Jedenácté místo v konečné klasifikaci byl pro nováčka v šampionátu F1 velice slušný výsledek, zvláště s ohledem na jeho mládí. Přišlo ale tvrdé vystřízlivění - letos Kevina Magnussena vídáme v docela odlišné roli. Dán však svůj boj o formuli 1 nevzdává.
Při svém debutu se radoval ze stupňů vítězů, na konci sezóny jej mohl hřát fakt, že porazil svého slavného severského kolegu Kimi Räikkönena. Místo toho se musel dvaadvacetiletý rodák z Roskilde smířit s tím, že letos na něj v F1 čeká jen náhradní sedačka.
Když nedostal smlouvu v F1 na letošní rok, Kevin se rozhodoval, zda nezamíří za oceán do série IndyCar, ale situaci změnila Alonsova nehoda při testech v Barceloně. Musel za něj zaskočit v další testovací sekvenci a odjel i do australského Melbourne, kde však kvůli technickým problémům vůbec neodstartoval. Pak už bylo na jiné angažmá pozdě. "Měl jsem jen pár týdnů, abych si sehnal pro americkou sérii sponzora, ten čas, který jsem strávil s McLarenem při testování a v Austrálii, mi chyběl," vysvětluje Magnussen.
Novináři Nigelu Roebuckovi se svěřil, jaké měl v té době pocity: "Všechno jsem nenáviděl. Sice jsem to nechtěl zabalit, ale byl jsem tak deprimovaný, že jsem na závodění vůbec nemyslel. Byl jsem připravený, těšil jsem se na závody, pak jsem si jenom říkal »F**k it!«.
Magnussenovo rozladění lze chápat, protože každý ztracený rok může později nesmírně chybět: "Máte určité návyky, žijete závod od závodu a najednou konec, nemáte se na co těšit - nemáte smlouvu na další rok, nemáte nic," vylévá si srdce Dán.
Přesto věří, že by mohlo dojít k obratu a i přes nemilou zkušenost doufá, že to bude právě Ron Dennis, kdo mu podá pomocnou ruku. V květnu s ním cestoval po Dánsku v rámci sponzorské kampaně, kde Magnussen fungoval jako prostředník při jednání s místními investory: "Vysvětlili jsme jim, že jejich zájem není podporou jen pro mě, ale hlavně by to bylo skvělé pro celé Dánsko. Kdybych vyhrál nějaký závod, hned by se má vlast zviditelnila," myslí si Magnussen. Je faktem, že Dánové ještě nikdy nepořádali Grand Prix F1 (pokud nepočítáme dříve hojné nemistrovské závody), ale ještě na tom nejsou ve srovnání s takovým Norskem či Islandem docela nejhůř.
Jistý prostor u McLarenu by se Magnussenovi mohl pootevřít, zvláště když se začala řešit podoba smlouvy Jensona Buttona pro rok 2016. Je tu ale další ambiciózní mladík Stoffel Vandoorne, jehož snahu Kevin nemíní přehlížet. Stejně jako on však chce na svém návratu do F1 tvrdě zapracovat: "Nevím, zda uspěju, ale snažit se o to budu. Navíc, cestou do Dánska mi Ron naznačil, že se mnou pořád počítá. Vím, že nejsem pro tým nezbytný - poradí si i beze mne - ale já se vrátit potřebuji a hlavně chci. Ron mi dal najevo, že mi hodlá pomoci."
Zatím se musí Dán spokojit s cestováním po jednotlivých místech konání Grand Prix a občas příležitostně usednout za volant - jako tento týden při filmování na Silverstone (i když tam jenom měnil Buttonovi a Alonsovi přilby). A také se hodně věnuje práci na simulátoru. "Nemyslím, že by to bylo frustrující. Pochopitelně toužíte po opravdovém autu, tady máte jen přibližný pocit, není tak intenzivní. Chybí tomu skutečnost, něco jako když se díváte na porno - to taky není realita," volí na závěr zvláštní příměr Magnussen.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.