Podle Pascala Couasnona Michelin může vrátit do Formule 1 vzrušení, které je tak potřeba. Zaměří se spíše na výkonnost než na správu pneumatik.
Francouzský výrobce čelí čelnímu střetu s Pirelli v další smlouvě ohledně pneumatik v F1. Jedná se o rozmezí let 2017 - 2019. Couasnon je přesvědčen, že Michelin dokáže show pořádně okořenit.
V rozhovoru pro Autosport Couasnon, ředitel Michelinu, řekl: "Milujeme soutěžení, milujeme automobilové závody v celé své kráse a stejně jako mnoho lidí jsme si jisti, že F1 muže být velmi vzrušující. Není mým úkolem kritizovat nebo mluvit o tom, co se děje v současné době. Jednoduše věříme, že můžeme nabídnout příležitost, aby jezdci a inženýři dostali maximální výkon z každé komponenty auta, přičemž jezdec bude nejdůležitější komponentou."
"Chcete-li se dostat dopředu, potřebujete velmi vysoký výkon pneumatiky a fenomenální přilnavost. To je to, co přináší vzrušení. Vidíte, co se dnes děje v závodech Sports Car, ve velké bitvě v Le Mans byl sprint po celých 24 hodin. Bylo zajímavé, poslouchat Nica Hülkenberga, jak říkal, že byl unavený, protože to byl celodenní boj a on mohl jet na maximum po celou dobu. Dělá nám to radost a je to důvod, proč vyvíjíme pneumatiky, takže pokud bychom je mohli dodávat pro F1, bylo by to skvělé. Michelin dokáže nabít vzrušením Sports Car, tak proč bychom to neměli být schopni dělat ve Formuli 1?" prohlásil Couasnon.
Dále potvrdil, že součást technického návrhu Michelinu pro FIA je rozvíjení pneumatiky na 18 nebo 19palcové ráfky. Pokud se FIA domnívá, že je v zájmu F1 zůstat na současných 13palcových, Couasnon připouští, že to by zájem Michelinu opadl.
"Potřebujeme modernější velikosti s menšími bočnicemi, které by nás přiblížily k realitě s vysokovýkonnými nebo super vysokovýkonnými vozy. Ano, znamená to minimálně 18 palců. Jestli 19, proč ne? Ohledně toho už se přizpůsobíme. Velký problém máme s rozhodnutím zůstat na 13palcových s širokými bočnicemi. To bychom potom opravdu neměli zájem."
Nicméně Michelin je připraven souhlasit s plány F1 na tlustší zadní pneumatiku od roku 2017, která se rozšíří ze současných 375 mm na 420 mm.
"To je ale diskuze, kterou budeme vést později. Nyní je důležité, aby FIA pochopila co a jak ne. V případě, že "co" je rychlejší auto, pak víme, jak být hned o tři, čtyři nebo pět sekund rychlejší. Chceme, aby byl pilot na konci závodu unavený, takže mu dáme dobrou mechanickou přilnavost. Také chceme být blíže k realitě, aby naše investice do technologií byly užitečné, přenést je z trati do ulice. Pokud to znamená širší zadní pneumatiky, proč ne," vysvětlil Couasnon.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.