Ačkoliv bylo oznámeno, že výsledky masivního průzkumu příznivců F1 na začátku července byly postoupeny na příslušná místa pozdě, zdá se, že slovy klasika dopadla přesto na úrodnou půdu. Ostatně proč by se jimi neměla zabývat Strategická skupina F1, když zájem fanoušků by měl být na jednom z nejpřednějších míst.
O akci, do níž se zapojilo 217.756 fanoušků F1 ze 194 zemí a hovořícími 15 jazyky jsme vás informovali (článek zde). Alex Wurz (GPDA) potvrdil, že výsledky nadále zpracovává jak Strategická skupina F1, tak klíčové osobnosti formule 1, aby je zakomponovaly do budoucích změn pravidel.
"Získali jsme velké množství podnětů a to nám pomůže porozumět, co si fanoušci přejí - a myslím, že by bylo velice těžké ignorovat kolektivní názor tak velkého množství lidí fandících F1," podotkl Wurz. Dodal, že rozsah ankety vyvolal nečekaný zájem i ze strany týmů F1.
Respondenti však nechtějí jenom měnit nebo nahrazovat. V poslední době se objevily i návrhy na změnu závodního víkendu: hovoří se o zařazení doplňkového závodu, uspořádání závodního sprintu nebo rozdělit závod na dvě jízdy. Další úpravou by mohl projít kvalifikační formát.
Fanoušci však mají v tomto bodě jasno:
- přesně polovina nechce závodní sprint.
- 67,2 % zásadně odmítá dva kratší závody.
- 20,8 % by podpořilo potřebu změny sobotního formátu kvalifikace
- 26,9 % by nemělo výhrady proti účasti třetího pilota týmu.
Wurz sdělil, že tyto okolnosti sdělil šéfům týmů: "Na snaze změnit formát závodního víkendu není nic špatného, pokud to fanoušky osloví a pořadatelům to přinese podporu. Jasné vyjádření příznivců, a to jak těch, kteří přijdou přímo na závod nebo usednou k televizním obrazovkým, však říká - formát závodu se příliš měnit nemusí, pokud je ho vůbec nutné nějak měnit." Wurz rovněž ocenil, že poznatky průzkumu byly zařazeny do debat ohledně F1 velice pružně.
I šéf Mercedesu Toto Wolff připouští, že průzkum v této situaci má možnost leccos ovlivnit: "Stále se musíme snažit o lepší kvalitu závodění, proto je nutné neustoupit z dané cesty a naslouchat hlasu našich příznivců."
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.
V posledních týdnech se hodně spekuluje o budoucnosti Lewise Hamiltona ve Ferrari, avšak vše nasvědčuje tomu, že kontrolu nad svým současným kontraktem má pevně v rukou právě on.
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.