Stává se, že jedna osoba někdy působí jako pověstný klín - dokud se neodstraní nebo nevytáhne, všechno ostatní je zablokováno. Z minulosti známe několik podobných případů, kdy jeden pilot přiváděl k šílenství hned několik týmů.
Vezměme si takový rok 1978 - Didier Pironi chtěl odejít k Renaultu, ale Ken Tyrrell ho odmítal na základě smlouvy pustit. Tím zase nemohl John Surtees uzavřít kontrakt s Arnouxem, protože v případě Pironiho neúspěchu by René zamířil ke žlutočernému týmu. Nakonec Didier opravdu zůstal u Tyrrella a Surtees už neměl šanci sehnat kvalitního pilota - a s F1 se i z tohoto důvodu rozloučil.
Podobných případů známe víc - teď se vše točí kolem Bottase, o jehož přesunu do stáje Ferrari se stále víc spekuluje. Jenže Valtteri má s Williamsem podepsanou smlouvu až do konce roku 2016, navíc není jasné, zda Ferrari bude chtít nahradit Kimi Räikkönena - o této možnosti už se také hojně psalo, stejně jako o výši odstupného, které by případně maranellský tým byl ochoten uhradit.
Felipe Massa otevřeně přiznává, že Bottas je nyní klíčovou postavou chystaných přesunů: "Je teď na přestupovém trhu nejdůležitějším jménem. Projevil se jako výborný pilot, má talent, zvládá práci v top týmu a odvádí pro něj dobrou práci. Proto je o něj takový zájem."
Brazilec také pohovořil o své budoucnosti, ale žádné dramatické změny nečeká: "Jsem tu spokojený," hodnotí Felipe svůj post u Williamsu. "Někdy to není jen otázka peněz, co činí rozdíl. Potřebujete chápat, co děláte a kde vás to těší. Jsem tu respektován, cítím se uvolněně, máme dobré výsledky, tak nevidím důvod, proč to měnit."
Ve srovnání výsledků v této sezóně si Bottas zatím vede lépe, ale stejně jako on má i Massa jedno umístění na stupních vítězů a Brazilec na svého finského kolegu ztrácí pouhé tři body.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.