Stává se, že jedna osoba někdy působí jako pověstný klín - dokud se neodstraní nebo nevytáhne, všechno ostatní je zablokováno. Z minulosti známe několik podobných případů, kdy jeden pilot přiváděl k šílenství hned několik týmů.
Vezměme si takový rok 1978 - Didier Pironi chtěl odejít k Renaultu, ale Ken Tyrrell ho odmítal na základě smlouvy pustit. Tím zase nemohl John Surtees uzavřít kontrakt s Arnouxem, protože v případě Pironiho neúspěchu by René zamířil ke žlutočernému týmu. Nakonec Didier opravdu zůstal u Tyrrella a Surtees už neměl šanci sehnat kvalitního pilota - a s F1 se i z tohoto důvodu rozloučil.
Podobných případů známe víc - teď se vše točí kolem Bottase, o jehož přesunu do stáje Ferrari se stále víc spekuluje. Jenže Valtteri má s Williamsem podepsanou smlouvu až do konce roku 2016, navíc není jasné, zda Ferrari bude chtít nahradit Kimi Räikkönena - o této možnosti už se také hojně psalo, stejně jako o výši odstupného, které by případně maranellský tým byl ochoten uhradit.
Felipe Massa otevřeně přiznává, že Bottas je nyní klíčovou postavou chystaných přesunů: "Je teď na přestupovém trhu nejdůležitějším jménem. Projevil se jako výborný pilot, má talent, zvládá práci v top týmu a odvádí pro něj dobrou práci. Proto je o něj takový zájem."
Brazilec také pohovořil o své budoucnosti, ale žádné dramatické změny nečeká: "Jsem tu spokojený," hodnotí Felipe svůj post u Williamsu. "Někdy to není jen otázka peněz, co činí rozdíl. Potřebujete chápat, co děláte a kde vás to těší. Jsem tu respektován, cítím se uvolněně, máme dobré výsledky, tak nevidím důvod, proč to měnit."
Ve srovnání výsledků v této sezóně si Bottas zatím vede lépe, ale stejně jako on má i Massa jedno umístění na stupních vítězů a Brazilec na svého finského kolegu ztrácí pouhé tři body.
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.
Max Verstappen po kvalifikaci v Mexiku přiznal zklamání z nedostatku přilnavosti a rovnováhy svého Red Bullu. Tyto problémy mu zabránily držet krok s McLareny a zkomplikovaly jeho boj o titul.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.
Druhý volný trénink v Mexico City přinesl napínavé momenty a technické komplikace několika jezdců. Závěr ukázal vyrovnanou konkurenci a naznačil, že nadcházející závod bude velmi zajímavý.
Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.