Debaty o budoucnosti Renaultu F1 jsme už rozdělili na setrvalý stav, převzetí nějakého týmu a pokračování opět pod jménem automobilky a nebo také úplný odchod z F1. Nyní se k této problematice vyjádřil čtyřnásobný mistr světa Alain Prost.
Prost, vítěz 51 Grand Prix a bývalý majitel vlastního týmu F1, nevidí věci jednoznačně. Všeobecně se však má za to, že nejpravděpodobnější verzí bude odkoupení některého týmu - nejčastěji se v tomto směru zmiňuje Lotus, ačkoliv tým z Enstone tuto možnost popírá (více zde).
Přes protichůdné zprávy údajně jednání pokračují, ačkoliv situaci komplikuje fakt, že Lotus disponuje smlouvou na dodávky motorů Mercedes.
Alain Prost, jenž letos v únoru oslavil 60. narozeniny, je dlouhodobým poradcem Renaultu. Připouští, že za určitých okolností může dojít i k odchodu automobilky z F1. "Možné je opravdu všechno," prohlásil ve sdělení médiím. "Zkoumáme pečlivě všechny možnosti... jsou vlastně jen dvě! Tedy tři, pokud berete odchod jako možnost. Nic není nemožné. Velké automobilky se mohou velice rychle rozhodnout pro jiný směr vývoje."
Prost nicméně Renaultu věří: "Jsem však přesvědčen, že v zájmu Renaultu je zůstat... Pořád to je historie, tradice, a právě historie účasti Renaultu v motoristickém sportu je pro automobilku velice důležitá, vždy se považovala za novátorskou. Taková je situace, v nadcházejících týdnech bude nejvhodnější možnost vybrat nejlepší řešení."
Pochopitelně padla i otázka, co by pro Renault znamenal odchod z F1. "Pokud někdo jako Renault z této kategorie odejde, je to zásadní záležitost. Ale to je tak vše, co k tomu mohu říci."
Bývalý pilot McLarenu, Renaultu, Ferrari a Williamsu přiznal, že současná situace zejména co se vztahů s Red Bullem týče není vůbec jednoduchá. "To není žádné tajemství - pro Renault tahle pozice není jednoduchá. Je třeba vnímat vývoj okolností, po čtyřech mistrovských titulech teď prožíváme těžký rok a půl. Jakoby se všechno naráz změnilo. Také není jednoduché nacházet nějaká pozitiva ze současného stavu, zvláště když je vaším partnerem tak silný tým jako Red Bull. Je zde nemálo negativních aspektů, ale také nějaká pozitiva. Není divu, že přehodnocují svůj postoj k F1, stejně jako se to děje na světových trzích a v celé globální strategii," dodává Prost.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.
Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.