Už jsme informovali o potížích stáje Lotus, která čelila dokonce návrhu na konkursní řízení. Nyní je vyčíslena konečná dlužní částka, která má opravdu velice zajímavé rozpětí. Lotus ji musí uhradit na základě soudního přikazu. Jeden z nejdůležitějších věřitelů odpoledne oznámil, že se hodlá vyrovnat mimosoudně, další platby budou následovat podle soudního rozhodnutí.
Subjektu Lotus Formula One bylo soudem nařízeno splatit 561 408 liber (v přepočtu asi 21 milionů korun). Tato částka je důsledkem 27 neuhrazených plateb. Téměř humorně působí nejnižší pohledávka ve výši 97 liber.
To nejvyšší dluh už má poněkud odlišnou hodnotu - 132 816 liber. Zatím poslední faktura, která čeká na splacení, je ve výši 1571 liber a její datum zní 10. července 2015. Soud rovněž uvedl, že šetřená stáj Lotus se sídlem ve volebním obvodu Witney zatím proplatila pouze čtyři pohledávky v souhrnu za 63 063 liber. Z toho důvodu bylo před dvěma týdny podán návrh na konkursní řízení. O dřívějším stanovisku Lotusu k dluhům se dočtete více zde.
Lotus je po loňských potížích Caterhamu a Marussie třetím týmem, který má finanční potíže. Podle výsledků účetnictví za rok 2013 bylo doloženo, že stáj hospodařila s příjmy 64,9 milionu liber, ovšem výdaje tuto sumu značně převýšily, byly vyčísleny na 92,7 milionu £. Lotus byl v roce 2009 odkoupen od Renaultu a je řízen firmou Genii Capital.
V odpoledních hodinách bylo zveřejněno prohlášení, že jeden z nejvýznamnějších věřitelů Lotusu, společnost Xtrac, která začátkem měsíce podala návrh na konkursní řízení, uzavřela s týmem dohodu: "Lotus a Xtrac podnikly zásadní kroky k mimosoudnímu vyrovnání. Nadále se těšíme na pokračování pozitivního pracovního vztahu s Lotusem F1. Nadále nebudeme situaci nijak komentovat," prohlásil zástupce Xtrac. Stáj Lotus rovněž oznámila, že je připravena splatit pohledávky vůči dlužníkům přesně podle nařízení soudu.
Většinu z fanoušků Formule 1 okamžitě napadne, zda podobného řešení nebylo možné dosáhnout bez podání žaloby. Ale někdy je asi třeba poněkud zvýšit hlas...
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.
Christian Horner nebude na startovním roštu v Belgii poprvé po téměř 21 letech. Po náhlém odvolání z čela Red Bullu zůstává mimo dění Formule 1 a sezona 2025 pro něj předčasně skončila.
Nelson Piquet Jr., švagr Maxe Verstappena, prozradil, že úřadující mistr světa se rozhodne o své budoucnosti už v srpnu. Jeho slova tak přilila olej do ohně spekulací o možném odchodu z Red Bullu.
Liam Lawson na Silverstonu závod nedokončil, když se stal obětí incidentu, který nemohl ovlivnit. Mladý Novozélanďan ale zůstává realistou a ví, že podobné situace k Formuli 1 patří, a v jeho současné pozici nováčka půjde často spíše o přežití než o boj o body.
Jeden z nejvýraznějších a nejdiskutovanějších aktérů historie Formule 1 se ozval ve chvíli, kdy Red Bull čelí otřesům po nečekaném odvolání Christiana Hornera. Bývalý vlastník šampionátu se rozhodl veřejně reagovat na události, které zasáhly nejen jeho dlouholetého přítele, ale i celý paddock – a naznačil, zda podle něj bylo možné Hornerův pád odvrátit.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.