Formule 1 se může dostat až na jednací pořádek Evropské unie, kdyby se ocitla v rozporu s právními předpisy o hospodářské soutěži. Brusel nejspíš hodlá poskytnout malým týmům návod, jak v nejistém prostředí F1 přežít.
Členka evropského parlamentu za Labour Party Anneliese Doddsová vyzvala malé týmy, aby si neváhaly stěžovat u příslušných úřadů Evropské unie, pokud mají pocit, že dochází k rozporu s právními předpisy o hospodářské soutěži.
Doddsová už loni informovala Margrethe Verstagerovou, komisařku pro hospodářskou soutěž, o svém znepokojení nad obchodním modelem F1 a rozhodovacím procesem, který dle jejího názoru není nastaven tak, aby malé týmy byly schopné nadále existovat. "Po zhroucení týmů Marussia a Caterham na sklonku roku 2014 jsem měla skutečné obavy o vývoj situace v F1," podotkla Doddsová. "Nejde tu jen o dva malé týmy, které absolvují celoroční závodní program, ale o stovky kvalifikovaných lidí spadajících do mého volebního obvodu, kteří ztratí zaměstnání a možnost obživy."
Doddsová navštívila stáj Force India, aby si ujasnila svoje dřívější názory na problematku. Vybízí týmy, které se cítí být znevýhodněné, aby požádaly EU o řádné vyšetřování: "Několikrát jsem v Bruselu tuto otázku nadnesla, abych se dozvěděla, zda je možné takovou problematiku řešit. Komisařka mi dala jasnou odpověď - dokud samotné týmy nepodají formální stížnost, a to stížnost oprávněnou, pak nelze než vyčkávat."
Doddsová se ještě jednou vrací ke své návštěvě ve Force India: "Až tam jsem si uvědomila, jak velkou roli může F1 hrát při vytváření nových forem vysoce kvalitních pracovních míst, zejména v oblasti vědy a techniky, která naše země potřebuje stále více. Nemůžeme si dovolit, abychom o takovou příležitost přišli."
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.