Můžeme to nazývat jakkoli, gentlemanskou dohodou, paktem o neútočení, dokumentem porozumění. V podstatě ale půjde o něco ve stylu koaliční smlouvy, která by měla snížit napětí v týmu, které v něm panovalo v loňské sezóně.
V uplynulých dnech Nico Rosberg zakopal válečnou sekeru, ale dobře si označil místo, kde leží. Připustil, že vztahy s Hamiltonem jsou nyní lepší, ale to vůbec neznamená, že se zase nemohou zhoršit, zvláště když se vyhrotí boj o titul mistra světa.
Nyní se čerstvý třicátník rozhodl jít cestou oficiální a navrhl, aby jak on tak Hamilton podepsali něco ve stylu dohody na nejvšší úrovni. "Bude to dokument, který oba podepíšeme," svěřil se Nico zkušenému dopisovateli švýcarského deníku Blick Rogeru Benoïtovi. Na otázku, co by měl dokument obsahovat, dodal: "Budou v něm rozepsány situace, jak se budeme chovat na trati po startu, při předjíždění a podobně." Dle jeho názoru by takto podepsaný papír mohl zklidnit druhou polovinu sezóny.
S podobným nápadem přišel i Toto Wolff, má podobu "závazných pravidel". Jeho záměrem bylo lépe zvládat vypjatou bitvu v týmu. "Jako tým nečekáme, že k sobě budou milí. Nebo lépeřečeno, že si před médii budou hrát na přátele. To, oč nám jde, je vzájemné respektování na trati a dodržovat pravidla boje. Je to složitá záležitost, protože musíme myslet jak na tým tak na ambice obou pilotů."
Rosberg k tomu dodává: "Složité to opravdu bude, protože vyhrávat chceme oba dva. Proto dojde k dalším pádům a vzestupům a budou se opakovat. V téhle chvíli je vše v pořádku."
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.