Piloti F1 mají tendenci jezdit jako na trati a leckde jim omezená rychlost může činit potíže. Je známo, že mnoho z nich dokonce přišlo do sporu s ramenem zákona a Regazzoni to kdysi dokonce komentoval jako neúctu k závodnickému cechu.
Zajímavý je ale názor bývalého prezidenta Ferrari Lucy di Montezemolla: "Když jedu s nějakým pilotem F1, a měl jsem těch možností hodně, vždy řídí tak, aby měli vůz plně pod kontrolou a rychlost je podružnou záležitostí. Pokud se podíváte na tachometr, musíte dojít k názoru, že ručička ukazuje špatně. Ostatně si myslím, že závodní pilot jedoucí 150 km/h je pro své okolí mnohem menším nebezpečím než obyčejný řidič jedoucí šedesátkou."
Jean Alesi strávil v F1 třináct sezón a usedal do monopostů Tyrrell, Ferrari, Benetton, Sauber, Prost a Jordan. Dvakrát byl v celkové klasifikaci na čtvrtém místě, ale vyhrál jen jedinou Grand Prix (Kanada 1995). Že umí jezdit rychle i na veřejných komunikacích se ukázalo právě v Německu.
Deník Der Trierische Volksfreund uvedl, že na silnici k Nürburgringu byl zadržen ve voze mercedes bývalý pilot F1, jehož kariéra je omezena roky 1989-2001. Místo předepsané šedesátky upaloval rychlostí o 80 km/h rychleji. Původně nebyla totožnost hříšníka zveřejněna, ale nyní je jasné, že šlo o Jeana Alesiho.
Francouz totiž uvedl pro švýcarský Blick: "Potřeboval jsem se během několika hodin dostat z Avignonu na Nürburgring, protože tam můj syn Giuliano absolvoval testy pro příští sezónu formule Renault. Policisté, kteří mě zastavili, byli velice milí a popovídali jsme si o závodění," uvádí Alesi. Přiznal, že ani přátelský rozhovor ho neuchránil od pokuty ve výši 1000 eur. "A s největší pravděpodobností také přijdu na dva měsíce o řidičský průkaz v Německu," postěžoval si expilot F1.
Už v minulosti se odehrávaly podobné situace. V roce 1978 francouzská policie v Nevers naměřila dvojici Pironi - Laffite 124 km/h místo povinné šedesátky. Oba Francouzi tehdy přišli o "papíry", což pro ně znamenalo nemilou skutečnost, neboť řidičský průkaz byl nutným doplňkem závodní licence. Naštěstí pro ně se věc podařilo vyřešit podmínečným trestem. Stejně tak Philippe Alliot vytvořil na francouzských silnicích rekord na radarovém měření - jel o 98 km/h rychleji, než bylo pro daný úsek předepsáno.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.