Snaha zvýšit zájem o návštěvu Grand Prix může mít různé podoby. Pořadatelé amerického závodu v texaském Austinu nyní hodlají nabídnout fanouškům formule 1 novou podobu vstupenek, s níž už měli úspěch při nedávném podniku MotoGP.
Fanoušci by měli mít větší výběr, odkud závod chtějí sledovat. Proto Circuit of The Americas (COTA) hodlá zavést novinku v podobě Flex Passu, který umožní divákům navštěvovat během závodu hned několik tribun.
Pořadatelé ve svém záměru vidí vyplnění jedné dosti značné mezery na trhu se vstupenkami. Divák by s jejich řešením mohl volit větší volnost pohybu po okruhu, ovšem s rizikem, že nebude mít stoprocentně zajištěn dobrý výhled; proti tomu stojí vstupenka na konkrétní tribunu a místo po celý závodní víkend.
Daňový šéf COTA Geoff Moore uvedl, že zmíněný pokus byl úspěšně vyzkoušen v závodě MotoGP, proto by se nemělo váhat s jeho zavedením na říjnový závod formule 1. "Lidé ho přijali dobře, lístky šly na odbyt a prakticky všechny vyhrazené pro tento experiment se prodaly. Stejnou věc hodláme vyzkoušet při akci Lone Star Le Mans v září, a tento systém také chceme uplatnit i v F1."
Moore se domnívá, že jde o pozitivní krok v době, kdy stále více fanoušků volá po zatraktivnění formule 1. "Vnímám to jako přirozený vývoj, že lidé požadující větší možnost výběru. Pokud dorazíte na okruh kolem půl osmé, můžete najít opravdu dobré místo. Můžete vybírat třeba podle toho, co piloti o okruhu říkají, jak si užívají jízdy v některých částech - takže se můžete jít podívat do Esses, také Turn 5 je zajímavá, jiní zase budou v kvalifikaci preferovat zatáčku 11. V den závodu pak budou lidé chtít sedět na hlavní tribuně a vidět řazení pilotů na roštu, start, zastávky v boxech, vyhlášení vítězů. To vše s novým Flex Pass bude možné."
Moore rovněž usiluje o větší podporu F1 ze strany Američanů. Teď vidí příznivou dobu jednak vstupem mexické Grand Prix do kalendáře F1 a také účastí amerického týmu v příští sezóně. "Netuším zda jde o sociální fenomén, který tu od roku 2012 zažíváme, ale byl to zvláštní rok. Teď tu je normalizovanější prostředí, ale také pohlížíme na fanoušky a hlavně sponzory poněkud jinak, chceme, aby tu zůstali a vraceli se sem."
Ohledně přítomnosti mexického závodu, který se pojede na začátku listopadu, Moore dodal: "Posílí to vědomí o zapojení této části světa do F1. Každý závod, který přitáhne pozornost lidí, je pro nás velkým přínosem. Každá novinka vyvolá zájem, proto jsem si opravdu užíval, když jsme začínali. Nesmíme dovolit, aby se ze závodu postupně stala běžná záležitost, musíme pořád udržovat napětí a přinášet fanouškům něco nového, pak se nám bude dařit dobře," uzavírá Moore.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.