V poslední době čelí Ron Dennis nevybíravé kritice ohledně výkonů McLarenu, ale sám nevidí žádný důvod k panice, odmítá spekulace o vnitřním napětí v týmu a je přesvědčen, že ještě do konce sezóny budou jeho piloti stát na stupních vítězů.
Osmašedesátiletý šéf McLarenu tvrdí, že rozhodně očekává lepší výsledky než ty, kterých tým dosáhl v první polovině šampionátu. "Máme všechny důvody předpokládat, že budeme v lepší situaci než je ta, v níž se právě nacházíme," svěřil se časopisu Autosprint Dennis. Trvá na tom, že přechod z pohonné jednotky Mercedes na Hondu bylo s ohledem na budoucnost nejlepší řešení.
"Naším cílem je vyhrát mistrovství světa. Toho nelze nikdy dosáhnout, pokud bychom pokračovali s motorem od jednoho z našich soupeřů. Momentálně ještě nejsme na té úrovni, kde bychom chtěli být, ale brzy se na ni dostaneme." Dennis dodává, že dokud nebudou mít týmy vlastní motory nebo sólové dodavatele argegátů, mohou na titul zapomenout.
S připomenutím velké převahy McLarenu na sklonku 80. let japonští dodavatelé motorů považují opětovný vstup do F1 za neúspěch. Dennis se však domnívá, že rok 2015 nelze brát ve vývoji Hondy za jednoznačně směrodatný. "Podívejte se na Mercedes, i on potřeboval dost času na to, aby jeho tým byl plně konkurenceschopný. Ani na začátku naší spolupráce s nimi to nebylo jednoduché. Teď čelíme podobné výzvě."
Dennis je přesvědčen, že McLaren touto etapou musí projít, protože stát se zákazníkem Mercedesu nebo Ferrari by nevedlo k úspěchu. "Stačí se podívat na závod v Silverstone - tovární tým Mercedes byl téměř o vteřinu rychlejší než Williams. Zákaznický motor vám nikdy takovou mezeru nedovolí smazat.
Současné pohonné jednotky jsou tak komplikované, že musí dokonale souznít s podvozkem. To vyžaduje mezi dodavatelem a technickým partnerem práci na plný úvazek. Proto jsme zvolili k naší cestě na vrchol Hondu. Sice to bude nějaký čas trvat, ale pro McLaren je to nejlepší cesta, jak se znovu dostat na vrchol. Jen to trvá poněkud déle, než bychom si přáli," uzavřel Dennis.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.