Nechtěl dále ztrácet čas u Ferrari, kde pět let marně bojoval o mistrovský titul, tak přešel do McLarenu - a tam marně bojuje i mistrovské body. Alonsovo rozhodnutí ale má i zastánce v řadách jeho soupeřů.
Jedním z nich je syn rallyové legendy, Carlos Sainz jr., který si nemyslí, že by krajanův přechod k McLarenu byl "špatným rozhodnutím", které by Alonsovu kariéru poznamenalo.
Carlos Saínz Vásquez de Castro se domnívá, že Alonso je nadále jedním z nejlepších pilotů. "Můžete s ním zajet skvělou kvalifikaci, skvělý start, skvělé kolo a celou Grand Prix. Můžete se od něj dozvědět všechno a ještě něco navíc," tvrdí dvacetiletý rodák z Madridu.
Alonso je označován za nenaplněný talent, který měl podle některých odborníků na překonání Schumacherových sedmi titulů. Místo toho zvládl jen dva na Renaultu, pak následoval odchod k McLarenu, poznamenaný špionážní aférou a skandálem při Grand Prix Maďarska. Nejvíc se mu ale vyčítaly promarněné šance u Ferrari.
V současné době se Alonso trápí na chvostu startovního pole před bezkonkurenčně posledními Manory. "Je tedy překvapující, že se ještě tváří šťastné, protože když ho potkávám, tak tak vypadá. Pokud se tak cítí, je to pro něj dobré, ale dost se tomu divím, protože vždy bojoval o vítězství a teď má daleko i k bodům," komentuje Španělovo rozpoložení Nico Rosberg.
Sainz si myslí, že Fernando ví dobře, co udělal a proč: "Dvojnásobný mistr světa a trojnásobný vicemistr musí vědět, jak se rozhodnout. Jsou chvíle, kdy nejste v pravý čas na dobrém místě. Prostě měl jenom smůlu," uzavírá svůj názor Sainz jr.
Jody Egginton, dlouholetý technický ředitel Racing Bulls, odchází z Formule 1. Po téměř 30 letech v motorsportu, během nichž významně přispěl k technologickému rozvoji týmu, se nyní zaměří na inovace mimo samotnou F1. Tento krok znamená konec jeho působení v šampionátu, ale zůstává součástí širší rodiny Red Bullu.
Red Bull dal jasně najevo svou důvěru v Liama Lawsona, když mu poskytl příležitost v jeho první kompletní sezóně ve Formuli 1. Mladý Novozélanďan, který již při svých dosavadních startech prokázal talent a odhodlání, má před sebou velkou šanci potvrdit očekávání a ukázat, že je cennou investicí pro budoucnost týmu. Fanoušci věří, že Lawson dokáže naplno využít svou příležitost a stát se stabilním členem startovního pole.
V posledních týdnech se stále častěji spekuluje o možné obnovení používání motorů V10 ve Formuli 1. Tento návrat k ikonické technologii by mohl přinést zásadní změny ve výkonu a zvuku aut, což by jistě vzbudilo velký zájem mezi fanoušky i týmy.
Alain Prost, čtyřnásobný mistr světa Formule 1, čelí nenávistným zprávám na sociálních sítích kvůli své rivalitě s Ayrtonem Sennou, která ho pronásleduje i po více než 30 letech. Tato minulost se stala nevyhnutelnou součástí jeho života. Prezident FIA Mohamed Ben Sulayem vyjádřil podporu Prostovi a pokračuje v boji proti urážkám v online prostředí.
Sezóna Formule 1 v roce 2025 slibuje být jednou z nejzajímavějších a nejdiskutovanějších v posledních letech. Britská média se zaměřují na několik klíčových témat, která budou formovat nadcházející ročník.
Johnny Herbert tvrdí, že by bylo logické, kdyby Max Verstappen zvažoval návrat ke spolupráci s Adrianem Neweym a Hondou v týmu Aston Martin.
Flavio Briatore, výkonný poradce týmu Alpine, v dokumentu Drive to Survive bez servítek vyjádřil svůj názor na Estebana Ocona. Bývalý šéf Renaultu nešetřil kritikou a jasně dal najevo, co si o budoucím jezdci Haasu pro sezonu 2025 skutečně myslí.
Max Verstappen v posledních dnech varuje své fanoušky na možné technické problémy v úvodu sezóny, což se odráží v opatrných vyjádřeních z tábora Red Bullu. I přesto však Bernie Ecclestone věří, že titul i letos skončí v rukou holandského pilota.
Během zimní přestávky FIA informovala týmy Formule 1 o revizi technické směrnice, která se zaměřuje na testování pružnosti předních křídel.
Během sezóny 2024 F1 byl McLaren často předmětem pozornosti producentů Drive to Survive. Ačkoliv se v Wokingu nemuselo nutně jednat o přímý konflikt, objevila se tam kontroverze, která vzbudila pozornost.
Strategická inženýrka Red Bullu Hannah Schmitz využívá svou pozici k motivaci žen v motorsportu. Jako jedna z nejvýraznějších žen v paddocku ukazuje, že F1 není jen mužská záležitost. Svým působením otevírá dveře talentovaným a odhodlaným bez ohledu na pohlaví.
Na začátku roku 2024 učinil Lewis Hamilton krok, který otřásl světem Formule 1, když oznámil, že přechází do Ferrari, čímž pravděpodobně přepsal historii přestupů v této disciplíně. Dost o tom vypovídá i nová série o F1 na službě Netflix.