V týmových sportovních odvětvích býváme svědky vyřazování čísel ze sad dresů na počest významných loučících se hráčů. Jsou tu ale i případy úmrtí, například Česká hokejová reprezentace po tragédii hokejistů Lokomotivu Jaroslavl nikdy nepoužije čísla zesnulých hráčů Marka, Vašíčka a Rachůnka.
Podobná situace nyní nastane i ve formuli 1. Bylo rozhodnuto, že na znamení úcty k Julesi Bianchimu bude trvale vyřazeno z používání jeho startovní číslo 17. Jules Bianchi zemřel 17. července na následky zranění, které utrpěl při Grand Prix Japonska 2014.
FIA ve svém prohlášení doslova uvedla: "Jean Todt, prezident FIA oznámil, že startovní číslo 17 bude vyřazeno z oficiálního šampionátu formule 1 na počest Julese Bianchiho. Čísla na vozech si každý pilot může zvolit sám, FIA se proto domnívá, že bude vhodným gestem Bianchiho číslo navždy vyřadit. Žádné jiné vozidlo tedy zmíněné číslo nesmí nikdy použít."
Jules Bianchi ve své první sezóně startoval s číslem 22, které bylo týmu Marussia F1 přiděleno. Sedmnáctku si vybral před sezónou 2014, kdy byla pilotům tato možnost poprvé umožněna. Na svém twitterovém účtě v prosinci 2013 napsal: "Dobrý den, přátelé. Zažádal jsem si o čísla 7, 27, 77. Uvidíme, jaké nakonec dostanu..." Vyšla mu až čtvrtá varianta, protože sedmičku si vzal Räikkönen, 27 zabral Hülkenberg a sedmasedmdesátku Bottas.
Pokud si připomeneme čísla některých dalších obětí, neměly by v sadě možného výběru figurovat například 2 (Senna, 1994), 6 (Peterson, 1978), 14 (Williamson, 1973), 16 (Pryce 1977), 19 (Koinigg, 1974), 27 (G. Villeneuve, 1982), 28 (Donohue, 1975), 32 (Paletti, 1982; Ratzenberg, 1994). Až do Grand Prix Belgie 1973 byla startovní čísla pilotům přidělována náhodně (viz článek zde).
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.