Formule 1 se může dostat až na jednací pořádek Evropské unie, kdyby se ocitla v rozporu s právními předpisy o hospodářské soutěži. Brusel nejspíš hodlá poskytnout malým týmům návod, jak v nejistém prostředí F1 přežít.
Členka evropského parlamentu za Labour Party Anneliese Doddsová vyzvala malé týmy, aby si neváhaly stěžovat u příslušných úřadů Evropské unie, pokud mají pocit, že dochází k rozporu s právními předpisy o hospodářské soutěži.
Doddsová už loni informovala Margrethe Verstagerovou, komisařku pro hospodářskou soutěž, o svém znepokojení nad obchodním modelem F1 a rozhodovacím procesem, který dle jejího názoru není nastaven tak, aby malé týmy byly schopné nadále existovat. "Po zhroucení týmů Marussia a Caterham na sklonku roku 2014 jsem měla skutečné obavy o vývoj situace v F1," podotkla Doddsová. "Nejde tu jen o dva malé týmy, které absolvují celoroční závodní program, ale o stovky kvalifikovaných lidí spadajících do mého volebního obvodu, kteří ztratí zaměstnání a možnost obživy."
Doddsová navštívila stáj Force India, aby si ujasnila svoje dřívější názory na problematku. Vybízí týmy, které se cítí být znevýhodněné, aby požádaly EU o řádné vyšetřování: "Několikrát jsem v Bruselu tuto otázku nadnesla, abych se dozvěděla, zda je možné takovou problematiku řešit. Komisařka mi dala jasnou odpověď - dokud samotné týmy nepodají formální stížnost, a to stížnost oprávněnou, pak nelze než vyčkávat."
Doddsová se ještě jednou vrací ke své návštěvě ve Force India: "Až tam jsem si uvědomila, jak velkou roli může F1 hrát při vytváření nových forem vysoce kvalitních pracovních míst, zejména v oblasti vědy a techniky, která naše země potřebuje stále více. Nemůžeme si dovolit, abychom o takovou příležitost přišli."
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.