S velkou slávou byla loni v olympijském komplexu Soči pořádána první Grand Prix světové velmoci. Jenže jak se zdá, ani Rusové nemají všechno dokonale pod kontrolou, protože začínají prosakovat zprávy o nemalých potížích.
Jak uvedl německý list Frankfurter Allgemeine Zeitung, může dojít ke krizové situaci a Grand Prix Ruska se letos vůbec nepojede. Závod je v kalendáři F1 plánován na 11. říjen mezi Velkými cenami Japonska a USA.
Důvodem obav o existenci podniku na Soči International Circuit je - jaké to překvapení - nedostatek financí. Hospodářská krize se podepsala i na této oblasti a organizátoři v tuto chvíli hledají zoufale způsob, jak překlenout deficit ve výši 65 milionů eur. Doufají, že se jim dostane pomoci od ruské vlády. "Pokud nám neposkytne úvěr, můžeme se s F1 rozloučit," tvrdí prozatímní guvernér regionu Krasnodar Venjamin Kondratěv.
Ačkoliv je uváděno, že na říjnový závod už bylo prodáno 20.000 vstupenek, Kondratěv vysvětlil, že v současné době existují jiné priority pro rozdělení finančních prostředků než pro formuli 1, například školy a veřejné investice. "Rozhodně nemíníme využívat naše regionální fondy pro F1," trvá na svém Kondratěv.
Jeho pesimismus ale nesdílí promotér závodu Sergej Vorobjev: "Jsem si jist, že Grand Prix Ruska se bude konat jak v roce 2015, tak i v příštích letech. Všechny přípravné práce běží podle harmonogramu a k žádným změnám nedošlo." Podle jeho vyjádření bude poplatek určený pro FOM uhrazen a Kondratěvem zmíněná suma 65 milionů má v tuto chvíli důvěryhodné krytí.
Vorobjev, zastupující promotérskou skupinu OMEGA navíc podotkl, že finanční podpora byla garantována i ze strany Vladimira Putina. Nechtěl však blíže popsat formu úvěru: "K tomu nejsem zplnomocněn. Naším cílem je pokrýt provozní náklady samotného závodu, nikoli celé výdaje včetně poplatků pro FOM. Jsem přesvědčen, že požadavky nám uložené splníme," dodává Vorobjev.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.