Piloti F1 mají tendenci jezdit jako na trati a leckde jim omezená rychlost může činit potíže. Je známo, že mnoho z nich dokonce přišlo do sporu s ramenem zákona a Regazzoni to kdysi dokonce komentoval jako neúctu k závodnickému cechu.
Zajímavý je ale názor bývalého prezidenta Ferrari Lucy di Montezemolla: "Když jedu s nějakým pilotem F1, a měl jsem těch možností hodně, vždy řídí tak, aby měli vůz plně pod kontrolou a rychlost je podružnou záležitostí. Pokud se podíváte na tachometr, musíte dojít k názoru, že ručička ukazuje špatně. Ostatně si myslím, že závodní pilot jedoucí 150 km/h je pro své okolí mnohem menším nebezpečím než obyčejný řidič jedoucí šedesátkou."
Jean Alesi strávil v F1 třináct sezón a usedal do monopostů Tyrrell, Ferrari, Benetton, Sauber, Prost a Jordan. Dvakrát byl v celkové klasifikaci na čtvrtém místě, ale vyhrál jen jedinou Grand Prix (Kanada 1995). Že umí jezdit rychle i na veřejných komunikacích se ukázalo právě v Německu.
Deník Der Trierische Volksfreund uvedl, že na silnici k Nürburgringu byl zadržen ve voze mercedes bývalý pilot F1, jehož kariéra je omezena roky 1989-2001. Místo předepsané šedesátky upaloval rychlostí o 80 km/h rychleji. Původně nebyla totožnost hříšníka zveřejněna, ale nyní je jasné, že šlo o Jeana Alesiho.
Francouz totiž uvedl pro švýcarský Blick: "Potřeboval jsem se během několika hodin dostat z Avignonu na Nürburgring, protože tam můj syn Giuliano absolvoval testy pro příští sezónu formule Renault. Policisté, kteří mě zastavili, byli velice milí a popovídali jsme si o závodění," uvádí Alesi. Přiznal, že ani přátelský rozhovor ho neuchránil od pokuty ve výši 1000 eur. "A s největší pravděpodobností také přijdu na dva měsíce o řidičský průkaz v Německu," postěžoval si expilot F1.
Už v minulosti se odehrávaly podobné situace. V roce 1978 francouzská policie v Nevers naměřila dvojici Pironi - Laffite 124 km/h místo povinné šedesátky. Oba Francouzi tehdy přišli o "papíry", což pro ně znamenalo nemilou skutečnost, neboť řidičský průkaz byl nutným doplňkem závodní licence. Naštěstí pro ně se věc podařilo vyřešit podmínečným trestem. Stejně tak Philippe Alliot vytvořil na francouzských silnicích rekord na radarovém měření - jel o 98 km/h rychleji, než bylo pro daný úsek předepsáno.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.