Italský tisk rozvířil dohady kolem technického šéfa Ferrari Jamese Allisona, že jeho pozice není tak pevná a vedení dokonce jeho výkon "kontroluje". Novináři komentují takový stav jako období před rozvázáním smlouvy.
James Allison však podobné spekulace rázně popřel. "Za prvé, mám smlouvu, která mě s touto společností svazuje už několik let. Za druhé: vrátil jsem se k týmu proto, abych znovu zažil pocity vítězství, protože jsou vždy jedinečné. Prožil jsem je už jako mladý inženýr, který se podílel na zisku pěti mistrovských titulů. A vyhlídka, že budu moci tyto okamžiky ve funkci, kterou nyní zastávám, je pro mě srdeční záležitostí."
Podle listu Gazzetta dello Sport měla Allisonova smlouva vypršet za necelý rok, nicméně ve svých úvahách naznačil, že by se sedmačtyřicetiletý technický šéf mohl stát obětí pro Ferrari nepříliš výrazných úspěchů (více také zde).
Allison připouští, že tlak ze strany vedení je velký, ale odmítá variantu, že by se mluvilo o možném odchodu. "Chci tu zůstat, dokud svou práci nedokončím. A pokud Ferrari cítí to samé, budu velmi šťastný. Pokud existuje nějaký tlak, vítám ho, protože vás většinou nutí vydat ze sebe to nejlepší. V našem týmu asi těžko bude někdo spokojený, dokud nebudeme vyhrávat, ale mohu říci, že naše skupina se vnitřně od bodu, kdy výsledky opravdu nestály za nic, hodně posílila. Zlepšili jsme se, ale pořád je před námi plno práce."
Allison rovněž připouští, že část "zaručených zpráv" může pocházet z mírného poklesu výkonnosti v minulých závodech. "Jsme tým s kvalitními piloty, významným rozpočtem, špičkovým vybavením - neexistují proto žádné výmluvy. Musíme bojovat o vítězství. Pokud tato rovnice nefunguje, jsme zklamaní. Každý, kdo pracuje pro Ferrari ví, že pokud se nevyhrává, nastanou velmi pravděpodobně problémy. Stejně tak každý Ferrariho zaměstnanec ví, že pokud se rozhodne pro Maranello pracovat, bude mít svou zodpovědnost, a jejich kompletací musí vzniknout vítězný vůz. Jinak to tady nefunguje."
Na otázku, zda by pro tým nebylo jednodušší, kdyby Vettelovo vítězství přišlo později, Allison uvažuje: "Z hlediska dlouhodobé strategie možná, ale když vyhrajete, tak to vítězství nemůžete odmítnout s tím, že teď se vám ještě nehodí. Pro nás bylo důležité, že jsme zpočátku sezóny dokázali ubrat z náskoku, který Mercedes měl. Pak ale přišla Kanada, a oni zase odskočili, mezera se opět natáhla. Pokud bych ale měl sázet na to, co se stane v druhé polovině sezóny, jsem přesvědčen, že zase začneme šlapat Mercedesu na paty a udržíme si Williams od těla," předpovídá Allison.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.