Úsilí o větší bezpečnost nepoleví, říká Wolff a přidávají se další

Formule 1 musí být bezpečnější, požaduje Toto Wolff
Formule 1 musí být bezpečnější, požaduje Toto Wolff, foto: Mercedes AMG F1 Team
Robert RoBertino Pavelka 22. července 2015 11:39 | akt. 22. července 2015 13:34
Sdílej:

Jak se dalo očekávat, v různých vlnách po nehodě Julese Bianchiho zaznívaly hlasy o nutnosti udělat formuli 1 ještě bezpečnější. Po smrti pětadvacetiletého Francouze tyto výzvy ještě nabyly na intenzitě.

Přitom se většinou mluví pouze o zvýšeném tlaku na zajištění bezpečnosti, ale o co konkrétně má jít se zatím rozplývá ve všeobecných prohlášeních. F1NEWS.cz se k problematice vyjádřilo v samostatném komentáři (zde).

Poslechněme si, co k otázce zvýšení bezpečnosti řekl krátce po Bianchiho pohřbu dvojnásobný mistr světa Lewis Hamilton: "Naše sportovní odvětví se nyní vydává na těžkou cestu. Prokázalo se, že v něm ještě jsou určitá nebezpečí, která musí být piloty respektována.

Musíme si je uvědomit kdykoli do vozu usedneme. Z hlediska bezpečnosti jsme udělali velký pokrok a jsem si jist, že FIA učiní další kroky k jejímu zlepšení. Bianchiho budu nadále potkávat ve svých myšlenkách i motlibách, a to nejen v nejbližším závodě, ale po celou mojí kariéru. Vím, že by chtěl, abychom pokračovali v závodění tak, jako doposud."

Jeho šéf Toto Wolff je přesvědčen, že další zlepšení bezpečnosti bude nejlepším uctěním památky Bianchiho. "Mou první pohnutkou bylo jít za Julesovou rodinou a přáteli - ztratit dítě je něco, co nelze slovy popsat - a jménem našeho týmu jim dodat sílu na dny a týdny, které je nyní čekají. Jeho památku uctíme nejlépe tím, že budeme pod vedením FIA pokračovat na cílech zlepšit bezpečnost pilotů, členů týmu, pracovníků na okruhu a diváků."

S prakticky shodným vyjádřením přišel i výkonný technický ředitel Mercedesu Paddy Lowe. Uvedl, že z Bianchiho nehody získala F1 "významné poznatky". Podle něj byla od té doby zavedena řada změn včetně virtuálního safety-caru. "Přes víkend budeme všichni na Bianchiho a jeho rodinu intenzivně myslet.

Co se jeho nehody týče, získali jsme důležité poznatky a byly učiněny změny, aby k podobnému incidentu už nikdy nedošlo. Motorsport nemůže být bez rizika - ale podobné situace nás činí odpovědné za zlepšování bezpečnosti pro všechny účastníky motoristického sportu."

Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.