V týmových sportovních odvětvích býváme svědky vyřazování čísel ze sad dresů na počest významných loučících se hráčů. Jsou tu ale i případy úmrtí, například Česká hokejová reprezentace po tragédii hokejistů Lokomotivu Jaroslavl nikdy nepoužije čísla zesnulých hráčů Marka, Vašíčka a Rachůnka.
Podobná situace nyní nastane i ve formuli 1. Bylo rozhodnuto, že na znamení úcty k Julesi Bianchimu bude trvale vyřazeno z používání jeho startovní číslo 17. Jules Bianchi zemřel 17. července na následky zranění, které utrpěl při Grand Prix Japonska 2014.
FIA ve svém prohlášení doslova uvedla: "Jean Todt, prezident FIA oznámil, že startovní číslo 17 bude vyřazeno z oficiálního šampionátu formule 1 na počest Julese Bianchiho. Čísla na vozech si každý pilot může zvolit sám, FIA se proto domnívá, že bude vhodným gestem Bianchiho číslo navždy vyřadit. Žádné jiné vozidlo tedy zmíněné číslo nesmí nikdy použít."
Jules Bianchi ve své první sezóně startoval s číslem 22, které bylo týmu Marussia F1 přiděleno. Sedmnáctku si vybral před sezónou 2014, kdy byla pilotům tato možnost poprvé umožněna. Na svém twitterovém účtě v prosinci 2013 napsal: "Dobrý den, přátelé. Zažádal jsem si o čísla 7, 27, 77. Uvidíme, jaké nakonec dostanu..." Vyšla mu až čtvrtá varianta, protože sedmičku si vzal Räikkönen, 27 zabral Hülkenberg a sedmasedmdesátku Bottas.
Pokud si připomeneme čísla některých dalších obětí, neměly by v sadě možného výběru figurovat například 2 (Senna, 1994), 6 (Peterson, 1978), 14 (Williamson, 1973), 16 (Pryce 1977), 19 (Koinigg, 1974), 27 (G. Villeneuve, 1982), 28 (Donohue, 1975), 32 (Paletti, 1982; Ratzenberg, 1994). Až do Grand Prix Belgie 1973 byla startovní čísla pilotům přidělována náhodně (viz článek zde).
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.