Piloti F1 mají tendenci jezdit jako na trati a leckde jim omezená rychlost může činit potíže. Je známo, že mnoho z nich dokonce přišlo do sporu s ramenem zákona a Regazzoni to kdysi dokonce komentoval jako neúctu k závodnickému cechu.
Zajímavý je ale názor bývalého prezidenta Ferrari Lucy di Montezemolla: "Když jedu s nějakým pilotem F1, a měl jsem těch možností hodně, vždy řídí tak, aby měli vůz plně pod kontrolou a rychlost je podružnou záležitostí. Pokud se podíváte na tachometr, musíte dojít k názoru, že ručička ukazuje špatně. Ostatně si myslím, že závodní pilot jedoucí 150 km/h je pro své okolí mnohem menším nebezpečím než obyčejný řidič jedoucí šedesátkou."
Jean Alesi strávil v F1 třináct sezón a usedal do monopostů Tyrrell, Ferrari, Benetton, Sauber, Prost a Jordan. Dvakrát byl v celkové klasifikaci na čtvrtém místě, ale vyhrál jen jedinou Grand Prix (Kanada 1995). Že umí jezdit rychle i na veřejných komunikacích se ukázalo právě v Německu.
Deník Der Trierische Volksfreund uvedl, že na silnici k Nürburgringu byl zadržen ve voze mercedes bývalý pilot F1, jehož kariéra je omezena roky 1989-2001. Místo předepsané šedesátky upaloval rychlostí o 80 km/h rychleji. Původně nebyla totožnost hříšníka zveřejněna, ale nyní je jasné, že šlo o Jeana Alesiho.
Francouz totiž uvedl pro švýcarský Blick: "Potřeboval jsem se během několika hodin dostat z Avignonu na Nürburgring, protože tam můj syn Giuliano absolvoval testy pro příští sezónu formule Renault. Policisté, kteří mě zastavili, byli velice milí a popovídali jsme si o závodění," uvádí Alesi. Přiznal, že ani přátelský rozhovor ho neuchránil od pokuty ve výši 1000 eur. "A s největší pravděpodobností také přijdu na dva měsíce o řidičský průkaz v Německu," postěžoval si expilot F1.
Už v minulosti se odehrávaly podobné situace. V roce 1978 francouzská policie v Nevers naměřila dvojici Pironi - Laffite 124 km/h místo povinné šedesátky. Oba Francouzi tehdy přišli o "papíry", což pro ně znamenalo nemilou skutečnost, neboť řidičský průkaz byl nutným doplňkem závodní licence. Naštěstí pro ně se věc podařilo vyřešit podmínečným trestem. Stejně tak Philippe Alliot vytvořil na francouzských silnicích rekord na radarovém měření - jel o 98 km/h rychleji, než bylo pro daný úsek předepsáno.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.
Martin Brundle nastínil, co bude klíčové pro Landa Norrise, má-li v letošní sezóně porazit týmového kolegu Oscara Piastriho. Podle bývalého pilota F1 musí Norris ve zbytku šampionátu potvrdit svou zkušenost, jezdeckou vyzrálost a pravidelně přivážet silné výsledky, pokud si chce udržet pozici jedničky v týmu McLaren.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.