Debaty o budoucnosti Renaultu F1 jsme už rozdělili na setrvalý stav, převzetí nějakého týmu a pokračování opět pod jménem automobilky a nebo také úplný odchod z F1. Nyní se k této problematice vyjádřil čtyřnásobný mistr světa Alain Prost.
Prost, vítěz 51 Grand Prix a bývalý majitel vlastního týmu F1, nevidí věci jednoznačně. Všeobecně se však má za to, že nejpravděpodobnější verzí bude odkoupení některého týmu - nejčastěji se v tomto směru zmiňuje Lotus, ačkoliv tým z Enstone tuto možnost popírá (více zde).
Přes protichůdné zprávy údajně jednání pokračují, ačkoliv situaci komplikuje fakt, že Lotus disponuje smlouvou na dodávky motorů Mercedes.
Alain Prost, jenž letos v únoru oslavil 60. narozeniny, je dlouhodobým poradcem Renaultu. Připouští, že za určitých okolností může dojít i k odchodu automobilky z F1. "Možné je opravdu všechno," prohlásil ve sdělení médiím. "Zkoumáme pečlivě všechny možnosti... jsou vlastně jen dvě! Tedy tři, pokud berete odchod jako možnost. Nic není nemožné. Velké automobilky se mohou velice rychle rozhodnout pro jiný směr vývoje."
Prost nicméně Renaultu věří: "Jsem však přesvědčen, že v zájmu Renaultu je zůstat... Pořád to je historie, tradice, a právě historie účasti Renaultu v motoristickém sportu je pro automobilku velice důležitá, vždy se považovala za novátorskou. Taková je situace, v nadcházejících týdnech bude nejvhodnější možnost vybrat nejlepší řešení."
Pochopitelně padla i otázka, co by pro Renault znamenal odchod z F1. "Pokud někdo jako Renault z této kategorie odejde, je to zásadní záležitost. Ale to je tak vše, co k tomu mohu říci."
Bývalý pilot McLarenu, Renaultu, Ferrari a Williamsu přiznal, že současná situace zejména co se vztahů s Red Bullem týče není vůbec jednoduchá. "To není žádné tajemství - pro Renault tahle pozice není jednoduchá. Je třeba vnímat vývoj okolností, po čtyřech mistrovských titulech teď prožíváme těžký rok a půl. Jakoby se všechno naráz změnilo. Také není jednoduché nacházet nějaká pozitiva ze současného stavu, zvláště když je vaším partnerem tak silný tým jako Red Bull. Je zde nemálo negativních aspektů, ale také nějaká pozitiva. Není divu, že přehodnocují svůj postoj k F1, stejně jako se to děje na světových trzích a v celé globální strategii," dodává Prost.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.