Bernie Ecclestone se domnívá, že absence automobilek ve F1 je důsledkem současných pravidel. Kvůli nim se výrobci do této kategorie nehrnou. Nelze se pak divit, že třeba Toyota před lety F1 opustila a nejeví zájem o návrat.
Čtyřiaosmdesátiletý boss F1 má velice jednoduché řešení: "Roztrhejme tu zpropadenou knihu pravidel a začněme znovu," vyslovil svou vizi pro list Guardian.
Jedním z dalších problémů je neschopnost se domluvit se současným prezidentem FIA Jeanem Todtem, který preferuje plně demokratický přístup a poklidná řešení. Ecclestone trvá na radikálním přístupu: "Je potřeba, aby někdo přišel, zhasnul a zase rozsvítil. Musí to přijít a my uděláme všechno, aby se to stalo."
Nyní se očekává, jaké chystané změny posvětí dnešní jednání Světového kongresu FIA v Mexico City. Bez ohledu na výsledky však Ecclestone tvrdí, že například pravidla týkající se motorů by bylo nejlepší sešrotovat. Právě složité podklady, nařízení a dodatky odrazují vstup dalších automobilek do světa F1, jako tomu bylo v případě Toyoty: "Ta je učebnicovým příkladem. Měla by - to vím - za jistých okolností zájem se do F1 vrátit. Ale rozhodně ne s pohonnou jednotkou podle současných pravidel. Vědí, že budou mít problémy ještě než začnou. Pokud má potíže Ferrari, tak jakou šanci by asi měla Toyota?" horlí Ecclestone.
Japonská automobilka vstoupila do F1 s vlastním vozem v roce 2002 a ve formuli 1 setrvala osm sezón. Tou poslední byl ročník 2009, kdy se v šampionátu prezentovala vlastným týmem a dodávala motory stáji Williams.
Poradce Cadillacu pro Formuli 1, Mario Andretti, vyzval fanoušky, aby brali za pravdu pouze oficiální informace týmu, zatímco stáj chystá oznámení složení jezdeckého dua pro sezonu 2026. Andretti tím reaguje na množící se spekulace a snaží se udržet kontrolu nad komunikací směrem k médiím i fanouškům.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.
Podle spekulací by Red Bull mohl do dohody o odchodu Christiana Hornera zařadit ustanovení, které by mu znemožnilo vrátit se do Formule 1 v jiné funkci. Pro stáj z Milton Keynes by šlo o preventivní krok, jak zabránit tomu, aby jejich bývalý šéf v budoucnu posílil konkurenci.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.
Lewis Hamilton se od svého příchodu do Ferrari v roce 2025 potýká s problémy, které budí velkou pozornost. Podle Juana Pabla Montoyi ale nemusí jít jen o výkon jezdce.
Sebastian Vettel podpořil návrat motorů V10 do Formule 1, které podle něj měly nezaměnitelný zvuk a charakter. „Nešlo jen o výkon, ale i o emoce, které dokázaly probudit v každém fanouškovi,“ řekl čtyřnásobný mistr světa.
Pilot Mercedesu upozorňuje, že dosavadní výsledky Andrey Kimiho Antonelliho ve Formuli 1 nemusí plně odrážet skutečný pokrok, kterého mladý nováček během své premiérové sezony dosáhl.
Cadillac se blíží k sestavení své první posádky pro debut ve F1 příští rok a zaměřuje se na kombinaci jezdeckých veteránů s bohatými zkušenostmi.
Sebastian Vettel zpochybnil chystaná pravidla F1 pro rok 2026. Podle něj nemusí zajistit slíbený pokrok ani udržitelnost a hrozí, že kvůli jejich složitosti získají výhodu jen určité týmy.
Po více než deseti letech od svého konce se tým Caterham opět dostává do centra pozornosti s možností návratu do Formule 1.
Bývalý inženýr Maxe Verstappena, Bradley Scanes, odhalil, že jezdec měl taktiku, jak znepříjemnit Lewisovi Hamiltonovi život. Verstappen podle něj využíval plánovaný „power trip“ k testování nervů soupeře.