O nehodě Julese Bianchiho v japonské Suzuce 2014 se hovořilo jako o shodě několika náhod, ale také se kriticky poukazovalo na fakta týkající se Julesovy jízdy těsně před nehodou. Nic to ale nezměnilo na situaci, v jaké se dnes pětadvacetiletý závodník nachází.
Philippe Bianchi se vyjdářil, že ohledně šancí na zotavení svého syna z těžkého zranění propadá pesimsmu. Jules je prakticky od nehody, tedy devět měsíců, v kómatu na nemocničním lůžku.
Bianchiho rodina zůstává nadále v jeho přítomnosti, ale otec v pondělním rozhovoru pro France Info sdělil, že stav jeho syna není pro nikoho z příbuzných povzbuzující: "Je to nesnesitelné každodenní mučení. Někdy mám pocit, že z toho zešílíme, protože podle mě je tohle horší, než kdyby zemřel. Bohužel víc pro něj udělat nemůžeme."
V podobných případech jako je ten Bianchiho, by mělo k výraznému zlepšení dojít v prvních šesti měsících po úrazu, jenže to se u expilota F1 nestalo. I když Philippe Bianchi připustil, že syn je schopen někomu sevřít ruku, nemůže s určitostí říci, zda jde o vědomé jednání nebo pouhý reflex. "Čas plyne a náš optimismus se rozplývá, rozhodně je menší než dva nebo tři měsíce po havárii, kdy jsme věřili v lepší vývoj. Musíte být oběma nohama na zemi a uvědomit si vážnost situace," dodává Bianchi.
Rodina se bojí následkůSamotné procitnutí z kómatu by bylo vlastně zázrakem, otec se však obává i dalších komplikací. "Pokud by se probral a zjistil, jak těžce je postižen, nutně se nabízí otázka, zda se s tím vůbec vyrovná," přemýšlí Bianchiho otec.
"Mluvili jsme o tom před nehodou. Jednom nám řekl, že kdyby dopadl podobně jako Michael Schumacher, kdyby nebyl schopen řídit závodní vůz, bylo by pro něj nesmírně obtížné se s takovou situací vyrovnat. Závody pro něj byly vším," uzavírá Philippe Bianchi.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.