Když Niki Lauda před necelým týdnem prohlásil uštěpačnou poznámku na adresu týmu Ferrari, okamžitě se vzedmula vlna komentářů, hodnotících nejen Laudův výrok jako takový, ale i oprávněnost kritiky vůči nejstarší stáji v historii šampionátu F1.
Lauda využil při své poznámce výraz spaghetti, na nějž jsou Italové velice hákliví. Stačí zabrousit do jiné oblasti sportu: pro bývalé Československo nesmírně důležitý kvalifikační zápas na ME 1976 proti Anglii v Bratislavě. Italský sudí Michelotti tehdy podle náhradního brankáře Alexandra Vencela důrazně nepotrestal faul na Kolomana Gögha. Rozlícený Vencel vpletl do ostrého výroku směrem k rozhodčímu slovo "špagety" - a byl vyloučen, třebaže pouze seděl na lavičce. Lauda se do svého bývalého působiště pustil v podobném duchu (více zde), ale žádnou červenou kartu dostat nemohl.
Lauda nyní popřel, že by necítil dostatek respektu k Ferrari, domnívá se však že následná omluva šéfa stáje Mercedes Toto Wolffa byla zbytečná. "Italové vědí, že Ferrari bude v mém srdci vždy číslo 1," prohlásil Lauda pro švýcarský list Blick. "Nejde zapomenout na 15 vítězství, dva z mých tří titulů, a také velkou osobní tragédii. Víc emocí už neexistuje. Můj respekt k této značce bude vždy maximální."
Lauda rovněž vysvětlil svůj spaghetti termín: "Na Silverstone jsme prožili jeden z nejlepších závodů v historii a přesto se pořád mluví o nudě. To není správné. Ve formuli 1 bude každý rád, když se Ferrari podaří zacelit mezeru, která za námi stále zeje."
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.