Ačkoliv bylo oznámeno, že výsledky masivního průzkumu příznivců F1 na začátku července byly postoupeny na příslušná místa pozdě, zdá se, že slovy klasika dopadla přesto na úrodnou půdu. Ostatně proč by se jimi neměla zabývat Strategická skupina F1, když zájem fanoušků by měl být na jednom z nejpřednějších míst.
O akci, do níž se zapojilo 217.756 fanoušků F1 ze 194 zemí a hovořícími 15 jazyky jsme vás informovali (článek zde). Alex Wurz (GPDA) potvrdil, že výsledky nadále zpracovává jak Strategická skupina F1, tak klíčové osobnosti formule 1, aby je zakomponovaly do budoucích změn pravidel.
"Získali jsme velké množství podnětů a to nám pomůže porozumět, co si fanoušci přejí - a myslím, že by bylo velice těžké ignorovat kolektivní názor tak velkého množství lidí fandících F1," podotkl Wurz. Dodal, že rozsah ankety vyvolal nečekaný zájem i ze strany týmů F1.
Respondenti však nechtějí jenom měnit nebo nahrazovat. V poslední době se objevily i návrhy na změnu závodního víkendu: hovoří se o zařazení doplňkového závodu, uspořádání závodního sprintu nebo rozdělit závod na dvě jízdy. Další úpravou by mohl projít kvalifikační formát.
Fanoušci však mají v tomto bodě jasno:
- přesně polovina nechce závodní sprint.
- 67,2 % zásadně odmítá dva kratší závody.
- 20,8 % by podpořilo potřebu změny sobotního formátu kvalifikace
- 26,9 % by nemělo výhrady proti účasti třetího pilota týmu.
Wurz sdělil, že tyto okolnosti sdělil šéfům týmů: "Na snaze změnit formát závodního víkendu není nic špatného, pokud to fanoušky osloví a pořadatelům to přinese podporu. Jasné vyjádření příznivců, a to jak těch, kteří přijdou přímo na závod nebo usednou k televizním obrazovkým, však říká - formát závodu se příliš měnit nemusí, pokud je ho vůbec nutné nějak měnit." Wurz rovněž ocenil, že poznatky průzkumu byly zařazeny do debat ohledně F1 velice pružně.
I šéf Mercedesu Toto Wolff připouští, že průzkum v této situaci má možnost leccos ovlivnit: "Stále se musíme snažit o lepší kvalitu závodění, proto je nutné neustoupit z dané cesty a naslouchat hlasu našich příznivců."
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.
Ferrari oznámilo, že během středečního filmovacího dne na okruhu Mugello usednou do vozu oba jeho jezdci – Lewis Hamilton i Charles Leclerc. Italský tým zde poprvé nasadí nové zadní zavěšení, které má být klíčové před nadcházející Velkou cenou Belgie.
Helmut Marko oznámil, že Max Verstappen může očekávat řadu technických vylepšení před posledními dvěma závody před letní přestávkou. Rakouský poradce Red Bullu potvrdil, že tým připravil několik důležitých upgradů, které by měly pomoci Verstappenovi udržet tempo v boji o šampionát.
Lando Norris označil své vítězství na Velké ceně Velké Británie 2025 za nejdůležitější moment své dosavadní kariéry. Emotivní triumf před domácím publikem pro něj znamená naplnění dlouholetého snu.
Christian Horner při Velké ceně Velké Británie otevřeně přirovnal Red Bull k Ferrari, což získalo nový rozměr poté, co byl sám nečekaně odvolán z vedení týmu Red Bull.
Alain Prost přiznal, že významně pomohl Oscaru Piastrimu na začátku jeho kariéry. Nyní ho podporuje v souboji o titul v roce 2025 proti týmovému kolegovi Landu Norrisovi.
Fernando Alonso přiznal, že celý tým Aston Martin se učí od Adriana Neweyho, který přináší širší pohled na to, jak by měl tým fungovat. Podle něj nejde jen o techniku, ale o komplexní přístup k práci celé organizace.
Šampion Super Formule Sho Tsuboi a rezervní jezdec Haasu Ryo Hirakawa otestují vůz VF-23 během testu TPC na okruhu Fuji. Pro oba Japonce půjde o cennou příležitost ukázat se v technice F1 na domácí trati.
Na Festivalu rychlosti v Goodwoodu došlo k neobvyklé nehodě ikonického vozu, se kterým Sebastian Vettel získal titul mistra světa. Incident se obešel bez zranění.
Aston Martin spustil v červnu 2025 vlastní jezdeckou akademii. Cílem programu je vychovávat nové talenty pro budoucnost motorsportu, včetně Formule 1.