Včerejší pohřeb se nesl v duchu solidarity s rodinou a přáteli zesnulého Julese Bianchiho. Piloti se rozhodli uctít jeho památku v rámci Grand Prix Maďarska hned několika způsoby. Bohužel se objevují i zprávy, které jsou z jistého hlediska nepochopitelné.
Na památku zesnulého kolegy a přítele budou mít v nastávajícím maďarském závodě piloti na svých vozech nápis Ciao, Jules. Rovněž se bude před startem jako vzpomínka na pětadvacetiletého Francouze držet minuta ticha. FIA potvrdila tento akt, který proběhne před startem v 13:45 místního času.
Pohřbu se zúčastnilo na 36 kolegů Bianchiho, od hvězd F1 po piloty GP2. Mezi smutečními hosty byli Lewis Hamilton, Daniel Ricciardo, Sebastian Vettel, Pastor Maldonado, Romain Grosjean, Felipe Massa či Jean-Eric Vergne, někteří se i zapojili do smutečního obřadu. "Byl to velmi emotivní zážitek," popsal situaci Nico Rosberg.
Jeho krajan Nico Hülkenberg se svěřil: "Poprvé jsem byl na pohřbu, bylo to velice poklidné a plné emocí."
Přítomen byl i prezident GPDA Alex Wurz, který musel čelit nepříjemným otázkám, zda někoho k cestě do Nice nutil nebo mu ji dokonce nařizoval. Rakušan se proti podobným dohadům tvrdě ohradil: "Byla to pro ně srdeční záležitost, přesvědčovat jsem nikoho nemusel a ani bych to neudělal."
Mezi těmi, kteří vzdali zesnulému Bianchimu poslední poctu byl i jeho manažer Nicholas Todt: "Byl to velice přirozený a skromný člověk. Formule 1 není vůbec jednoduchá profese, často v ní můžete ztratit kontakt s realitou, ale na něm jsem viděl, že zůstal sám sebou a ke každému se choval sympaticky, což ho od některých kolegů odlišovalo."
Obhájce mistrovského titulu Lewis Hamilton podotkl, že v nastávajícím závodě bude myšlenkami stále u Bianchiho: "Loučení s Julesem bylo pro každého neuvěřitelně těžké. Pokud jde o mě, kéž bych ho mohl poznat lépe. Ale z toho, co jsem o něm věděl, byl velice laskavý, s velkým srdcem a nadějnou budoucností."
Roberto Merhi, Bianchiho nástupce u týmu Manor Marussia F1, vzpomenul na připomenul vedle Bianchiho úmrtí i další týmovou tragédii, při níž se v roce 2012 těžce zranila testpilotka María de Villota. Od události uplynuly nedávno tři roky. "Je to kruté, takový osud si nezasloužili. Je to skvělý tým, pronásledovaný tragédiemi, ať šlo o Maríu nebo Julese. Chtěl bych vyjádřit lítost manažeru Boothovi, který je podle mě vynikající muž na svém postu, jeden z nejlepších v F1."
Merhi dále vzpomíná na Bianchiho: "Byl nejkomplexnější pilot mé generace. Vzpomínám si, že přijel v roce 2002 na závod motokár ve Vendrellu, aniž by místní okruh znal, což je v takovém věku dost důležité, ale hned po něm letěl jako střela. V roce 2009 vyhrál F3 Euro Series, měl sice dobrý vůz, ale každého doslova rozdrtil, včetně Bottase a Ricciarda. Celému motoristickému světu bude nesmírně chybět."
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.