Jedenácté místo v konečné klasifikaci byl pro nováčka v šampionátu F1 velice slušný výsledek, zvláště s ohledem na jeho mládí. Přišlo ale tvrdé vystřízlivění - letos Kevina Magnussena vídáme v docela odlišné roli. Dán však svůj boj o formuli 1 nevzdává.
Při svém debutu se radoval ze stupňů vítězů, na konci sezóny jej mohl hřát fakt, že porazil svého slavného severského kolegu Kimi Räikkönena. Místo toho se musel dvaadvacetiletý rodák z Roskilde smířit s tím, že letos na něj v F1 čeká jen náhradní sedačka.
Když nedostal smlouvu v F1 na letošní rok, Kevin se rozhodoval, zda nezamíří za oceán do série IndyCar, ale situaci změnila Alonsova nehoda při testech v Barceloně. Musel za něj zaskočit v další testovací sekvenci a odjel i do australského Melbourne, kde však kvůli technickým problémům vůbec neodstartoval. Pak už bylo na jiné angažmá pozdě. "Měl jsem jen pár týdnů, abych si sehnal pro americkou sérii sponzora, ten čas, který jsem strávil s McLarenem při testování a v Austrálii, mi chyběl," vysvětluje Magnussen.
Novináři Nigelu Roebuckovi se svěřil, jaké měl v té době pocity: "Všechno jsem nenáviděl. Sice jsem to nechtěl zabalit, ale byl jsem tak deprimovaný, že jsem na závodění vůbec nemyslel. Byl jsem připravený, těšil jsem se na závody, pak jsem si jenom říkal »F**k it!«.
Magnussenovo rozladění lze chápat, protože každý ztracený rok může později nesmírně chybět: "Máte určité návyky, žijete závod od závodu a najednou konec, nemáte se na co těšit - nemáte smlouvu na další rok, nemáte nic," vylévá si srdce Dán.
Přesto věří, že by mohlo dojít k obratu a i přes nemilou zkušenost doufá, že to bude právě Ron Dennis, kdo mu podá pomocnou ruku. V květnu s ním cestoval po Dánsku v rámci sponzorské kampaně, kde Magnussen fungoval jako prostředník při jednání s místními investory: "Vysvětlili jsme jim, že jejich zájem není podporou jen pro mě, ale hlavně by to bylo skvělé pro celé Dánsko. Kdybych vyhrál nějaký závod, hned by se má vlast zviditelnila," myslí si Magnussen. Je faktem, že Dánové ještě nikdy nepořádali Grand Prix F1 (pokud nepočítáme dříve hojné nemistrovské závody), ale ještě na tom nejsou ve srovnání s takovým Norskem či Islandem docela nejhůř.
Jistý prostor u McLarenu by se Magnussenovi mohl pootevřít, zvláště když se začala řešit podoba smlouvy Jensona Buttona pro rok 2016. Je tu ale další ambiciózní mladík Stoffel Vandoorne, jehož snahu Kevin nemíní přehlížet. Stejně jako on však chce na svém návratu do F1 tvrdě zapracovat: "Nevím, zda uspěju, ale snažit se o to budu. Navíc, cestou do Dánska mi Ron naznačil, že se mnou pořád počítá. Vím, že nejsem pro tým nezbytný - poradí si i beze mne - ale já se vrátit potřebuji a hlavně chci. Ron mi dal najevo, že mi hodlá pomoci."
Zatím se musí Dán spokojit s cestováním po jednotlivých místech konání Grand Prix a občas příležitostně usednout za volant - jako tento týden při filmování na Silverstone (i když tam jenom měnil Buttonovi a Alonsovi přilby). A také se hodně věnuje práci na simulátoru. "Nemyslím, že by to bylo frustrující. Pochopitelně toužíte po opravdovém autu, tady máte jen přibližný pocit, není tak intenzivní. Chybí tomu skutečnost, něco jako když se díváte na porno - to taky není realita," volí na závěr zvláštní příměr Magnussen.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.
Šéf Williamsu James Vowles varuje, že tým může být v Maďarsku méně konkurenceschopný, přestože nový upgrade vozu ve Spa fungoval. Hungaroring podle něj odhalí limity vozu, který lépe sedí rychlým tratím.
Max Verstappen přiznal, že při obhajobě svých manévrů u komisařů často cituje Ayrtona Sennu. Používá jeho slavná slova: „Pokud už nezkusíš mezeru, která tam je, nejsi závodník.“
Max Verstappen potvrdil setrvání u Red Bullu i pro sezonu 2026, ačkoliv jeho budoucnost byla dlouho předmětem spekulací. Jeho rozhodnutí přichází v době příprav na novou motorovou éru Formule 1.
Red Bull nasadil Yukimu Tsunodovi novou specifikaci podlahy před kvalifikací na Grand Prix Belgie. Tento krok se vyplatil a zlepšil jeho výkon.
Lewis Hamilton přiznal, že intenzita ve Ferrari je mnohem větší, než si dokázal představit. Přechod z Mercedesu do italského týmu pro něj znamenal zásadní kulturní i pracovní změnu.
Frédéric Vasseur prodloužil smlouvu a nadále povede tým Ferrari ve Formuli 1. Tým tím vyjadřuje důvěru v jeho dosavadní práci a směr, kterým Scuderii vede.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.