V týmových sportovních odvětvích býváme svědky vyřazování čísel ze sad dresů na počest významných loučících se hráčů. Jsou tu ale i případy úmrtí, například Česká hokejová reprezentace po tragédii hokejistů Lokomotivu Jaroslavl nikdy nepoužije čísla zesnulých hráčů Marka, Vašíčka a Rachůnka.
Podobná situace nyní nastane i ve formuli 1. Bylo rozhodnuto, že na znamení úcty k Julesi Bianchimu bude trvale vyřazeno z používání jeho startovní číslo 17. Jules Bianchi zemřel 17. července na následky zranění, které utrpěl při Grand Prix Japonska 2014.
FIA ve svém prohlášení doslova uvedla: "Jean Todt, prezident FIA oznámil, že startovní číslo 17 bude vyřazeno z oficiálního šampionátu formule 1 na počest Julese Bianchiho. Čísla na vozech si každý pilot může zvolit sám, FIA se proto domnívá, že bude vhodným gestem Bianchiho číslo navždy vyřadit. Žádné jiné vozidlo tedy zmíněné číslo nesmí nikdy použít."
Jules Bianchi ve své první sezóně startoval s číslem 22, které bylo týmu Marussia F1 přiděleno. Sedmnáctku si vybral před sezónou 2014, kdy byla pilotům tato možnost poprvé umožněna. Na svém twitterovém účtě v prosinci 2013 napsal: "Dobrý den, přátelé. Zažádal jsem si o čísla 7, 27, 77. Uvidíme, jaké nakonec dostanu..." Vyšla mu až čtvrtá varianta, protože sedmičku si vzal Räikkönen, 27 zabral Hülkenberg a sedmasedmdesátku Bottas.
Pokud si připomeneme čísla některých dalších obětí, neměly by v sadě možného výběru figurovat například 2 (Senna, 1994), 6 (Peterson, 1978), 14 (Williamson, 1973), 16 (Pryce 1977), 19 (Koinigg, 1974), 27 (G. Villeneuve, 1982), 28 (Donohue, 1975), 32 (Paletti, 1982; Ratzenberg, 1994). Až do Grand Prix Belgie 1973 byla startovní čísla pilotům přidělována náhodně (viz článek zde).
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.