Bernie Ecclestone se domnívá, že absence automobilek ve F1 je důsledkem současných pravidel. Kvůli nim se výrobci do této kategorie nehrnou. Nelze se pak divit, že třeba Toyota před lety F1 opustila a nejeví zájem o návrat.
Čtyřiaosmdesátiletý boss F1 má velice jednoduché řešení: "Roztrhejme tu zpropadenou knihu pravidel a začněme znovu," vyslovil svou vizi pro list Guardian.
Jedním z dalších problémů je neschopnost se domluvit se současným prezidentem FIA Jeanem Todtem, který preferuje plně demokratický přístup a poklidná řešení. Ecclestone trvá na radikálním přístupu: "Je potřeba, aby někdo přišel, zhasnul a zase rozsvítil. Musí to přijít a my uděláme všechno, aby se to stalo."
Nyní se očekává, jaké chystané změny posvětí dnešní jednání Světového kongresu FIA v Mexico City. Bez ohledu na výsledky však Ecclestone tvrdí, že například pravidla týkající se motorů by bylo nejlepší sešrotovat. Právě složité podklady, nařízení a dodatky odrazují vstup dalších automobilek do světa F1, jako tomu bylo v případě Toyoty: "Ta je učebnicovým příkladem. Měla by - to vím - za jistých okolností zájem se do F1 vrátit. Ale rozhodně ne s pohonnou jednotkou podle současných pravidel. Vědí, že budou mít problémy ještě než začnou. Pokud má potíže Ferrari, tak jakou šanci by asi měla Toyota?" horlí Ecclestone.
Japonská automobilka vstoupila do F1 s vlastním vozem v roce 2002 a ve formuli 1 setrvala osm sezón. Tou poslední byl ročník 2009, kdy se v šampionátu prezentovala vlastným týmem a dodávala motory stáji Williams.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.