Formule 1 se může dostat až na jednací pořádek Evropské unie, kdyby se ocitla v rozporu s právními předpisy o hospodářské soutěži. Brusel nejspíš hodlá poskytnout malým týmům návod, jak v nejistém prostředí F1 přežít.
Členka evropského parlamentu za Labour Party Anneliese Doddsová vyzvala malé týmy, aby si neváhaly stěžovat u příslušných úřadů Evropské unie, pokud mají pocit, že dochází k rozporu s právními předpisy o hospodářské soutěži.
Doddsová už loni informovala Margrethe Verstagerovou, komisařku pro hospodářskou soutěž, o svém znepokojení nad obchodním modelem F1 a rozhodovacím procesem, který dle jejího názoru není nastaven tak, aby malé týmy byly schopné nadále existovat. "Po zhroucení týmů Marussia a Caterham na sklonku roku 2014 jsem měla skutečné obavy o vývoj situace v F1," podotkla Doddsová. "Nejde tu jen o dva malé týmy, které absolvují celoroční závodní program, ale o stovky kvalifikovaných lidí spadajících do mého volebního obvodu, kteří ztratí zaměstnání a možnost obživy."
Doddsová navštívila stáj Force India, aby si ujasnila svoje dřívější názory na problematku. Vybízí týmy, které se cítí být znevýhodněné, aby požádaly EU o řádné vyšetřování: "Několikrát jsem v Bruselu tuto otázku nadnesla, abych se dozvěděla, zda je možné takovou problematiku řešit. Komisařka mi dala jasnou odpověď - dokud samotné týmy nepodají formální stížnost, a to stížnost oprávněnou, pak nelze než vyčkávat."
Doddsová se ještě jednou vrací ke své návštěvě ve Force India: "Až tam jsem si uvědomila, jak velkou roli může F1 hrát při vytváření nových forem vysoce kvalitních pracovních míst, zejména v oblasti vědy a techniky, která naše země potřebuje stále více. Nemůžeme si dovolit, abychom o takovou příležitost přišli."
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.