Ohledně případného vývoje motorů nebo jeho pozastavení se neustále diskutuje. Stále více lidí je přesvědčeno, že hlavní rozdíl mezi jednotlivými týmy mají na svědomí právě pohonné jednotky.
Týmoví šéfové se shodli na tom, že formule 1 musí najít cestu k dorovnání úrovně motorů, což by mělo zajistit i větší atraktivitu pro diváky. Současná dominance Mercedesu vedla k myšlence provést radikální změny týkající se předpisů pro pohonné jednotky. Bernie Ecclestone dokonce přišel s návrhem na další zastavení vývoje pomocí výkonnostních limitů.
Pochopitelně tuto myšlenku okamžitě negovali u Mercedesu a Ferrari, kterým se podobná myšlenka vůbec nelíbí. Mercedes připustil, že by s ohledem na ostatný dodavatele mohla být pravidla poněkud uvolněna, aby u Renaultu a Hondy měli možnost stáhnout zřetelný odtup. "Pokud by to ostatní potřebovali nebo jestli věří, že jim to pomůže k dohnání ztráty, budeme o tom rozhodně uvažovat," uvedl při Grand Prix Velké Británie Toto Wolff.
Eric Boullier souhlasí s Wolffem, že zastavení vývoje motorové jednotky u Mercedesu by nebylo dobré, zároveň však připouští, že ostatním výrobcům by mělo být nějakým způsobem pomoženo. "Toto má pravdu, nemůžeme zničit podstatu F1, ale také potřebujeme více vyrovnaných závodů, které přivedou lidi do ochozů a před obrazovky. Stačilo by možná jen částečně pozměnit pravidla, aby umožnila všem být vyrovnanější. Zlepšit se pak můžete vy nebo my, ale pořád budete mít šanci."
Christian Horner na otázku, co si myslí o výkonnostím limitu připustil, že nemá jednoznačný názor: "Je to různorodé. V některých ohledech se to jeví jako rozumná věc - jindy to zase vypadá jako potlačení prvků soutěživosti. Každopádně souhlasím s funkcí žetonů, protože týmy pak mají šanci zachovat jistý vývoj. Sám jsem přesvědčen, že vytvoření vývojového limitu by bylo dost obtížné, ale je to vcelku zajímavý koncept, kterým bychom se měli určitě zabývat."
Charles Leclerc zajel v druhém pátečním tréninku na Velkou cenu Austrálie nejrychlejší čas, čímž předstihl oba jezdce McLarenu. Trénink byl plný zajímavých momentů, které naznačují vyrovnaný boj a nepředvídatelný vývoj celého víkendu.
Sezóna Formule 1 konečně odstartovala v Melbourne, kde Velká cena Austrálie slibuje napínavý souboj. Odborníci se pokusili předpovědět, kdo má největší šanci na vítězství v úvodním závodě roku.
Lando Norris si v samotném závěru prvního tréninku při startu sezóny F1 2025 v Melbourne zajistil nejrychlejší čas a odsunul Carlose Sainze na druhou příčku. Lewis Hamilton se ve svém debutu za Ferrari musel spokojit až s 12. místem.
Oficiální trailer k dlouho očekávanému filmu "F1", ve kterém si Brad Pitt zahraje hlavní roli, byl konečně zveřejněn. Trailer byl vydán ve spolupráci Apple TV, Warner Bros a Formule 1.
Zimní přestávka je za námi a první trénink na Velkou cenu Austrálie začíná už za pár hodin. Předtím ale Formule 1 stihla naladit fanoušky novou znělkou k letošnímu 75. ročníku mistrovství světa.
Lewis Hamilton tvrdí, že neprožívá žádný tlak na to, aby dokazoval svou hodnotu, když se poprvé představí za volantem Ferrari na úvodním závodě sezóny v Austrálii. Přesto bude mít silnou konkurenci, a tak je otázkou, jak se legendární jezdec vyrovná s novými výzvami v novém týmu.
Lando Norris má před sebou největší výzvu kariéry – boj o titul mistra světa F1 v roce 2025. Přesto zůstává opatrný a své šance hodnotí s rozvahou.
Lewis Hamilton zahajuje novou éru své kariéry ve Formuli 1, když poprvé oblékne barvy Ferrari při Velké ceně Austrálie. Společně s ním se na startovním roštu objeví řada dalších jezdců v nových týmech, ale právě Hamiltonův debut v ikonickém rudém monopostu budí největší pozornost.
Toto Wolff, šéf Mercedesu, uvedl, že již nejedná o přestupu Maxe Verstappena z Red Bullu. Po spekulacích o změně týmu pro Verstappena se Mercedes zaměřuje na jiné strategické cíle.
George Russell přiznal, že nečeká, že by byl rychlejší než jeho nový týmový kolega, nováček Andrea Kimi Antonelli. Britský jezdec tvrdí, že se dnes necítí rychlejší než při svém debutu ve Formuli 1 v roce 2019, a jedinou výhodou, kterou přináší, jsou zkušenosti nasbírané během šesti let v šampionátu.
McLaren věří, že rivalita mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim nebude ohrožovat týmovou spolupráci v boji o titul. Oba jezdci loni pomohli McLarenu k šesti vítězstvím a prvnímu titulu v Poháru konstruktérů po 26 letech. Po úspěšných testech v Bahrajnu je Norris favoritem.
Liam Lawson, který nahradil Sergia Péreze v Red Bullu, ví, že hned neporazí Maxe Verstappena, ale chce využít jeho zkušenosti k co nejrychlejšímu zlepšení. I když první dojmy z vozu RB21 byly pozitivní, Lawson přiznal, že kvůli omezenému času na testování nemá dostatek informací pro hlubší hodnocení.