Fernando Alonso neprožívá zrovna sezónu, která by ho mohla těšit. Změna týmu se doposud nejeví jako výhra a po devíti závodech se na jeho kontě trčí jediný bod. Proto Španěl aspoň sní o nové podobě F1, v níž by ho mohly čekat úspěchy, na které je zvyklý.
Pravidla, která omezují aerodynamické změny a vývoj motorů jsou příčinou, proč je formule 1 "předvídatelná" a "nudná". Takový je názor dvojnásobného mistra světa a současného pilota stáje McLaren. Rodák z Ovidea už dříve přirovnal piloty F1 k jejich kolegům v kokpitu letadla, kteří se občas pohybují se zapnutým autopilotem.
Na otázku, jaké změny by si přál, Španěl znovu zopakoval, že se zasazuje o rychlejší vozy; dále uvedl, že předpisy omezující vývoj a testování (ať přímo na trati nebo v aerodymanickém tunelu) zabraňují dosažení větší konkurenceschopnosti mezi jednotlivými vozy. "Přimlouvám se za rychlejší auta, protože teď se spíš blížíme k časům, které patří GP2. Chtělo by to víc testování, volnější pravidla co se týče vývoje vozů; jsou tak sešněrovaná, že neexistuje ani minimální volnost. Jak se vůz nastaví v zimním testu, tak se bude chovat prakticky po celou sezónu. To je pak právě důvod, že závody mají pořád stejné výsledky a lidi to přestává bavit," tvrdí Alonso.
Už dnes, tedy v pátek, diskutovala Světová rada motoristického sportu v Mexico City ohledně předložených návrhů a předpokládá se, že většinu z nich bude ratifikovat. Očekává se se, že projde výrazné omezení pomůcek pro piloty během startovní procedury a jejich řízení z boxové zídky, přepracování postihů za použití určitého počtu pohonných jednotek a nová pravidla pro debutující dodavatele motorů. O všech těchto změnách F1NEWS.cz pravidelně informovalo.
Další podrobné projednání plánů dotýkajících se restrukturalizace formule 1 před sezónou 2017 se však neočekává, protože FIA a FOM hodlají tyto návrhy podrobit hlubší analýze. Jde především o navýšení rychlosti monopostů a radikální reoganizace celého formátu závodního víkendu.
Max Verstappen si v Miami zajistil pole position, když porazil McLareny i přes tlak po neúspěšném sprintu. Lando Norris chyboval v zatáčce 17, což ho stálo první místo, a Kimi Antonelli překvapil třetím místem; Lewis Hamilton do Q3 nepostoupil.
Andrea Kimi Antonelli měl sprint v Miami rozjetý nadějně, ale místo senzace přišlo tvrdé probuzení. Po startu z pole position rychle ztratil vedení a nakonec dojel až čtvrtý. V čele se mezitím přetahovali piloti McLarenu – Oscar Piastri a Lando Norris, který si nakonec dojel pro vítězství. tragédii prožil i tým Ferrari.
Toto Wolff se zastal Lewise Hamiltona po jeho vlažném startu ve Ferrari. Podle šéfa Mercedesu neztratil britský pilot nic ze své výjimečnosti – jen prochází přirozeným procesem adaptace na nový tým a nové výzvy.
Max Verstappen přijel do Miami se zprávou o čerstvě narozené dceři Lilly a vylepšeným vozem RB21. Na víkendové Velké ceně tak čelí nejen novým výzvám na trati, ale i těm rodičovským – a zvládá je s úsměvem i pomocí špičkové techniky.
Tým Alpine zatím v letošní sezoně formule 1 zůstával v oblasti technických vylepšení výrazně pozadu. Před Velkou cenou Miami se ale v boxech objevil pozoruhodný detail – dvě různé konfigurace přídě a předního křídla, které mohou naznačovat možné změny v aerodynamickém přístupu stáje.
Teprve osmnáctiletý Kimi Antonelli šokoval svět formule 1, když si v Miami vyjel první místo na startu sprintu – a dočkal se gratulace od samotného Lewise Hamiltona. Mladý Ital tak zazářil jako největší překvapení dosavadní sezony.
Mladý talent Kimi Antonelli z Mercedesu zazářil v kvalifikaci na sprintový závod Velké ceny Miami, když v dramatickém finiši překonal lídra šampionátu Oscara Piastriho a vybojoval si pole position.
Australský talent Oscar Piastri zazářil v jediné tréninkové jízdě před Velkou cenou Miami, kterou však předčasně ukončil incident Olivera Bearmana. Krátké, ale intenzivní dopoledne tak přineslo nečekané pořadí a omezený prostor pro přípravu na víkendový program.
Max Verstappen a Kelly Piquet se stali rodiči, na svět přišla jejich první společná dcera. Pro čtyřnásobného mistra světa jde o výjimečný životní milník, jenž přichází v době jeho sportovní dominance a značí začátek nové kapitoly také mimo svět Formule 1.
Rivalové na okruhu v Miami se nemusí obávat, že by lesklá helma Landa Norrise ve tvaru disko koule narušila jejich výhled. Tento extravagantní design je podle jezdce spíše zábavný, než praktický pro závodní účely.
Max Verstappen a Kelly Piquet čekají své první dítě a je možné, že miminko už přišlo na svět. S touto radostnou novinkou se však pojí i otázka, jaké národnosti jejich dítě bude, vzhledem k různým kulturním kořenům obou rodičů.
George Russell hodnotí start sezóny Mercedesu jako příjemné překvapení, ale stále má obavy ohledně závodního tempa. Britský pilot se obává, že problémy z Džiddy by se mohly opakovat i v Miami.