Stává se, že jedna osoba někdy působí jako pověstný klín - dokud se neodstraní nebo nevytáhne, všechno ostatní je zablokováno. Z minulosti známe několik podobných případů, kdy jeden pilot přiváděl k šílenství hned několik týmů.
Vezměme si takový rok 1978 - Didier Pironi chtěl odejít k Renaultu, ale Ken Tyrrell ho odmítal na základě smlouvy pustit. Tím zase nemohl John Surtees uzavřít kontrakt s Arnouxem, protože v případě Pironiho neúspěchu by René zamířil ke žlutočernému týmu. Nakonec Didier opravdu zůstal u Tyrrella a Surtees už neměl šanci sehnat kvalitního pilota - a s F1 se i z tohoto důvodu rozloučil.
Podobných případů známe víc - teď se vše točí kolem Bottase, o jehož přesunu do stáje Ferrari se stále víc spekuluje. Jenže Valtteri má s Williamsem podepsanou smlouvu až do konce roku 2016, navíc není jasné, zda Ferrari bude chtít nahradit Kimi Räikkönena - o této možnosti už se také hojně psalo, stejně jako o výši odstupného, které by případně maranellský tým byl ochoten uhradit.
Felipe Massa otevřeně přiznává, že Bottas je nyní klíčovou postavou chystaných přesunů: "Je teď na přestupovém trhu nejdůležitějším jménem. Projevil se jako výborný pilot, má talent, zvládá práci v top týmu a odvádí pro něj dobrou práci. Proto je o něj takový zájem."
Brazilec také pohovořil o své budoucnosti, ale žádné dramatické změny nečeká: "Jsem tu spokojený," hodnotí Felipe svůj post u Williamsu. "Někdy to není jen otázka peněz, co činí rozdíl. Potřebujete chápat, co děláte a kde vás to těší. Jsem tu respektován, cítím se uvolněně, máme dobré výsledky, tak nevidím důvod, proč to měnit."
Ve srovnání výsledků v této sezóně si Bottas zatím vede lépe, ale stejně jako on má i Massa jedno umístění na stupních vítězů a Brazilec na svého finského kolegu ztrácí pouhé tři body.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli startovní penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.