Fernando Alonso neprožívá zrovna sezónu, která by ho mohla těšit. Změna týmu se doposud nejeví jako výhra a po devíti závodech se na jeho kontě trčí jediný bod. Proto Španěl aspoň sní o nové podobě F1, v níž by ho mohly čekat úspěchy, na které je zvyklý.
Pravidla, která omezují aerodynamické změny a vývoj motorů jsou příčinou, proč je formule 1 "předvídatelná" a "nudná". Takový je názor dvojnásobného mistra světa a současného pilota stáje McLaren. Rodák z Ovidea už dříve přirovnal piloty F1 k jejich kolegům v kokpitu letadla, kteří se občas pohybují se zapnutým autopilotem.
Na otázku, jaké změny by si přál, Španěl znovu zopakoval, že se zasazuje o rychlejší vozy; dále uvedl, že předpisy omezující vývoj a testování (ať přímo na trati nebo v aerodymanickém tunelu) zabraňují dosažení větší konkurenceschopnosti mezi jednotlivými vozy. "Přimlouvám se za rychlejší auta, protože teď se spíš blížíme k časům, které patří GP2. Chtělo by to víc testování, volnější pravidla co se týče vývoje vozů; jsou tak sešněrovaná, že neexistuje ani minimální volnost. Jak se vůz nastaví v zimním testu, tak se bude chovat prakticky po celou sezónu. To je pak právě důvod, že závody mají pořád stejné výsledky a lidi to přestává bavit," tvrdí Alonso.
Už dnes, tedy v pátek, diskutovala Světová rada motoristického sportu v Mexico City ohledně předložených návrhů a předpokládá se, že většinu z nich bude ratifikovat. Očekává se se, že projde výrazné omezení pomůcek pro piloty během startovní procedury a jejich řízení z boxové zídky, přepracování postihů za použití určitého počtu pohonných jednotek a nová pravidla pro debutující dodavatele motorů. O všech těchto změnách F1NEWS.cz pravidelně informovalo.
Další podrobné projednání plánů dotýkajících se restrukturalizace formule 1 před sezónou 2017 se však neočekává, protože FIA a FOM hodlají tyto návrhy podrobit hlubší analýze. Jde především o navýšení rychlosti monopostů a radikální reoganizace celého formátu závodního víkendu.
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.