Postava italského finančníka, obchodníka a bývalého šéfa několika týmů F1 se opět dostává do popředí zájmu zejména italského tisku. Příčinou je daňový skandál, týkající se Briatoreho luxusní jachty.
Pětašedesátiletý rodák z italského Cuneca, jehož kariéru nastartovala práce pro oděvního magnáta Benetton. V jeho barvách také později vedl tým F1 a měl zásluhu na příchodu Michaela Schumachera. V mezičase stačil koupit od Cyrila de Rouvre stáj Ligier, ovšem už v roce 1997 se s F1 loučí, aby se později vrátil na post týmového šéfa u Renaultu. Tady také prožil známou Crashgate, po níž byl nucen své aktivity v F1. Ostatně tento případ je ještě v čerstvé paměti.
Jak jsme informovali (čtěte zde), čelí nyní Briatore obvinění z daňových úniků týkajících se jeho luxusní jachty Force Blue. Flavio však nadále trvá, že žaloba je kompletně nesmyslná, jachta nebyla využívána jinak, než jak bylo určeno: "Ani jsem všechny ty zprávy v novinách nečetl, nezajímají mě; nejde o nic jiného než o plýtvání papírem," odpověděl Briatore na otázku, co říká velké medializaci případu.
"Italští novináři se tváří velice statečně, používají palcové titulky, ale odvoláme se, tenhle případ ještě neskončil. Moje jachta se používala pro charterové plavby, tvrdím to i přesto, že jsem byl odsouzen," cítí křivdu zakladatel módní značky Billionaire Couture a obchodník luxusním zbožím Briatore. Jeho právník vidí příčinu ještě jinde: "K tomuto procesu došlo jen proto, aby byl někdo potrestán za svůj životní styl."
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.