K debatám o tom, zda je či není snadné řídit současné monoposty F1 se vyjadřoval kde kdo. Teď k tomu řekli své i mladíci nebo také "rookies", kteří kroutí v F1 premiérovou či druhou sezónu.
Právě na příkladě sedmnáctiletého Maxe Verstappena a o tři roky staršího Carlose Sainze jr. vidí někteří kritici argument pro svůj názor, že pilotovat vůz, který by měl být vrcholem motoristického sportu, není zdaleka tak složité jako kdysi.
Verstappen ale odporuje: "Vůbec si nemyslím, že F1 je stále jednodušší. Je něco jiného, když se připravujete od útlého věku, budete nachystaní mnohem lépe než před dvaceti lety. Teď je všechno mnohem profesionálnější. A to nese pochopitelný výsledek, piloti vstupují do F1 podstatně dřív."
Připojuje se k němu i Sainz jr. a poukazuje na konkrétní osoby v jiných sportech - Rafael Nadal (tenis), Michael Phelps (plavání) a Marc Marquez (MotoGP). Na jejich úspěších proklamuje, že sportovci v 21. století daleko více dominují od velmi raného věku.
"Každý, kdo si myslí, že F1 je snadná, by si tak musel totéž myslet o všech ostatních sportech, protože i tam se objevují stále mladší a mladší jedinci. Tak proč by se to nedělo i ve formuli 1? To samé vidíme v MotoGP, ale tam nikoho nenapadne mluvit o jednodušších strojích. Mladí lidé jsou lépe připraveni, což je nyní celosvětový trend."
Připomeňme si ještě v této souvislosti výrok Daniila Kvjata (21), který už jsme citovali při jiné příležitosti. "Bez ohledu na to, co říkají ostatní, vidím v F1 tu největší výzvu. Slyšel jsem kritiku, a napadá mě, že ti, kdo ji vyslovili, nemají potuchy, co pro nás F1 znamená. Docela by mě zajímalo, co by dokázali, kdyby měli možnost do vozu F1 usednout."
Aby však byl dán prostor pro obě strany, poslechněme si, co říká veterán F1 a úspěšný účastník rallye Paříž-Dakar Patrick Tambay: "Mladí to dnes mají díky neuvěřitelnému rozvoji technologií mnohem lehčí, ale také jim nedochází, že právě proto jsou vozidla a trati koncipovaná tak, aby byla co nejsnáze ovladatelná. Vzpomínám si, jak jednou Michael Schumacher usedl do mého Ferrari z roku 1983 a nechtěl věřit, že s takovým autem se dalo jezdit stejně rychle, jako to zvládal on o téměř dvacet let později, ale za daleko obtížnějších podmínek. Občas bych těm mladíkům přál, aby měli takovou možnost, a pak by těžko mohli mluvit o tom, jak je těžké v současnosti řídit vůz F1."
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.
Max Verstappen po závodě ocenil tým Red Bull za „neuvěřitelný výsledek“ po startu z pitlane. Dokázal se rychle prosadit vpřed a vyzdvihl práci týmu, která pomohla proměnit náročný začátek v silný výkon.
Lewis Hamilton popsal svůj první rok u Ferrari jako a přiznal, že poslední víkend pro něj nebyl snadný. Sedminásobný mistr světa tak dál čeká na moment, kdy se jeho přestup k italské stáji začne skutečně vyplácet.
Lando Norris navýšil vedení v šampionátu před Oscarem Piastrim po silném výkonu v Brazílii. Max Verstappen však na Interlagosu zazářil a znovu ukázal své kvality.
Oscar Piastri i po nehodě ve sprintu a čtvrtém místě v kvalifikaci v Brazílii zůstává přesvědčen, že může získat titul mistra světa F1.