I formule 1 se dostane někdy před zavázané oči Spravedlnosti, ať jsou to týmy či jedinci. I tady nejednou zazněl rozsudek, zacvakla pouta, s třeskem se zavřely dveře cely.
Stačí vzpomenout na jména jako Frank Ambrosio, John MacDonald, Bertrand Gachot, Ronnie Peterson nebo Jody Scheckter. V menší či větší míře měli s ramenem spravedlnosti co do činění a ne vždy vyvázli jen se šrámem na čistém štítě. Ostatně v knize Formule 1 od startu k cíli je propojení kriminality a F1 věnována celá kapitola.
Flavio Briatore už má se soudy své zkušenosti. Teď má na krku nové obvinění, tentokrát z daňových úniků. Tak aspoň praví obvinění ze strany soudu v Janově.
Italský list Gazzetta dello sport upřesnil, že předmětem šetření je Briatoreho luxusní jachta Force Blue, která byla bývalému šéfovi Renaultu zabavena a on odsouzen podmínečně na 23 měsíců. Briatore a jeho kolegové na vedoucích postech jachtu používali k soukromým účelům, ačkoliv byla vedena jako charterové plavidlo, spadající do jiné daňové skupiny. Prostřednictvím falešných faktur také plynuly vlastníkovi výhody v oblasti cen paliva a kotevních výjimek.
Briatoreho právník Massimo Pellicciotta nicméně věří, že se celá věc pro jeho klienta zdárně vysvětlí: "Je o rozhodnutí, které jsme neočekávali, ale odvolávme se a budeme bojovat až do konce."
Schumacher má právo na klidU mnichovského soudu probíhá pře mezi Corinnou Schumacherovou, manželkou bývalého pilota F1 M. Schumachera, a periodiky Bunte, Freizeit-Revue a Freizeit-Spaß. Corinna obvinila zmíněné subjekty z porušování soukromí svého chotě. Další německý list uvádí, že zmíněná periodika zveřejnila zprávu, v níž se praví, že legenda F1 "někdy otevře oči", užívá "zvláštního zacházení" ze strany ošetřujícího personálu a měla "poprvé říci nějaké slovo" od své nehody na lyžích.
Soud zatím ještě nevyslovil konečný rozsudek, každopádně soudce označil dané praktiky za voyerismus, porušující právo na soukromí a uvedené informace za spekulativní. "Soud podobné zprávy nadále zakazuje," uvedl Süddeutsche Zeitung.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.