Jedenácté místo v konečné klasifikaci byl pro nováčka v šampionátu F1 velice slušný výsledek, zvláště s ohledem na jeho mládí. Přišlo ale tvrdé vystřízlivění - letos Kevina Magnussena vídáme v docela odlišné roli. Dán však svůj boj o formuli 1 nevzdává.
Při svém debutu se radoval ze stupňů vítězů, na konci sezóny jej mohl hřát fakt, že porazil svého slavného severského kolegu Kimi Räikkönena. Místo toho se musel dvaadvacetiletý rodák z Roskilde smířit s tím, že letos na něj v F1 čeká jen náhradní sedačka.
Když nedostal smlouvu v F1 na letošní rok, Kevin se rozhodoval, zda nezamíří za oceán do série IndyCar, ale situaci změnila Alonsova nehoda při testech v Barceloně. Musel za něj zaskočit v další testovací sekvenci a odjel i do australského Melbourne, kde však kvůli technickým problémům vůbec neodstartoval. Pak už bylo na jiné angažmá pozdě. "Měl jsem jen pár týdnů, abych si sehnal pro americkou sérii sponzora, ten čas, který jsem strávil s McLarenem při testování a v Austrálii, mi chyběl," vysvětluje Magnussen.
Novináři Nigelu Roebuckovi se svěřil, jaké měl v té době pocity: "Všechno jsem nenáviděl. Sice jsem to nechtěl zabalit, ale byl jsem tak deprimovaný, že jsem na závodění vůbec nemyslel. Byl jsem připravený, těšil jsem se na závody, pak jsem si jenom říkal »F**k it!«.
Magnussenovo rozladění lze chápat, protože každý ztracený rok může později nesmírně chybět: "Máte určité návyky, žijete závod od závodu a najednou konec, nemáte se na co těšit - nemáte smlouvu na další rok, nemáte nic," vylévá si srdce Dán.
Přesto věří, že by mohlo dojít k obratu a i přes nemilou zkušenost doufá, že to bude právě Ron Dennis, kdo mu podá pomocnou ruku. V květnu s ním cestoval po Dánsku v rámci sponzorské kampaně, kde Magnussen fungoval jako prostředník při jednání s místními investory: "Vysvětlili jsme jim, že jejich zájem není podporou jen pro mě, ale hlavně by to bylo skvělé pro celé Dánsko. Kdybych vyhrál nějaký závod, hned by se má vlast zviditelnila," myslí si Magnussen. Je faktem, že Dánové ještě nikdy nepořádali Grand Prix F1 (pokud nepočítáme dříve hojné nemistrovské závody), ale ještě na tom nejsou ve srovnání s takovým Norskem či Islandem docela nejhůř.
Jistý prostor u McLarenu by se Magnussenovi mohl pootevřít, zvláště když se začala řešit podoba smlouvy Jensona Buttona pro rok 2016. Je tu ale další ambiciózní mladík Stoffel Vandoorne, jehož snahu Kevin nemíní přehlížet. Stejně jako on však chce na svém návratu do F1 tvrdě zapracovat: "Nevím, zda uspěju, ale snažit se o to budu. Navíc, cestou do Dánska mi Ron naznačil, že se mnou pořád počítá. Vím, že nejsem pro tým nezbytný - poradí si i beze mne - ale já se vrátit potřebuji a hlavně chci. Ron mi dal najevo, že mi hodlá pomoci."
Zatím se musí Dán spokojit s cestováním po jednotlivých místech konání Grand Prix a občas příležitostně usednout za volant - jako tento týden při filmování na Silverstone (i když tam jenom měnil Buttonovi a Alonsovi přilby). A také se hodně věnuje práci na simulátoru. "Nemyslím, že by to bylo frustrující. Pochopitelně toužíte po opravdovém autu, tady máte jen přibližný pocit, není tak intenzivní. Chybí tomu skutečnost, něco jako když se díváte na porno - to taky není realita," volí na závěr zvláštní příměr Magnussen.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.