Návrat španělského pilota na rakouskou trať, kde se jela Grand Prix formule 1 před třemi týdny, se tentokrát odehrál v kokpitu formule Renault, a Robertovi vynesl nejen diskvalifikaci ze závodu, ale rovněž spoustu nelichotivých poznámek.
V nedělním prvním závodě formule Renault 3.5 na rakouské trati dojížděl Roberto Merhi v barvách týmu Pons Racing do cíle na čtvrtém místě. Na cílové rovince však zpomalil a zezadu do něj najel vysokou rychlostí Kanaďan Nicholas Latifi (Arden Motorsport), který ještě před cílovou čarou sváděl souboj s Francouzem Tomem Dillmannem (Jagonya Ayam). Španělův vůz se odrazil doprava a skončil u boxové zídky, Nicholasův monopost po přemetu přistál na druhé straně cílové rovinky. Oba piloti vyvázli bez zranění.
Merhi byl rozhodnutím vedení závodu diskvalifikován ze 4. místa a byl mu zakázán startu v druhém závodě, který se jel v neděli v podvečer. Manažer týmu Pons Racing, Emilio de Villota jr. prohlásil: "Opravdu se k rozhodnutí traťových komisařů nechci vyjadřovat. Je to jen na jezdci nebo jeho managementu, jestli k tomu něco chtějí říci, a Roberto zrovna takovou potřebu nemá. Situace je pro nás obtížná, máme zničené dva vozy (další pilot týmu Meindert van Buuren kolidoval v prvním kole), takže teď se musíme soustředit na Meindertův vůz, aby odpoledne mohl dosáhnout dobrého výsledku." (Holanďan druhou jízdu nedokončil)
Merhi se nakonec k incidentu vyjádřil později, označil své vyloučení z obou závodů za přehnané. "V první řadě jsem rád, že Latifi je v pořádku, to je nejdůležitější. Dále si myslím, že v mém případě jde o přehnanou sankci, protože mi brání bojovat o vítězství v dnešním druhém závodě, do nějž bych startoval z velice výhodné pozice.
Na videu je vidět, že zajíždím na vnitřní stranu trati k boxové zídce, zatímco všichni ostatní jedou ve vedlejším pruhu trati. Nešlo o nedbalost, která by měla být trestána. Byla to pouhá náhoda, nešťastně se rozvíjející okolnost," bránil se pilot startující rovněž v šampionátu F1.
Španělův manévr byl označen za porušení článku 3a čtvrté kapitoly Přílohy L Mezinárodního sportovního řádu. Ostatní týmy neměly pro Merhiho ospravedlní žádné pochopení, zahrnuly ho velkou kritikou, která se netýkala jen zmíněného incidentu. Piloti týmu Lotus Matthieu Vaxivière a Marlon Stockinger si stěžovali na další incidenty s Merhim už dříve v závodě.
Šéf týmu Arden Motorsport Garry Horner označil nehodu jako katastrofu, protože vůz Kanaďana Latifiho byl značně poškozen. Nicholas sice získal po Merhim čtvrté místo v první jízdě, ale druhou nedokončil. Merhiho jednání bylo kritizováno i na sociálních sítí a vyskytly se názory, že tento incident by mohl ohrozit jeho další setrvání ve stáji Manor F1.
Šéf McLarenu Zak Brown a bývalý šéf Red Bullu Christian Horner se v posledních letech Hornerova působení v týmu často pouštěli do ostrých slovních výměn. Jejich vzájemné přestřelky patřily k nejvýraznějším v paddocku.
Sergio Pérez přiznal, že mu čas mimo Formuli 1 pomohl získat jiný pohled na závodění. Pauza mu umožnila znovu si užít samotnou podstatu sportu.
Kimi Antonelli měl letos v Mercedesu několik slabších chvil, ale postupně sbírá cenné zkušenosti. Max Verstappen přesto vyjádřil nováčkovi jasnou podporu.
Současný prezident FIA Mohammed Ben Sulayem se ocitl v unikátní pozici před prosincovými volbami, když byl potvrzen jako jediný způsobilý kandidát. Jeho další kroky ve vedení motorsportu a plánované iniciativy nyní přitahují pozornost odborné i fanouškovské veřejnosti.
Lewis Hamilton vyjádřil nadšení nad postupem britského nováčka Olivera Bearmana, který debutuje ve Formuli 1 pod záštitou Ferrari.
Lando Norris promluvil o tom, jak se během své klíčové sezony ve Formuli 1 učí zvládat tlak i neustálou pozornost veřejnosti.
Güenther Steiner se ostře vyjádřil k veřejným komentářům prezidenta Ferrari Johna Elkanna ohledně jezdců týmu.
Yuki Tsunoda si z Interlagosu odnesl tvrdou lekci poté, co jeho kolize s Lansem Strollem vedla k dvěma desetisekundovým trestům.
Sezona 2025 vstupuje do finále a napětí v McLarenu nikdy nebylo vyšší. Oscar Piastri prochází obtížným obdobím a musí se pokusit zvrátit vývoj proti svému týmovému kolegovi Landu Norrisovi.
Lando Norris vede před Oscarem Piastrim o 24 bodů, ale Andrea Stella odmítá řeči o tom, že by měl titul jistý. Podle něj jsou podobné úvahy jen akademické a nic nemění na pokračujícím boji o prvenství.
Šéf týmu Audi ve Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že jeho jezdci si pomalu zvykají na nové podmínky pro sezonu 2026 a začínají je objevovat z nové perspektivy.
Helmut Marko připustil, že tým čelí výzvám, které mohou ovlivnit šance Maxe Verstappena v závěru sezony. Podle něj se některé problémy začaly objevovat po závodě v Imole.