Už jsme informovali o potížích stáje Lotus, která čelila dokonce návrhu na konkursní řízení. Nyní je vyčíslena konečná dlužní částka, která má opravdu velice zajímavé rozpětí. Lotus ji musí uhradit na základě soudního přikazu. Jeden z nejdůležitějších věřitelů odpoledne oznámil, že se hodlá vyrovnat mimosoudně, další platby budou následovat podle soudního rozhodnutí.
Subjektu Lotus Formula One bylo soudem nařízeno splatit 561 408 liber (v přepočtu asi 21 milionů korun). Tato částka je důsledkem 27 neuhrazených plateb. Téměř humorně působí nejnižší pohledávka ve výši 97 liber.
To nejvyšší dluh už má poněkud odlišnou hodnotu - 132 816 liber. Zatím poslední faktura, která čeká na splacení, je ve výši 1571 liber a její datum zní 10. července 2015. Soud rovněž uvedl, že šetřená stáj Lotus se sídlem ve volebním obvodu Witney zatím proplatila pouze čtyři pohledávky v souhrnu za 63 063 liber. Z toho důvodu bylo před dvěma týdny podán návrh na konkursní řízení. O dřívějším stanovisku Lotusu k dluhům se dočtete více zde.
Lotus je po loňských potížích Caterhamu a Marussie třetím týmem, který má finanční potíže. Podle výsledků účetnictví za rok 2013 bylo doloženo, že stáj hospodařila s příjmy 64,9 milionu liber, ovšem výdaje tuto sumu značně převýšily, byly vyčísleny na 92,7 milionu £. Lotus byl v roce 2009 odkoupen od Renaultu a je řízen firmou Genii Capital.
V odpoledních hodinách bylo zveřejněno prohlášení, že jeden z nejvýznamnějších věřitelů Lotusu, společnost Xtrac, která začátkem měsíce podala návrh na konkursní řízení, uzavřela s týmem dohodu: "Lotus a Xtrac podnikly zásadní kroky k mimosoudnímu vyrovnání. Nadále se těšíme na pokračování pozitivního pracovního vztahu s Lotusem F1. Nadále nebudeme situaci nijak komentovat," prohlásil zástupce Xtrac. Stáj Lotus rovněž oznámila, že je připravena splatit pohledávky vůči dlužníkům přesně podle nařízení soudu.
Většinu z fanoušků Formule 1 okamžitě napadne, zda podobného řešení nebylo možné dosáhnout bez podání žaloby. Ale někdy je asi třeba poněkud zvýšit hlas...
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.