Bernie Ecclestone se domnívá, že absence automobilek ve F1 je důsledkem současných pravidel. Kvůli nim se výrobci do této kategorie nehrnou. Nelze se pak divit, že třeba Toyota před lety F1 opustila a nejeví zájem o návrat.
Čtyřiaosmdesátiletý boss F1 má velice jednoduché řešení: "Roztrhejme tu zpropadenou knihu pravidel a začněme znovu," vyslovil svou vizi pro list Guardian.
Jedním z dalších problémů je neschopnost se domluvit se současným prezidentem FIA Jeanem Todtem, který preferuje plně demokratický přístup a poklidná řešení. Ecclestone trvá na radikálním přístupu: "Je potřeba, aby někdo přišel, zhasnul a zase rozsvítil. Musí to přijít a my uděláme všechno, aby se to stalo."
Nyní se očekává, jaké chystané změny posvětí dnešní jednání Světového kongresu FIA v Mexico City. Bez ohledu na výsledky však Ecclestone tvrdí, že například pravidla týkající se motorů by bylo nejlepší sešrotovat. Právě složité podklady, nařízení a dodatky odrazují vstup dalších automobilek do světa F1, jako tomu bylo v případě Toyoty: "Ta je učebnicovým příkladem. Měla by - to vím - za jistých okolností zájem se do F1 vrátit. Ale rozhodně ne s pohonnou jednotkou podle současných pravidel. Vědí, že budou mít problémy ještě než začnou. Pokud má potíže Ferrari, tak jakou šanci by asi měla Toyota?" horlí Ecclestone.
Japonská automobilka vstoupila do F1 s vlastním vozem v roce 2002 a ve formuli 1 setrvala osm sezón. Tou poslední byl ročník 2009, kdy se v šampionátu prezentovala vlastným týmem a dodávala motory stáji Williams.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.
Red Bull Racing se v roce 2026 chystá představit vlastní pohonné jednotky, které vyvinul ve spolupráci s Fordem. Šéf týmu Christian Horner je nadšený z tohoto kroku, i když si je vědom rizika, které s ním souvisí.
Lewis Hamilton čelí jednomu z nejtěžších období své kariéry, což potvrzuje i renomovaný novinář Mark Hughes. V Džiddě utrpěl pravděpodobně svou nejtvrdší porážku od týmového kolegy, což zdůrazňuje složitost jeho současné situace.
Zak Brown očekává, že mezi Norrisem a Piastrim může v budoucnu dojít ke střetu kvůli jejich ambicím. Zdůraznil však, že McLaren má jasná pravidla a silné vedení, aby podobné situace zvládl.
Isack Hadjar musel na cestě do Formule 1 překonat mnoho překážek, ale nyní, když dostal šanci, ji využívá naplno a zanechává silný dojem.
George Russell, pilot Mercedesu, je přesvědčen, že jeho tým je po pěti závodech v sezóně 2025 „mnohem blíže“ lídrovi šampionátu McLarenu, než se původně očekávalo. Podle Russella se Mercedesu podařilo výrazně zúžit rozdíl a teď už je zcela jasné, že McLaren není jediným tým, který má šanci na titul.
Bývalý pilot F1 Gijs van Lennep tvrdí, že Max Verstappen už dávno dokázal svou výjimečnost a není třeba čekat na konec jeho kariéry. Podle něj si Verstappen své místo mezi nejlepšími zasloužil už nyní.