I formule 1 se dostane někdy před zavázané oči Spravedlnosti, ať jsou to týmy či jedinci. I tady nejednou zazněl rozsudek, zacvakla pouta, s třeskem se zavřely dveře cely.
Stačí vzpomenout na jména jako Frank Ambrosio, John MacDonald, Bertrand Gachot, Ronnie Peterson nebo Jody Scheckter. V menší či větší míře měli s ramenem spravedlnosti co do činění a ne vždy vyvázli jen se šrámem na čistém štítě. Ostatně v knize Formule 1 od startu k cíli je propojení kriminality a F1 věnována celá kapitola.
Flavio Briatore už má se soudy své zkušenosti. Teď má na krku nové obvinění, tentokrát z daňových úniků. Tak aspoň praví obvinění ze strany soudu v Janově.
Italský list Gazzetta dello sport upřesnil, že předmětem šetření je Briatoreho luxusní jachta Force Blue, která byla bývalému šéfovi Renaultu zabavena a on odsouzen podmínečně na 23 měsíců. Briatore a jeho kolegové na vedoucích postech jachtu používali k soukromým účelům, ačkoliv byla vedena jako charterové plavidlo, spadající do jiné daňové skupiny. Prostřednictvím falešných faktur také plynuly vlastníkovi výhody v oblasti cen paliva a kotevních výjimek.
Briatoreho právník Massimo Pellicciotta nicméně věří, že se celá věc pro jeho klienta zdárně vysvětlí: "Je o rozhodnutí, které jsme neočekávali, ale odvolávme se a budeme bojovat až do konce."
Schumacher má právo na klidU mnichovského soudu probíhá pře mezi Corinnou Schumacherovou, manželkou bývalého pilota F1 M. Schumachera, a periodiky Bunte, Freizeit-Revue a Freizeit-Spaß. Corinna obvinila zmíněné subjekty z porušování soukromí svého chotě. Další německý list uvádí, že zmíněná periodika zveřejnila zprávu, v níž se praví, že legenda F1 "někdy otevře oči", užívá "zvláštního zacházení" ze strany ošetřujícího personálu a měla "poprvé říci nějaké slovo" od své nehody na lyžích.
Soud zatím ještě nevyslovil konečný rozsudek, každopádně soudce označil dané praktiky za voyerismus, porušující právo na soukromí a uvedené informace za spekulativní. "Soud podobné zprávy nadále zakazuje," uvedl Süddeutsche Zeitung.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.