Už jsme informovali o potížích stáje Lotus, která čelila dokonce návrhu na konkursní řízení. Nyní je vyčíslena konečná dlužní částka, která má opravdu velice zajímavé rozpětí. Lotus ji musí uhradit na základě soudního přikazu. Jeden z nejdůležitějších věřitelů odpoledne oznámil, že se hodlá vyrovnat mimosoudně, další platby budou následovat podle soudního rozhodnutí.
Subjektu Lotus Formula One bylo soudem nařízeno splatit 561 408 liber (v přepočtu asi 21 milionů korun). Tato částka je důsledkem 27 neuhrazených plateb. Téměř humorně působí nejnižší pohledávka ve výši 97 liber.
To nejvyšší dluh už má poněkud odlišnou hodnotu - 132 816 liber. Zatím poslední faktura, která čeká na splacení, je ve výši 1571 liber a její datum zní 10. července 2015. Soud rovněž uvedl, že šetřená stáj Lotus se sídlem ve volebním obvodu Witney zatím proplatila pouze čtyři pohledávky v souhrnu za 63 063 liber. Z toho důvodu bylo před dvěma týdny podán návrh na konkursní řízení. O dřívějším stanovisku Lotusu k dluhům se dočtete více zde.
Lotus je po loňských potížích Caterhamu a Marussie třetím týmem, který má finanční potíže. Podle výsledků účetnictví za rok 2013 bylo doloženo, že stáj hospodařila s příjmy 64,9 milionu liber, ovšem výdaje tuto sumu značně převýšily, byly vyčísleny na 92,7 milionu £. Lotus byl v roce 2009 odkoupen od Renaultu a je řízen firmou Genii Capital.
V odpoledních hodinách bylo zveřejněno prohlášení, že jeden z nejvýznamnějších věřitelů Lotusu, společnost Xtrac, která začátkem měsíce podala návrh na konkursní řízení, uzavřela s týmem dohodu: "Lotus a Xtrac podnikly zásadní kroky k mimosoudnímu vyrovnání. Nadále se těšíme na pokračování pozitivního pracovního vztahu s Lotusem F1. Nadále nebudeme situaci nijak komentovat," prohlásil zástupce Xtrac. Stáj Lotus rovněž oznámila, že je připravena splatit pohledávky vůči dlužníkům přesně podle nařízení soudu.
Většinu z fanoušků Formule 1 okamžitě napadne, zda podobného řešení nebylo možné dosáhnout bez podání žaloby. Ale někdy je asi třeba poněkud zvýšit hlas...
Formule 1 se po zimní pauze opět vrací zpět na závodní dráhu. Dva týdny před úvodním závodem sezóny v Austrálii čeká týmy důležitá zkouška – předsezónní testy v Bahrajnu. Na okruhu v Sachíru mají jezdci a inženýři k dispozici celkem 24 hodin na trati.
Před rokem Lewis Hamilton šokoval motorsportový svět oznámením přestupu do Ferrari. Po nějaké době si fanoušci začínají zvykat na jeho nové působiště a brzy jej uvidí v akci. I když už žije v Itálii, kde si rád dopřeje místní speciality, přiznává, že si musí dávat pozor na svou oblíbenou pizzu, aby se vešel do závodní sedačky.
Mladý Ital Kimi Antonelli zažívá svůj debut na oficiálních předsezónních testech F1. V Bahrajnu sdílí vůz Mercedesu W16 s Georgem Russellem a během tří dnů si poprvé vyzkouší intenzitu přípravy na novou sezónu.
Liam Lawson se stal prvním, kdo z týmu vyzkoušel nový monopost Red Bull RB21 při zahájení předsezónních testů v Bahrajnu. Dopolední část testovacího dne patřila právě jemu, než vůz odpoledne převzal úřadující šampion Max Verstappen.
Před nadcházející sezónou 2025 se naplno rozběhne testování Formule 1. Týmy a jezdci nyní usilovně ladí své vozy a strategie, aby byli připraveni na další vzrušující ročník plný napínavých závodů a nečekaných momentů.
S okamžitou platností se nový tým Cadillac v rámci Formule 1 připojí k TWG Motorsports, nové divizi TWG Global. Tato akvizice zahrnuje i Andretti Global, který se účastní závodů v IndyCar, Formuli E a Indy Nxt, dále Spire v NASCAR Cup, Wayne Taylor Racing v IMSA a Walkinshaw Andretti v australských supersportech.
Tento týden v Bahrajnu poutají veškerou pozornost Lewis Hamilton a Charles Leclerc, kteří se účastní klíčového testování. Ferrari, které si v zimní přestávce zajistilo sedminásobného mistra světa, se stalo hlavním tématem motorsportových diskuzí.
Red Bull odhalil svůj nový monopost RB21, se kterým Max Verstappen bude usilovat o pátý titul mistra světa v řadě. Tým představil svůj vůz těsně před začátkem testů v Bahrajnu, čímž se stal posledním, kdo odkryl vůz pro nadcházející sezónu.
Alpine představil svůj monopost AP25 poprvé na dráze v Sachíru během filmovacího dne. Tyto dny slouží nejen k ověření funkčnosti nových monopostů, ale i k jejich oficiálnímu představení na dráze.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.