Už jsme informovali o potížích stáje Lotus, která čelila dokonce návrhu na konkursní řízení. Nyní je vyčíslena konečná dlužní částka, která má opravdu velice zajímavé rozpětí. Lotus ji musí uhradit na základě soudního přikazu. Jeden z nejdůležitějších věřitelů odpoledne oznámil, že se hodlá vyrovnat mimosoudně, další platby budou následovat podle soudního rozhodnutí.
Subjektu Lotus Formula One bylo soudem nařízeno splatit 561 408 liber (v přepočtu asi 21 milionů korun). Tato částka je důsledkem 27 neuhrazených plateb. Téměř humorně působí nejnižší pohledávka ve výši 97 liber.
To nejvyšší dluh už má poněkud odlišnou hodnotu - 132 816 liber. Zatím poslední faktura, která čeká na splacení, je ve výši 1571 liber a její datum zní 10. července 2015. Soud rovněž uvedl, že šetřená stáj Lotus se sídlem ve volebním obvodu Witney zatím proplatila pouze čtyři pohledávky v souhrnu za 63 063 liber. Z toho důvodu bylo před dvěma týdny podán návrh na konkursní řízení. O dřívějším stanovisku Lotusu k dluhům se dočtete více zde.
Lotus je po loňských potížích Caterhamu a Marussie třetím týmem, který má finanční potíže. Podle výsledků účetnictví za rok 2013 bylo doloženo, že stáj hospodařila s příjmy 64,9 milionu liber, ovšem výdaje tuto sumu značně převýšily, byly vyčísleny na 92,7 milionu £. Lotus byl v roce 2009 odkoupen od Renaultu a je řízen firmou Genii Capital.
V odpoledních hodinách bylo zveřejněno prohlášení, že jeden z nejvýznamnějších věřitelů Lotusu, společnost Xtrac, která začátkem měsíce podala návrh na konkursní řízení, uzavřela s týmem dohodu: "Lotus a Xtrac podnikly zásadní kroky k mimosoudnímu vyrovnání. Nadále se těšíme na pokračování pozitivního pracovního vztahu s Lotusem F1. Nadále nebudeme situaci nijak komentovat," prohlásil zástupce Xtrac. Stáj Lotus rovněž oznámila, že je připravena splatit pohledávky vůči dlužníkům přesně podle nařízení soudu.
Většinu z fanoušků Formule 1 okamžitě napadne, zda podobného řešení nebylo možné dosáhnout bez podání žaloby. Ale někdy je asi třeba poněkud zvýšit hlas...
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.