I formule 1 se dostane někdy před zavázané oči Spravedlnosti, ať jsou to týmy či jedinci. I tady nejednou zazněl rozsudek, zacvakla pouta, s třeskem se zavřely dveře cely.
Stačí vzpomenout na jména jako Frank Ambrosio, John MacDonald, Bertrand Gachot, Ronnie Peterson nebo Jody Scheckter. V menší či větší míře měli s ramenem spravedlnosti co do činění a ne vždy vyvázli jen se šrámem na čistém štítě. Ostatně v knize Formule 1 od startu k cíli je propojení kriminality a F1 věnována celá kapitola.
Flavio Briatore už má se soudy své zkušenosti. Teď má na krku nové obvinění, tentokrát z daňových úniků. Tak aspoň praví obvinění ze strany soudu v Janově.
Italský list Gazzetta dello sport upřesnil, že předmětem šetření je Briatoreho luxusní jachta Force Blue, která byla bývalému šéfovi Renaultu zabavena a on odsouzen podmínečně na 23 měsíců. Briatore a jeho kolegové na vedoucích postech jachtu používali k soukromým účelům, ačkoliv byla vedena jako charterové plavidlo, spadající do jiné daňové skupiny. Prostřednictvím falešných faktur také plynuly vlastníkovi výhody v oblasti cen paliva a kotevních výjimek.
Briatoreho právník Massimo Pellicciotta nicméně věří, že se celá věc pro jeho klienta zdárně vysvětlí: "Je o rozhodnutí, které jsme neočekávali, ale odvolávme se a budeme bojovat až do konce."
Schumacher má právo na klidU mnichovského soudu probíhá pře mezi Corinnou Schumacherovou, manželkou bývalého pilota F1 M. Schumachera, a periodiky Bunte, Freizeit-Revue a Freizeit-Spaß. Corinna obvinila zmíněné subjekty z porušování soukromí svého chotě. Další německý list uvádí, že zmíněná periodika zveřejnila zprávu, v níž se praví, že legenda F1 "někdy otevře oči", užívá "zvláštního zacházení" ze strany ošetřujícího personálu a měla "poprvé říci nějaké slovo" od své nehody na lyžích.
Soud zatím ještě nevyslovil konečný rozsudek, každopádně soudce označil dané praktiky za voyerismus, porušující právo na soukromí a uvedené informace za spekulativní. "Soud podobné zprávy nadále zakazuje," uvedl Süddeutsche Zeitung.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.