Otázka třetích pilotů může být někdy choulostivá - tým může objevit talent, jehož služby později využije, ale také nelze vyloučit, že se takový post stane příčinou jistého rozladění. Ostatně pojďme na návštěvu k Lotusu.
Jolyon Palmer se letos posadil do třetího vozu už v pěti případech a dle plánů by tak měl učinit ještě v dalších pátečních trénincích až do GP Itálie. To se příliš nelíbí Romainu Grosjeanovi, který v takové praxi vidí nemalou nevýhodu pro svou osobu. Vyjádřil se, že tím jeho kolega Pastor Maldonado má lepší výchozí podmínky pro kvalifikaci.
Traťový šéf Lotusu Alan Permane tvrdí, že u Grosjeana nejde v žádném případě o zpochybnění jeho kvalit: "Tak to určitě není. U pilota jako je Romain je jeho pozice daná, takže spíš se to dotýká jeho hrdosti, než jeho výkonu na závodní dráze. Podívejte se na jeho jízdy v druhém tréninku. Je to také trochu záležitost psychologie, aby byl rychlejší než Pastor."
Permane však připustil, že rozhodnutí o účasti třetího pilota nemá v týmu nejlepší odezvu: "Romain je pochopitelně zklamaný, když nemá šanci v pátek jezdit. Domnívám se, že může jít také o pocit, že se tím snižuje jeho image, když není na trati. Bylo by samozřejmě lepší, kdybychom byli lépe financovaný tým, ale stěžovat si nemůžeme. Jolyon odvádí při testech výborné výsledky, je klidný a šťastný, že může týmu takto pomoci. Je vítaným přírůstkem do rodiny Lotusu."
Palmer je nejvytíženějších třetích pilotů - Raffaele Marciello zaskočil za Ericssona v Sauberu zatím třikrát, zatímco Susie Wolffová nahradila v pátečním tréninku Bottase dvakrát.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.