Pět bodů, předposlední místo v Poháru konstruktérů a avizované problémy finančního charakteru spojené s neuspokojivými výsledky - taková je situace McLarenu, kterou chtělo řešit jeho vedení radikálním přehodnocením přínosu dodavatele motorů.
Eric Boullier vyzval vedení Hondy, aby přehodnotila svůj "firemní přístup" a přijala podporu odborníků v motorářské oblasti (více zde). Šéf japonského dodavatele motorů Jasuhisa Araj však jasně uvedl, že jeho společnost nebude posilovat svůj motorářský tým kapacitami z oblasti mimo firmu.
Na přímou otázku, zda si Honda najme nějaké zkušené pracovníky od Mercedesu nebo Ferrari, Araj odpověděl: "Nemyslím. Máme dost vlastních kapacit." Zároveň Araj prohlásil, že nadále cítí povinnost splnit svůj závazek vůči projektu a věří, že je ten pravý muž, který to navzdory nevydařenému startu dokáže. "Chci tento program vést, musíme udělat každoročně krok kupředu, protože pro Hondu to bude dlouhodobý projekt."
Peníze nelze přehlížetBídných výsledků se týká i finanční situace stáje, protože je velice obtížné sehnat nějaké silné sponzory. Že to týmu uškodilo, je navýsost jasné. "Vaší vizitku tvoří úspěchy a zase úspěchy. S ohledem na vítězství a tituly lze McLaren považovat za excelentní." Boullier však připouští, že tým už nevyhrál dva a půl roku žádný závod F1 (naposledy to byl Button v Brazílii 2012). "Komerčně je to velice choulostivá záležitost, protože mnoho lidí - a mnoho společností - má zájem se k nám připojit, ale v jejich středu se mohou objevit hlasy, které podobné spojení kvůli špatným výsledkům budou zpochybňovat."
Boullier také připustil, že stáj bude muset řešit otázku vyrovnání schodku z příjmů komerčních práv, které jsou několik posledních let nedostatečné. Věří, že se podaří vrátit na vítěznou vlnu, než by bylo nutné začít se snižováním stavů. Je mu ale jasné, že několikamilionové výpadky se někde musí promítnout: "Máme zatím dobrou prognózu na příští rok, ale případný neúspěch už bude hodně bolestivý, pokud jde o příjmy a případné pokrytí ztrát."
Důležité je sladit činnostBoullier se také domnívá, že je třeba sblížit cíle obou subjektů, aby prospívaly obapolné spokojenosti: "Je tu určitý problém správného načasování. Honda je v F1, ale jejím hlavním záměrem je prodej automobilů. My zase chceme v F1 vyhrávat. Mluvili jsme o tom už mnohokrát. Vyvineme na Hondu tlak, potřebujeme vyšší výkon - nyní je pohonná jednotka důležitější z více než 50%. To ví každý, vím to já, ví to pan Araj, každý den musíme usilovat, abychom byli co nejdříve zase úspěšní," podotýká Boullier.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.