Debaty o budoucnosti Renaultu F1 jsme už rozdělili na setrvalý stav, převzetí nějakého týmu a pokračování opět pod jménem automobilky a nebo také úplný odchod z F1. Nyní se k této problematice vyjádřil čtyřnásobný mistr světa Alain Prost.
Prost, vítěz 51 Grand Prix a bývalý majitel vlastního týmu F1, nevidí věci jednoznačně. Všeobecně se však má za to, že nejpravděpodobnější verzí bude odkoupení některého týmu - nejčastěji se v tomto směru zmiňuje Lotus, ačkoliv tým z Enstone tuto možnost popírá (více zde).
Přes protichůdné zprávy údajně jednání pokračují, ačkoliv situaci komplikuje fakt, že Lotus disponuje smlouvou na dodávky motorů Mercedes.
Alain Prost, jenž letos v únoru oslavil 60. narozeniny, je dlouhodobým poradcem Renaultu. Připouští, že za určitých okolností může dojít i k odchodu automobilky z F1. "Možné je opravdu všechno," prohlásil ve sdělení médiím. "Zkoumáme pečlivě všechny možnosti... jsou vlastně jen dvě! Tedy tři, pokud berete odchod jako možnost. Nic není nemožné. Velké automobilky se mohou velice rychle rozhodnout pro jiný směr vývoje."
Prost nicméně Renaultu věří: "Jsem však přesvědčen, že v zájmu Renaultu je zůstat... Pořád to je historie, tradice, a právě historie účasti Renaultu v motoristickém sportu je pro automobilku velice důležitá, vždy se považovala za novátorskou. Taková je situace, v nadcházejících týdnech bude nejvhodnější možnost vybrat nejlepší řešení."
Pochopitelně padla i otázka, co by pro Renault znamenal odchod z F1. "Pokud někdo jako Renault z této kategorie odejde, je to zásadní záležitost. Ale to je tak vše, co k tomu mohu říci."
Bývalý pilot McLarenu, Renaultu, Ferrari a Williamsu přiznal, že současná situace zejména co se vztahů s Red Bullem týče není vůbec jednoduchá. "To není žádné tajemství - pro Renault tahle pozice není jednoduchá. Je třeba vnímat vývoj okolností, po čtyřech mistrovských titulech teď prožíváme těžký rok a půl. Jakoby se všechno naráz změnilo. Také není jednoduché nacházet nějaká pozitiva ze současného stavu, zvláště když je vaším partnerem tak silný tým jako Red Bull. Je zde nemálo negativních aspektů, ale také nějaká pozitiva. Není divu, že přehodnocují svůj postoj k F1, stejně jako se to děje na světových trzích a v celé globální strategii," dodává Prost.
Sedminásobný mistr světa dokázal posunout svůj vůz několik příček vpřed a nakonec dokončil závod v Las Vegas desátý.
Christian Horner se podle zpráv řadí mezi hlavní kandidáty na post šéfa týmu Aston Martin, poté co současný CEO Andy Cowell pravděpodobně odejde kvůli neshodám s Adrianem Neweym.
McLaren přiblížil důvody, které v Las Vegas vedly k porušení technických předpisů, a svým jezdcům se za vzniklé komplikace omluvil.
McLaren utrpěl tvrdou ránu po diskvalifikaci, která výrazně otřásla bojem o titul. Tým, který dlouho vedl šampionát, se nyní musí vypořádat nejen se ztrátou cenných bodů, ale i s rostoucím tlakem Maxe Verstappena.
Max Verstappen si vítězstvím udržel šance v boji o titul. Lando Norris však odjíždí ze závodu s ještě bezpečnějším náskokem v čele šampionátu.
George Russell, Andrea Kimi Antonelli a Carlos Sainz si udrží své pozice na startovním roštu Velké ceny Las Vegas.
Charles Leclerc po deštivé kvalifikaci v Las Vegas přiznal, že podmínky byly velmi náročné. Přesto zůstává odhodlaný a soustředí se na nadcházející závod.
Lewis Hamilton má před sebou v Las Vegas Grand Prix mimořádně těžký úkol. Pokud chce uspět, bude muset využít každou šanci a jet naprosto bezchybně.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.