Italský tisk rozvířil dohady kolem technického šéfa Ferrari Jamese Allisona, že jeho pozice není tak pevná a vedení dokonce jeho výkon "kontroluje". Novináři komentují takový stav jako období před rozvázáním smlouvy.
James Allison však podobné spekulace rázně popřel. "Za prvé, mám smlouvu, která mě s touto společností svazuje už několik let. Za druhé: vrátil jsem se k týmu proto, abych znovu zažil pocity vítězství, protože jsou vždy jedinečné. Prožil jsem je už jako mladý inženýr, který se podílel na zisku pěti mistrovských titulů. A vyhlídka, že budu moci tyto okamžiky ve funkci, kterou nyní zastávám, je pro mě srdeční záležitostí."
Podle listu Gazzetta dello Sport měla Allisonova smlouva vypršet za necelý rok, nicméně ve svých úvahách naznačil, že by se sedmačtyřicetiletý technický šéf mohl stát obětí pro Ferrari nepříliš výrazných úspěchů (více také zde).
Allison připouští, že tlak ze strany vedení je velký, ale odmítá variantu, že by se mluvilo o možném odchodu. "Chci tu zůstat, dokud svou práci nedokončím. A pokud Ferrari cítí to samé, budu velmi šťastný. Pokud existuje nějaký tlak, vítám ho, protože vás většinou nutí vydat ze sebe to nejlepší. V našem týmu asi těžko bude někdo spokojený, dokud nebudeme vyhrávat, ale mohu říci, že naše skupina se vnitřně od bodu, kdy výsledky opravdu nestály za nic, hodně posílila. Zlepšili jsme se, ale pořád je před námi plno práce."
Allison rovněž připouští, že část "zaručených zpráv" může pocházet z mírného poklesu výkonnosti v minulých závodech. "Jsme tým s kvalitními piloty, významným rozpočtem, špičkovým vybavením - neexistují proto žádné výmluvy. Musíme bojovat o vítězství. Pokud tato rovnice nefunguje, jsme zklamaní. Každý, kdo pracuje pro Ferrari ví, že pokud se nevyhrává, nastanou velmi pravděpodobně problémy. Stejně tak každý Ferrariho zaměstnanec ví, že pokud se rozhodne pro Maranello pracovat, bude mít svou zodpovědnost, a jejich kompletací musí vzniknout vítězný vůz. Jinak to tady nefunguje."
Na otázku, zda by pro tým nebylo jednodušší, kdyby Vettelovo vítězství přišlo později, Allison uvažuje: "Z hlediska dlouhodobé strategie možná, ale když vyhrajete, tak to vítězství nemůžete odmítnout s tím, že teď se vám ještě nehodí. Pro nás bylo důležité, že jsme zpočátku sezóny dokázali ubrat z náskoku, který Mercedes měl. Pak ale přišla Kanada, a oni zase odskočili, mezera se opět natáhla. Pokud bych ale měl sázet na to, co se stane v druhé polovině sezóny, jsem přesvědčen, že zase začneme šlapat Mercedesu na paty a udržíme si Williams od těla," předpovídá Allison.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.