K debatám o tom, zda je či není snadné řídit současné monoposty F1 se vyjadřoval kde kdo. Teď k tomu řekli své i mladíci nebo také "rookies", kteří kroutí v F1 premiérovou či druhou sezónu.
Právě na příkladě sedmnáctiletého Maxe Verstappena a o tři roky staršího Carlose Sainze jr. vidí někteří kritici argument pro svůj názor, že pilotovat vůz, který by měl být vrcholem motoristického sportu, není zdaleka tak složité jako kdysi.
Verstappen ale odporuje: "Vůbec si nemyslím, že F1 je stále jednodušší. Je něco jiného, když se připravujete od útlého věku, budete nachystaní mnohem lépe než před dvaceti lety. Teď je všechno mnohem profesionálnější. A to nese pochopitelný výsledek, piloti vstupují do F1 podstatně dřív."
Připojuje se k němu i Sainz jr. a poukazuje na konkrétní osoby v jiných sportech - Rafael Nadal (tenis), Michael Phelps (plavání) a Marc Marquez (MotoGP). Na jejich úspěších proklamuje, že sportovci v 21. století daleko více dominují od velmi raného věku.
"Každý, kdo si myslí, že F1 je snadná, by si tak musel totéž myslet o všech ostatních sportech, protože i tam se objevují stále mladší a mladší jedinci. Tak proč by se to nedělo i ve formuli 1? To samé vidíme v MotoGP, ale tam nikoho nenapadne mluvit o jednodušších strojích. Mladí lidé jsou lépe připraveni, což je nyní celosvětový trend."
Připomeňme si ještě v této souvislosti výrok Daniila Kvjata (21), který už jsme citovali při jiné příležitosti. "Bez ohledu na to, co říkají ostatní, vidím v F1 tu největší výzvu. Slyšel jsem kritiku, a napadá mě, že ti, kdo ji vyslovili, nemají potuchy, co pro nás F1 znamená. Docela by mě zajímalo, co by dokázali, kdyby měli možnost do vozu F1 usednout."
Aby však byl dán prostor pro obě strany, poslechněme si, co říká veterán F1 a úspěšný účastník rallye Paříž-Dakar Patrick Tambay: "Mladí to dnes mají díky neuvěřitelnému rozvoji technologií mnohem lehčí, ale také jim nedochází, že právě proto jsou vozidla a trati koncipovaná tak, aby byla co nejsnáze ovladatelná. Vzpomínám si, jak jednou Michael Schumacher usedl do mého Ferrari z roku 1983 a nechtěl věřit, že s takovým autem se dalo jezdit stejně rychle, jako to zvládal on o téměř dvacet let později, ale za daleko obtížnějších podmínek. Občas bych těm mladíkům přál, aby měli takovou možnost, a pak by těžko mohli mluvit o tom, jak je těžké v současnosti řídit vůz F1."
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.