nabídnout fanouškům formule 1 novou podobu vstupenek, s níž už měli úspěch při nedávném podniku MotoGP.
Fanoušci by měli mít větší výběr, odkud závod chtějí sledovat. Proto Circuit of The Americas (COTA) hodlá zavést novinku v podobě Flex Passu, který umožní divákům navštěvovat během závodu hned několik tribun.
Pořadatelé ve svém záměru vidí vyplnění jedné dosti značné mezery na trhu se vstupenkami. Divák by s jejich řešením mohl volit větší volnost pohybu po okruhu, ovšem s rizikem, že nebude mít stoprocentně zajištěn dobrý výhled; proti tomu stojí vstupenka na konkrétní tribunu a místo po celý závodní víkend.
Daňový šéf COTA Geoff Moore uvedl, že zmíněný pokus byl úspěšně vyzkoušen v závodě MotoGP, proto by se nemělo váhat s jeho zavedením na říjnový závod formule 1. "Lidé ho přijali dobře, lístky šly na odbyt a prakticky všechny vyhrazené pro tento experiment se prodaly. Stejnou věc hodláme vyzkoušet při akci Lone Star Le Mans v září, a tento systém také chceme uplatnit i v F1."
Moore se domnívá, že jde o pozitivní krok v době, kdy stále více fanoušků volá po zatraktivnění formule 1. "Vnímám to jako přirozený vývoj, že lidé požadující větší možnost výběru. Pokud dorazíte na okruh kolem půl osmé, můžete najít opravdu dobré místo. Můžete vybírat třeba podle toho, co piloti o okruhu říkají, jak si užívají jízdy v některých částech - takže se můžete jít podívat do Esses, také Turn 5 je zajímavá, jiní zase budou v kvalifikaci preferovat zatáčku 11. V den závodu pak budou lidé chtít sedět na hlavní tribuně a vidět řazení pilotů na roštu, start, zastávky v boxech, vyhlášení vítězů. To vše s novým Flex Pass bude možné."
Moore rovněž usiluje o větší podporu F1 ze strany Američanů. Teď vidí příznivou dobu jednak vstupem mexické Grand Prix do kalendáře F1 a také účastí amerického týmu v příští sezóně. "Netuším zda jde o sociální fenomén, který tu od roku 2012 zažíváme, ale byl to zvláštní rok. Teď tu je normalizovanější prostředí, ale také pohlížíme na fanoušky a hlavně sponzory poněkud jinak, chceme, aby tu zůstali a vraceli se sem."
Ohledně přítomnosti mexického závodu, který se pojede na začátku listopadu, Moore dodal: "Posílí to vědomí o zapojení této části světa do F1. Každý závod, který přitáhne pozornost lidí, je pro nás velkým přínosem. Každá novinka vyvolá zájem, proto jsem si opravdu užíval, když jsme začínali. Nesmíme dovolit, aby se ze závodu postupně stala běžná záležitost, musíme pořád udržovat napětí a přinášet fanouškům něco nového, pak se nám bude dařit dobře," uzavírá Moore.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.
Martin Brundle nastínil, co bude klíčové pro Landa Norrise, má-li v letošní sezóně porazit týmového kolegu Oscara Piastriho. Podle bývalého pilota F1 musí Norris ve zbytku šampionátu potvrdit svou zkušenost, jezdeckou vyzrálost a pravidelně přivážet silné výsledky, pokud si chce udržet pozici jedničky v týmu McLaren.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.