Otázka třetích pilotů může být někdy choulostivá - tým může objevit talent, jehož služby později využije, ale také nelze vyloučit, že se takový post stane příčinou jistého rozladění. Ostatně pojďme na návštěvu k Lotusu.
Jolyon Palmer se letos posadil do třetího vozu už v pěti případech a dle plánů by tak měl učinit ještě v dalších pátečních trénincích až do GP Itálie. To se příliš nelíbí Romainu Grosjeanovi, který v takové praxi vidí nemalou nevýhodu pro svou osobu. Vyjádřil se, že tím jeho kolega Pastor Maldonado má lepší výchozí podmínky pro kvalifikaci.
Traťový šéf Lotusu Alan Permane tvrdí, že u Grosjeana nejde v žádném případě o zpochybnění jeho kvalit: "Tak to určitě není. U pilota jako je Romain je jeho pozice daná, takže spíš se to dotýká jeho hrdosti, než jeho výkonu na závodní dráze. Podívejte se na jeho jízdy v druhém tréninku. Je to také trochu záležitost psychologie, aby byl rychlejší než Pastor."
Permane však připustil, že rozhodnutí o účasti třetího pilota nemá v týmu nejlepší odezvu: "Romain je pochopitelně zklamaný, když nemá šanci v pátek jezdit. Domnívám se, že může jít také o pocit, že se tím snižuje jeho image, když není na trati. Bylo by samozřejmě lepší, kdybychom byli lépe financovaný tým, ale stěžovat si nemůžeme. Jolyon odvádí při testech výborné výsledky, je klidný a šťastný, že může týmu takto pomoci. Je vítaným přírůstkem do rodiny Lotusu."
Palmer je nejvytíženějších třetích pilotů - Raffaele Marciello zaskočil za Ericssona v Sauberu zatím třikrát, zatímco Susie Wolffová nahradila v pátečním tréninku Bottase dvakrát.
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.
V posledních týdnech se hodně spekuluje o budoucnosti Lewise Hamiltona ve Ferrari, avšak vše nasvědčuje tomu, že kontrolu nad svým současným kontraktem má pevně v rukou právě on.
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.