Debaty o budoucnosti Renaultu F1 jsme už rozdělili na setrvalý stav, převzetí nějakého týmu a pokračování opět pod jménem automobilky a nebo také úplný odchod z F1. Nyní se k této problematice vyjádřil čtyřnásobný mistr světa Alain Prost.
Prost, vítěz 51 Grand Prix a bývalý majitel vlastního týmu F1, nevidí věci jednoznačně. Všeobecně se však má za to, že nejpravděpodobnější verzí bude odkoupení některého týmu - nejčastěji se v tomto směru zmiňuje Lotus, ačkoliv tým z Enstone tuto možnost popírá (více zde).
Přes protichůdné zprávy údajně jednání pokračují, ačkoliv situaci komplikuje fakt, že Lotus disponuje smlouvou na dodávky motorů Mercedes.
Alain Prost, jenž letos v únoru oslavil 60. narozeniny, je dlouhodobým poradcem Renaultu. Připouští, že za určitých okolností může dojít i k odchodu automobilky z F1. "Možné je opravdu všechno," prohlásil ve sdělení médiím. "Zkoumáme pečlivě všechny možnosti... jsou vlastně jen dvě! Tedy tři, pokud berete odchod jako možnost. Nic není nemožné. Velké automobilky se mohou velice rychle rozhodnout pro jiný směr vývoje."
Prost nicméně Renaultu věří: "Jsem však přesvědčen, že v zájmu Renaultu je zůstat... Pořád to je historie, tradice, a právě historie účasti Renaultu v motoristickém sportu je pro automobilku velice důležitá, vždy se považovala za novátorskou. Taková je situace, v nadcházejících týdnech bude nejvhodnější možnost vybrat nejlepší řešení."
Pochopitelně padla i otázka, co by pro Renault znamenal odchod z F1. "Pokud někdo jako Renault z této kategorie odejde, je to zásadní záležitost. Ale to je tak vše, co k tomu mohu říci."
Bývalý pilot McLarenu, Renaultu, Ferrari a Williamsu přiznal, že současná situace zejména co se vztahů s Red Bullem týče není vůbec jednoduchá. "To není žádné tajemství - pro Renault tahle pozice není jednoduchá. Je třeba vnímat vývoj okolností, po čtyřech mistrovských titulech teď prožíváme těžký rok a půl. Jakoby se všechno naráz změnilo. Také není jednoduché nacházet nějaká pozitiva ze současného stavu, zvláště když je vaším partnerem tak silný tým jako Red Bull. Je zde nemálo negativních aspektů, ale také nějaká pozitiva. Není divu, že přehodnocují svůj postoj k F1, stejně jako se to děje na světových trzích a v celé globální strategii," dodává Prost.
Mercedes po slibném začátku sezony v Džiddě tvrdě narazil, když Russell a Antonelli dojeli až pátý a šestý. Šéf týmu Toto Wolff označil závod za „nejhorší výkon roku“ a tým nyní hledá příčiny propadu tempa.
Lando Norris po závodě v Džiddě upozornil, že McLaren nemá takový náskok, jak si někteří myslí. Britský jezdec navíc poprvé v sezoně přišel o vedení v šampionátu, když ho předstihl týmový kolega Oscar Piastri.
Max Verstappen sice odstartoval do závodu v Džiddě z pole position, ale nakonec se musel spokojit až s druhým místem. Na jeho výsledek měl zásadní vliv trest, který obdržel za incident v úvodním kole s novým lídrem šampionátu Oscarem Piastrim.
Penalizace Maxe Verstappena za neoprávněný zisk výhody po projetí únikové zóny, což umožnilo Oscaru Piastrimu převzít vedení a získat vítězství, se stala zásadním momentem Velké ceny saúdské Arábie. Tento incident vyvolal kontroverze a diskuse, přičemž McLaren CEO Zak Brown považoval penalizaci za zaslouženou.
Jezdec Red Bullu Max Verstappen se v Saúdské Arábii ocitl pod drobnohledem kvůli manévru, který se stal předmětem diskusí.
Po skvělém startu z druhé pozice se Oscar Piastri v první zatáčce dostal bok po boku s Maxem Verstappenem, který však projetím únikovou zónou udržel vedení. Po odmítnutí vrátit pozici obdržel Verstappen pětisekundovou penalizaci, což Piastri využil a slavil vítězství.
Oscar Piastri si vítězstvím v Džiddě připsal třetí triumf v letošní sezoně Formule 1 a poprvé v kariéře převzal vedení v průběžném pořadí. Jezdec McLarenu tak potvrdil svou skvělou formu i vysoké ambice v boji o titul v sezoně 2025.
Jennifer Lopez se při Velké ceně Saúdské Arábie vrátila do prostředí Formule 1 jako speciální host Ferrari a po jedenácti letech opět vystoupila na pódiu v rámci závodního víkendu.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.