Formule 1 se může dostat až na jednací pořádek Evropské unie, kdyby se ocitla v rozporu s právními předpisy o hospodářské soutěži. Brusel nejspíš hodlá poskytnout malým týmům návod, jak v nejistém prostředí F1 přežít.
Členka evropského parlamentu za Labour Party Anneliese Doddsová vyzvala malé týmy, aby si neváhaly stěžovat u příslušných úřadů Evropské unie, pokud mají pocit, že dochází k rozporu s právními předpisy o hospodářské soutěži.
Doddsová už loni informovala Margrethe Verstagerovou, komisařku pro hospodářskou soutěž, o svém znepokojení nad obchodním modelem F1 a rozhodovacím procesem, který dle jejího názoru není nastaven tak, aby malé týmy byly schopné nadále existovat. "Po zhroucení týmů Marussia a Caterham na sklonku roku 2014 jsem měla skutečné obavy o vývoj situace v F1," podotkla Doddsová. "Nejde tu jen o dva malé týmy, které absolvují celoroční závodní program, ale o stovky kvalifikovaných lidí spadajících do mého volebního obvodu, kteří ztratí zaměstnání a možnost obživy."
Doddsová navštívila stáj Force India, aby si ujasnila svoje dřívější názory na problematku. Vybízí týmy, které se cítí být znevýhodněné, aby požádaly EU o řádné vyšetřování: "Několikrát jsem v Bruselu tuto otázku nadnesla, abych se dozvěděla, zda je možné takovou problematiku řešit. Komisařka mi dala jasnou odpověď - dokud samotné týmy nepodají formální stížnost, a to stížnost oprávněnou, pak nelze než vyčkávat."
Doddsová se ještě jednou vrací ke své návštěvě ve Force India: "Až tam jsem si uvědomila, jak velkou roli může F1 hrát při vytváření nových forem vysoce kvalitních pracovních míst, zejména v oblasti vědy a techniky, která naše země potřebuje stále více. Nemůžeme si dovolit, abychom o takovou příležitost přišli."
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.
Martin Brundle nastínil, co bude klíčové pro Landa Norrise, má-li v letošní sezóně porazit týmového kolegu Oscara Piastriho. Podle bývalého pilota F1 musí Norris ve zbytku šampionátu potvrdit svou zkušenost, jezdeckou vyzrálost a pravidelně přivážet silné výsledky, pokud si chce udržet pozici jedničky v týmu McLaren.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.