Ačkoliv bylo oznámeno, že výsledky masivního průzkumu příznivců F1 na začátku července byly postoupeny na příslušná místa pozdě, zdá se, že slovy klasika dopadla přesto na úrodnou půdu. Ostatně proč by se jimi neměla zabývat Strategická skupina F1, když zájem fanoušků by měl být na jednom z nejpřednějších míst.
O akci, do níž se zapojilo 217.756 fanoušků F1 ze 194 zemí a hovořícími 15 jazyky jsme vás informovali (článek zde). Alex Wurz (GPDA) potvrdil, že výsledky nadále zpracovává jak Strategická skupina F1, tak klíčové osobnosti formule 1, aby je zakomponovaly do budoucích změn pravidel.
"Získali jsme velké množství podnětů a to nám pomůže porozumět, co si fanoušci přejí - a myslím, že by bylo velice těžké ignorovat kolektivní názor tak velkého množství lidí fandících F1," podotkl Wurz. Dodal, že rozsah ankety vyvolal nečekaný zájem i ze strany týmů F1.
Respondenti však nechtějí jenom měnit nebo nahrazovat. V poslední době se objevily i návrhy na změnu závodního víkendu: hovoří se o zařazení doplňkového závodu, uspořádání závodního sprintu nebo rozdělit závod na dvě jízdy. Další úpravou by mohl projít kvalifikační formát.
Fanoušci však mají v tomto bodě jasno:
- přesně polovina nechce závodní sprint.
- 67,2 % zásadně odmítá dva kratší závody.
- 20,8 % by podpořilo potřebu změny sobotního formátu kvalifikace
- 26,9 % by nemělo výhrady proti účasti třetího pilota týmu.
Wurz sdělil, že tyto okolnosti sdělil šéfům týmů: "Na snaze změnit formát závodního víkendu není nic špatného, pokud to fanoušky osloví a pořadatelům to přinese podporu. Jasné vyjádření příznivců, a to jak těch, kteří přijdou přímo na závod nebo usednou k televizním obrazovkým, však říká - formát závodu se příliš měnit nemusí, pokud je ho vůbec nutné nějak měnit." Wurz rovněž ocenil, že poznatky průzkumu byly zařazeny do debat ohledně F1 velice pružně.
I šéf Mercedesu Toto Wolff připouští, že průzkum v této situaci má možnost leccos ovlivnit: "Stále se musíme snažit o lepší kvalitu závodění, proto je nutné neustoupit z dané cesty a naslouchat hlasu našich příznivců."
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.