Podle Pascala Couasnona Michelin může vrátit do Formule 1 vzrušení, které je tak potřeba. Zaměří se spíše na výkonnost než na správu pneumatik.
Francouzský výrobce čelí čelnímu střetu s Pirelli v další smlouvě ohledně pneumatik v F1. Jedná se o rozmezí let 2017 - 2019. Couasnon je přesvědčen, že Michelin dokáže show pořádně okořenit.
V rozhovoru pro Autosport Couasnon, ředitel Michelinu, řekl: "Milujeme soutěžení, milujeme automobilové závody v celé své kráse a stejně jako mnoho lidí jsme si jisti, že F1 muže být velmi vzrušující. Není mým úkolem kritizovat nebo mluvit o tom, co se děje v současné době. Jednoduše věříme, že můžeme nabídnout příležitost, aby jezdci a inženýři dostali maximální výkon z každé komponenty auta, přičemž jezdec bude nejdůležitější komponentou."
"Chcete-li se dostat dopředu, potřebujete velmi vysoký výkon pneumatiky a fenomenální přilnavost. To je to, co přináší vzrušení. Vidíte, co se dnes děje v závodech Sports Car, ve velké bitvě v Le Mans byl sprint po celých 24 hodin. Bylo zajímavé, poslouchat Nica Hülkenberga, jak říkal, že byl unavený, protože to byl celodenní boj a on mohl jet na maximum po celou dobu. Dělá nám to radost a je to důvod, proč vyvíjíme pneumatiky, takže pokud bychom je mohli dodávat pro F1, bylo by to skvělé. Michelin dokáže nabít vzrušením Sports Car, tak proč bychom to neměli být schopni dělat ve Formuli 1?" prohlásil Couasnon.
Dále potvrdil, že součást technického návrhu Michelinu pro FIA je rozvíjení pneumatiky na 18 nebo 19palcové ráfky. Pokud se FIA domnívá, že je v zájmu F1 zůstat na současných 13palcových, Couasnon připouští, že to by zájem Michelinu opadl.
"Potřebujeme modernější velikosti s menšími bočnicemi, které by nás přiblížily k realitě s vysokovýkonnými nebo super vysokovýkonnými vozy. Ano, znamená to minimálně 18 palců. Jestli 19, proč ne? Ohledně toho už se přizpůsobíme. Velký problém máme s rozhodnutím zůstat na 13palcových s širokými bočnicemi. To bychom potom opravdu neměli zájem."
Nicméně Michelin je připraven souhlasit s plány F1 na tlustší zadní pneumatiku od roku 2017, která se rozšíří ze současných 375 mm na 420 mm.
"To je ale diskuze, kterou budeme vést později. Nyní je důležité, aby FIA pochopila co a jak ne. V případě, že "co" je rychlejší auto, pak víme, jak být hned o tři, čtyři nebo pět sekund rychlejší. Chceme, aby byl pilot na konci závodu unavený, takže mu dáme dobrou mechanickou přilnavost. Také chceme být blíže k realitě, aby naše investice do technologií byly užitečné, přenést je z trati do ulice. Pokud to znamená širší zadní pneumatiky, proč ne," vysvětlil Couasnon.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.
Max Verstappen si připsal další vítězství, když v belgickém sprintu překonal Oscara Piastriho a znovu ukázal svou mistrovskou formu. Rozhodující manévr předvedl hned po startu, poté už Red Bull udával tempo a Piastri se musel spokojit s druhým místem.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.
Lewis Hamilton jasně prohlásil, že nechce dopadnout jako Fernando Alonso nebo Sebastian Vettel ve Ferrari, kteří nedokázali získat titul. Zdůraznil, že k úspěchu potřebuje nejen odhodlání, ale i silný tým a správnou strategii.
Liam Lawson se o odchodu Christiana Hornera z Red Bullu dozvěděl z médií, ale tvrdí, že to na jeho cíle a soustředění nemá velký vliv. Nové vedení v podobě Laurenta Mekiese a Alana Permaneho vnímá jako stabilní a motivované, což podle něj týmu nijak neškodí.