O nehodě Julese Bianchiho v japonské Suzuce 2014 se hovořilo jako o shodě několika náhod, ale také se kriticky poukazovalo na fakta týkající se Julesovy jízdy těsně před nehodou. Nic to ale nezměnilo na situaci, v jaké se dnes pětadvacetiletý závodník nachází.
Philippe Bianchi se vyjdářil, že ohledně šancí na zotavení svého syna z těžkého zranění propadá pesimsmu. Jules je prakticky od nehody, tedy devět měsíců, v kómatu na nemocničním lůžku.
Bianchiho rodina zůstává nadále v jeho přítomnosti, ale otec v pondělním rozhovoru pro France Info sdělil, že stav jeho syna není pro nikoho z příbuzných povzbuzující: "Je to nesnesitelné každodenní mučení. Někdy mám pocit, že z toho zešílíme, protože podle mě je tohle horší, než kdyby zemřel. Bohužel víc pro něj udělat nemůžeme."
V podobných případech jako je ten Bianchiho, by mělo k výraznému zlepšení dojít v prvních šesti měsících po úrazu, jenže to se u expilota F1 nestalo. I když Philippe Bianchi připustil, že syn je schopen někomu sevřít ruku, nemůže s určitostí říci, zda jde o vědomé jednání nebo pouhý reflex. "Čas plyne a náš optimismus se rozplývá, rozhodně je menší než dva nebo tři měsíce po havárii, kdy jsme věřili v lepší vývoj. Musíte být oběma nohama na zemi a uvědomit si vážnost situace," dodává Bianchi.
Rodina se bojí následkůSamotné procitnutí z kómatu by bylo vlastně zázrakem, otec se však obává i dalších komplikací. "Pokud by se probral a zjistil, jak těžce je postižen, nutně se nabízí otázka, zda se s tím vůbec vyrovná," přemýšlí Bianchiho otec.
"Mluvili jsme o tom před nehodou. Jednom nám řekl, že kdyby dopadl podobně jako Michael Schumacher, kdyby nebyl schopen řídit závodní vůz, bylo by pro něj nesmírně obtížné se s takovou situací vyrovnat. Závody pro něj byly vším," uzavírá Philippe Bianchi.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.