Bernie Ecclestone se domnívá, že absence automobilek ve F1 je důsledkem současných pravidel. Kvůli nim se výrobci do této kategorie nehrnou. Nelze se pak divit, že třeba Toyota před lety F1 opustila a nejeví zájem o návrat.
Čtyřiaosmdesátiletý boss F1 má velice jednoduché řešení: "Roztrhejme tu zpropadenou knihu pravidel a začněme znovu," vyslovil svou vizi pro list Guardian.
Jedním z dalších problémů je neschopnost se domluvit se současným prezidentem FIA Jeanem Todtem, který preferuje plně demokratický přístup a poklidná řešení. Ecclestone trvá na radikálním přístupu: "Je potřeba, aby někdo přišel, zhasnul a zase rozsvítil. Musí to přijít a my uděláme všechno, aby se to stalo."
Nyní se očekává, jaké chystané změny posvětí dnešní jednání Světového kongresu FIA v Mexico City. Bez ohledu na výsledky však Ecclestone tvrdí, že například pravidla týkající se motorů by bylo nejlepší sešrotovat. Právě složité podklady, nařízení a dodatky odrazují vstup dalších automobilek do světa F1, jako tomu bylo v případě Toyoty: "Ta je učebnicovým příkladem. Měla by - to vím - za jistých okolností zájem se do F1 vrátit. Ale rozhodně ne s pohonnou jednotkou podle současných pravidel. Vědí, že budou mít problémy ještě než začnou. Pokud má potíže Ferrari, tak jakou šanci by asi měla Toyota?" horlí Ecclestone.
Japonská automobilka vstoupila do F1 s vlastním vozem v roce 2002 a ve formuli 1 setrvala osm sezón. Tou poslední byl ročník 2009, kdy se v šampionátu prezentovala vlastným týmem a dodávala motory stáji Williams.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.
Před startem sezóny 2025 ve Formuli 1 vzbudila FIA rozruch svými kroky k omezení jezdců, které vyvolaly bouřlivé reakce v paddocku. Zároveň se objevují spekulace o možném návratu ikonických motorů V10, což by mohlo změnit dynamiku celého šampionátu a přilákat zpět některé velké hráče.
Stáj z Faenzy využila shakedown na okruhu Enza a Dina Ferrariho, kde Juki Tsunoda a Isack Hadjar absolvovali 200 km za volantem nového VCARB 02. Tento monopost, výrazně inspirovaný technologiemi Red Bullu z Milton Keynes, má ambici prosadit se ve středu startovního pole.
Lewis Hamilton se naplno věnuje přípravám na svou debutovou sezónu ve Ferrari. Před oficiálními testy v Bahrajnu už absolvoval čtyři soukromé testy, aby se co nejlépe sžil s novým prostředím.
Aston Martin se chystá na příchod Adriana Neweyho do továrny. Konstruktér zatím nemohl zasahovat do vývoje vozu Aston Martin pro sezónu 2025, ale od března začne přispívat k vylepšení modelu AMR25.
Euforie tifosi a nadšené úsměvy provázejí Lewise Hamiltona prvními týdny ve Ferrari, na které fanoušci dlouho čekali. Přestože cesta k úspěchu nebude snadná, úvod připomíná pohádkový začátek plný očekávání a radosti. Zůstává však otázkou, zda se tento pohádkový sen promění ve skutečný vítězný příběh.