Postava italského finančníka, obchodníka a bývalého šéfa několika týmů F1 se opět dostává do popředí zájmu zejména italského tisku. Příčinou je daňový skandál, týkající se Briatoreho luxusní jachty.
Pětašedesátiletý rodák z italského Cuneca, jehož kariéru nastartovala práce pro oděvního magnáta Benetton. V jeho barvách také později vedl tým F1 a měl zásluhu na příchodu Michaela Schumachera. V mezičase stačil koupit od Cyrila de Rouvre stáj Ligier, ovšem už v roce 1997 se s F1 loučí, aby se později vrátil na post týmového šéfa u Renaultu. Tady také prožil známou Crashgate, po níž byl nucen své aktivity v F1. Ostatně tento případ je ještě v čerstvé paměti.
Jak jsme informovali (čtěte zde), čelí nyní Briatore obvinění z daňových úniků týkajících se jeho luxusní jachty Force Blue. Flavio však nadále trvá, že žaloba je kompletně nesmyslná, jachta nebyla využívána jinak, než jak bylo určeno: "Ani jsem všechny ty zprávy v novinách nečetl, nezajímají mě; nejde o nic jiného než o plýtvání papírem," odpověděl Briatore na otázku, co říká velké medializaci případu.
"Italští novináři se tváří velice statečně, používají palcové titulky, ale odvoláme se, tenhle případ ještě neskončil. Moje jachta se používala pro charterové plavby, tvrdím to i přesto, že jsem byl odsouzen," cítí křivdu zakladatel módní značky Billionaire Couture a obchodník luxusním zbožím Briatore. Jeho právník vidí příčinu ještě jinde: "K tomuto procesu došlo jen proto, aby byl někdo potrestán za svůj životní styl."
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.
McLaren vstoupil do víkendu na Hungaroringu ve velkém stylu a ovládl první volný trénink. Navázal tak na silný výkon z Belgie, kde tým rovněž patřil k nejrychlejším.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari nenaplňuje vysoká očekávání, což potvrdil i nevýrazný výkon na Velké ceně Belgie. Namísto boje o vítězství zatím zažívá frustraci a nelehké hledání formy.
Fernando Alonso kvůli bolestem zad vynechá první trénink na Velkou cenu Maďarska. Jeho místo v kokpitu Aston Martinu dočasně zaujme rezervní jezdec Felipe Drugovich.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.