V týmových sportovních odvětvích býváme svědky vyřazování čísel ze sad dresů na počest významných loučících se hráčů. Jsou tu ale i případy úmrtí, například Česká hokejová reprezentace po tragédii hokejistů Lokomotivu Jaroslavl nikdy nepoužije čísla zesnulých hráčů Marka, Vašíčka a Rachůnka.
Podobná situace nyní nastane i ve formuli 1. Bylo rozhodnuto, že na znamení úcty k Julesi Bianchimu bude trvale vyřazeno z používání jeho startovní číslo 17. Jules Bianchi zemřel 17. července na následky zranění, které utrpěl při Grand Prix Japonska 2014.
FIA ve svém prohlášení doslova uvedla: "Jean Todt, prezident FIA oznámil, že startovní číslo 17 bude vyřazeno z oficiálního šampionátu formule 1 na počest Julese Bianchiho. Čísla na vozech si každý pilot může zvolit sám, FIA se proto domnívá, že bude vhodným gestem Bianchiho číslo navždy vyřadit. Žádné jiné vozidlo tedy zmíněné číslo nesmí nikdy použít."
Jules Bianchi ve své první sezóně startoval s číslem 22, které bylo týmu Marussia F1 přiděleno. Sedmnáctku si vybral před sezónou 2014, kdy byla pilotům tato možnost poprvé umožněna. Na svém twitterovém účtě v prosinci 2013 napsal: "Dobrý den, přátelé. Zažádal jsem si o čísla 7, 27, 77. Uvidíme, jaké nakonec dostanu..." Vyšla mu až čtvrtá varianta, protože sedmičku si vzal Räikkönen, 27 zabral Hülkenberg a sedmasedmdesátku Bottas.
Pokud si připomeneme čísla některých dalších obětí, neměly by v sadě možného výběru figurovat například 2 (Senna, 1994), 6 (Peterson, 1978), 14 (Williamson, 1973), 16 (Pryce 1977), 19 (Koinigg, 1974), 27 (G. Villeneuve, 1982), 28 (Donohue, 1975), 32 (Paletti, 1982; Ratzenberg, 1994). Až do Grand Prix Belgie 1973 byla startovní čísla pilotům přidělována náhodně (viz článek zde).
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.