Návrat španělského pilota na rakouskou trať, kde se jela Grand Prix formule 1 před třemi týdny, se tentokrát odehrál v kokpitu formule Renault, a Robertovi vynesl nejen diskvalifikaci ze závodu, ale rovněž spoustu nelichotivých poznámek.
V nedělním prvním závodě formule Renault 3.5 na rakouské trati dojížděl Roberto Merhi v barvách týmu Pons Racing do cíle na čtvrtém místě. Na cílové rovince však zpomalil a zezadu do něj najel vysokou rychlostí Kanaďan Nicholas Latifi (Arden Motorsport), který ještě před cílovou čarou sváděl souboj s Francouzem Tomem Dillmannem (Jagonya Ayam). Španělův vůz se odrazil doprava a skončil u boxové zídky, Nicholasův monopost po přemetu přistál na druhé straně cílové rovinky. Oba piloti vyvázli bez zranění.
Merhi byl rozhodnutím vedení závodu diskvalifikován ze 4. místa a byl mu zakázán startu v druhém závodě, který se jel v neděli v podvečer. Manažer týmu Pons Racing, Emilio de Villota jr. prohlásil: "Opravdu se k rozhodnutí traťových komisařů nechci vyjadřovat. Je to jen na jezdci nebo jeho managementu, jestli k tomu něco chtějí říci, a Roberto zrovna takovou potřebu nemá. Situace je pro nás obtížná, máme zničené dva vozy (další pilot týmu Meindert van Buuren kolidoval v prvním kole), takže teď se musíme soustředit na Meindertův vůz, aby odpoledne mohl dosáhnout dobrého výsledku." (Holanďan druhou jízdu nedokončil)
Merhi se nakonec k incidentu vyjádřil později, označil své vyloučení z obou závodů za přehnané. "V první řadě jsem rád, že Latifi je v pořádku, to je nejdůležitější. Dále si myslím, že v mém případě jde o přehnanou sankci, protože mi brání bojovat o vítězství v dnešním druhém závodě, do nějž bych startoval z velice výhodné pozice.
Na videu je vidět, že zajíždím na vnitřní stranu trati k boxové zídce, zatímco všichni ostatní jedou ve vedlejším pruhu trati. Nešlo o nedbalost, která by měla být trestána. Byla to pouhá náhoda, nešťastně se rozvíjející okolnost," bránil se pilot startující rovněž v šampionátu F1.
Španělův manévr byl označen za porušení článku 3a čtvrté kapitoly Přílohy L Mezinárodního sportovního řádu. Ostatní týmy neměly pro Merhiho ospravedlní žádné pochopení, zahrnuly ho velkou kritikou, která se netýkala jen zmíněného incidentu. Piloti týmu Lotus Matthieu Vaxivière a Marlon Stockinger si stěžovali na další incidenty s Merhim už dříve v závodě.
Šéf týmu Arden Motorsport Garry Horner označil nehodu jako katastrofu, protože vůz Kanaďana Latifiho byl značně poškozen. Nicholas sice získal po Merhim čtvrté místo v první jízdě, ale druhou nedokončil. Merhiho jednání bylo kritizováno i na sociálních sítí a vyskytly se názory, že tento incident by mohl ohrozit jeho další setrvání ve stáji Manor F1.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.