Postava italského finančníka, obchodníka a bývalého šéfa několika týmů F1 se opět dostává do popředí zájmu zejména italského tisku. Příčinou je daňový skandál, týkající se Briatoreho luxusní jachty.
Pětašedesátiletý rodák z italského Cuneca, jehož kariéru nastartovala práce pro oděvního magnáta Benetton. V jeho barvách také později vedl tým F1 a měl zásluhu na příchodu Michaela Schumachera. V mezičase stačil koupit od Cyrila de Rouvre stáj Ligier, ovšem už v roce 1997 se s F1 loučí, aby se později vrátil na post týmového šéfa u Renaultu. Tady také prožil známou Crashgate, po níž byl nucen své aktivity v F1. Ostatně tento případ je ještě v čerstvé paměti.
Jak jsme informovali (čtěte zde), čelí nyní Briatore obvinění z daňových úniků týkajících se jeho luxusní jachty Force Blue. Flavio však nadále trvá, že žaloba je kompletně nesmyslná, jachta nebyla využívána jinak, než jak bylo určeno: "Ani jsem všechny ty zprávy v novinách nečetl, nezajímají mě; nejde o nic jiného než o plýtvání papírem," odpověděl Briatore na otázku, co říká velké medializaci případu.
"Italští novináři se tváří velice statečně, používají palcové titulky, ale odvoláme se, tenhle případ ještě neskončil. Moje jachta se používala pro charterové plavby, tvrdím to i přesto, že jsem byl odsouzen," cítí křivdu zakladatel módní značky Billionaire Couture a obchodník luxusním zbožím Briatore. Jeho právník vidí příčinu ještě jinde: "K tomuto procesu došlo jen proto, aby byl někdo potrestán za svůj životní styl."
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.