Včerejší pohřeb se nesl v duchu solidarity s rodinou a přáteli zesnulého Julese Bianchiho. Piloti se rozhodli uctít jeho památku v rámci Grand Prix Maďarska hned několika způsoby. Bohužel se objevují i zprávy, které jsou z jistého hlediska nepochopitelné.
Na památku zesnulého kolegy a přítele budou mít v nastávajícím maďarském závodě piloti na svých vozech nápis Ciao, Jules. Rovněž se bude před startem jako vzpomínka na pětadvacetiletého Francouze držet minuta ticha. FIA potvrdila tento akt, který proběhne před startem v 13:45 místního času.
Pohřbu se zúčastnilo na 36 kolegů Bianchiho, od hvězd F1 po piloty GP2. Mezi smutečními hosty byli Lewis Hamilton, Daniel Ricciardo, Sebastian Vettel, Pastor Maldonado, Romain Grosjean, Felipe Massa či Jean-Eric Vergne, někteří se i zapojili do smutečního obřadu. "Byl to velmi emotivní zážitek," popsal situaci Nico Rosberg.
Jeho krajan Nico Hülkenberg se svěřil: "Poprvé jsem byl na pohřbu, bylo to velice poklidné a plné emocí."
Přítomen byl i prezident GPDA Alex Wurz, který musel čelit nepříjemným otázkám, zda někoho k cestě do Nice nutil nebo mu ji dokonce nařizoval. Rakušan se proti podobným dohadům tvrdě ohradil: "Byla to pro ně srdeční záležitost, přesvědčovat jsem nikoho nemusel a ani bych to neudělal."
Mezi těmi, kteří vzdali zesnulému Bianchimu poslední poctu byl i jeho manažer Nicholas Todt: "Byl to velice přirozený a skromný člověk. Formule 1 není vůbec jednoduchá profese, často v ní můžete ztratit kontakt s realitou, ale na něm jsem viděl, že zůstal sám sebou a ke každému se choval sympaticky, což ho od některých kolegů odlišovalo."
Obhájce mistrovského titulu Lewis Hamilton podotkl, že v nastávajícím závodě bude myšlenkami stále u Bianchiho: "Loučení s Julesem bylo pro každého neuvěřitelně těžké. Pokud jde o mě, kéž bych ho mohl poznat lépe. Ale z toho, co jsem o něm věděl, byl velice laskavý, s velkým srdcem a nadějnou budoucností."
Roberto Merhi, Bianchiho nástupce u týmu Manor Marussia F1, vzpomenul na připomenul vedle Bianchiho úmrtí i další týmovou tragédii, při níž se v roce 2012 těžce zranila testpilotka María de Villota. Od události uplynuly nedávno tři roky. "Je to kruté, takový osud si nezasloužili. Je to skvělý tým, pronásledovaný tragédiemi, ať šlo o Maríu nebo Julese. Chtěl bych vyjádřit lítost manažeru Boothovi, který je podle mě vynikající muž na svém postu, jeden z nejlepších v F1."
Merhi dále vzpomíná na Bianchiho: "Byl nejkomplexnější pilot mé generace. Vzpomínám si, že přijel v roce 2002 na závod motokár ve Vendrellu, aniž by místní okruh znal, což je v takovém věku dost důležité, ale hned po něm letěl jako střela. V roce 2009 vyhrál F3 Euro Series, měl sice dobrý vůz, ale každého doslova rozdrtil, včetně Bottase a Ricciarda. Celému motoristickému světu bude nesmírně chybět."
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.