S velkou slávou byla loni v olympijském komplexu Soči pořádána první Grand Prix světové velmoci. Jenže jak se zdá, ani Rusové nemají všechno dokonale pod kontrolou, protože začínají prosakovat zprávy o nemalých potížích.
Jak uvedl německý list Frankfurter Allgemeine Zeitung, může dojít ke krizové situaci a Grand Prix Ruska se letos vůbec nepojede. Závod je v kalendáři F1 plánován na 11. říjen mezi Velkými cenami Japonska a USA.
Důvodem obav o existenci podniku na Soči International Circuit je - jaké to překvapení - nedostatek financí. Hospodářská krize se podepsala i na této oblasti a organizátoři v tuto chvíli hledají zoufale způsob, jak překlenout deficit ve výši 65 milionů eur. Doufají, že se jim dostane pomoci od ruské vlády. "Pokud nám neposkytne úvěr, můžeme se s F1 rozloučit," tvrdí prozatímní guvernér regionu Krasnodar Venjamin Kondratěv.
Ačkoliv je uváděno, že na říjnový závod už bylo prodáno 20.000 vstupenek, Kondratěv vysvětlil, že v současné době existují jiné priority pro rozdělení finančních prostředků než pro formuli 1, například školy a veřejné investice. "Rozhodně nemíníme využívat naše regionální fondy pro F1," trvá na svém Kondratěv.
Jeho pesimismus ale nesdílí promotér závodu Sergej Vorobjev: "Jsem si jist, že Grand Prix Ruska se bude konat jak v roce 2015, tak i v příštích letech. Všechny přípravné práce běží podle harmonogramu a k žádným změnám nedošlo." Podle jeho vyjádření bude poplatek určený pro FOM uhrazen a Kondratěvem zmíněná suma 65 milionů má v tuto chvíli důvěryhodné krytí.
Vorobjev, zastupující promotérskou skupinu OMEGA navíc podotkl, že finanční podpora byla garantována i ze strany Vladimira Putina. Nechtěl však blíže popsat formu úvěru: "K tomu nejsem zplnomocněn. Naším cílem je pokrýt provozní náklady samotného závodu, nikoli celé výdaje včetně poplatků pro FOM. Jsem přesvědčen, že požadavky nám uložené splníme," dodává Vorobjev.
Andrea Stella uznává, že řídit dva ambiciózní jezdce bojující o titul je náročné a vyžaduje citlivý přístup. McLaren teď balancuje mezi týmovou rovnováhou a snahou vytěžit maximum z formy Landa Norrise a Oscara Piastriho.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.