O nehodě Julese Bianchiho v japonské Suzuce 2014 se hovořilo jako o shodě několika náhod, ale také se kriticky poukazovalo na fakta týkající se Julesovy jízdy těsně před nehodou. Nic to ale nezměnilo na situaci, v jaké se dnes pětadvacetiletý závodník nachází.
Philippe Bianchi se vyjdářil, že ohledně šancí na zotavení svého syna z těžkého zranění propadá pesimsmu. Jules je prakticky od nehody, tedy devět měsíců, v kómatu na nemocničním lůžku.
Bianchiho rodina zůstává nadále v jeho přítomnosti, ale otec v pondělním rozhovoru pro France Info sdělil, že stav jeho syna není pro nikoho z příbuzných povzbuzující: "Je to nesnesitelné každodenní mučení. Někdy mám pocit, že z toho zešílíme, protože podle mě je tohle horší, než kdyby zemřel. Bohužel víc pro něj udělat nemůžeme."
V podobných případech jako je ten Bianchiho, by mělo k výraznému zlepšení dojít v prvních šesti měsících po úrazu, jenže to se u expilota F1 nestalo. I když Philippe Bianchi připustil, že syn je schopen někomu sevřít ruku, nemůže s určitostí říci, zda jde o vědomé jednání nebo pouhý reflex. "Čas plyne a náš optimismus se rozplývá, rozhodně je menší než dva nebo tři měsíce po havárii, kdy jsme věřili v lepší vývoj. Musíte být oběma nohama na zemi a uvědomit si vážnost situace," dodává Bianchi.
Rodina se bojí následkůSamotné procitnutí z kómatu by bylo vlastně zázrakem, otec se však obává i dalších komplikací. "Pokud by se probral a zjistil, jak těžce je postižen, nutně se nabízí otázka, zda se s tím vůbec vyrovná," přemýšlí Bianchiho otec.
"Mluvili jsme o tom před nehodou. Jednom nám řekl, že kdyby dopadl podobně jako Michael Schumacher, kdyby nebyl schopen řídit závodní vůz, bylo by pro něj nesmírně obtížné se s takovou situací vyrovnat. Závody pro něj byly vším," uzavírá Philippe Bianchi.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.