Konkurence v oblasti dodavatelů pneumatik nutí k pečlivým krokům v oblasti přípravy na další ročník. U italské firmy se teď řeší otázka, jak zpracovat data získaná z dosavadních závodů a k jakým úpravám to povede.
Na přetřes se dostává i otázka nových směsí, jejichž složení bude na základě zkušeností z letošních závodů nutné přehodnotit. Potvrdil to i šéf Pirelli Motorsport Paul Hembery.
Jako příklad nechť poslouží letošní Grand Prix Kanady - piloti na superměkké a měkké směsi absolvovali většinou jednu zastávku v boxech. Stejný scénář proběhl v Rakousku a byl naplánován i ve Velké Británii, kde však strategii ovlivnily dešťové přeháňky. Přitom Pirelli mělo za úkol zvýšit atraktivitu závodů navýšením počtu zastávek na dvě až tři během závodu.
"Pokud bude závod na suchu, všichni se budou snažit jen o jeden pit-stop, to není až takové překvapení," připouští Hembery. "Pro příští ročník bude nutné udělat nějaké změny, aby se jezdci do boxů vraceli víckrát, jak bylo požadováno."
Na otázku, zda dojde k radikální změně pneumatik připravených pro příští sezónu od těch, které se používají letos, Hembery odvětil: "Z hlediska strukturálního o žádný převratý odklon nepůjde. Pokud však půjde o skladbu směsí, tam musíme provést nějak změny, vždy jsme deklarovali dvě až tři zastávky a nehodláme od tohoto plánu ustoupit. Musíme pochopitelně brát v úvahu omezené testování, kde mohou nastat nějaké problémy."
Hembery také tvrdí, že by se neměla srovnávat určitá období: "Jeden rok jsme třeba měli těch zastávek opravdu hodně, tenhle rok jsme třeba konzervativnější. Je na nás, abychom si udělali vlastní test s odpovídajícím autem a pak se můžeme rozhodnout, do bude příští rok."
Jak už bylo sděleno, od Pirelli se žádá, aby pro městské okruhy, zejména Singapur a Monaco, vytvořilo ještě měkčí sloučeninu, než jakou je dosavadní SuperSoft.
Toto Wolff se zastal Lewise Hamiltona po jeho vlažném startu ve Ferrari. Podle šéfa Mercedesu neztratil britský pilot nic ze své výjimečnosti – jen prochází přirozeným procesem adaptace na nový tým a nové výzvy.
Max Verstappen přijel do Miami se zprávou o čerstvě narozené dceři Lilly a vylepšeným vozem RB21. Na víkendové Velké ceně tak čelí nejen novým výzvám na trati, ale i těm rodičovským – a zvládá je s úsměvem i pomocí špičkové techniky.
Tým Alpine zatím v letošní sezoně formule 1 zůstával v oblasti technických vylepšení výrazně pozadu. Před Velkou cenou Miami se ale v boxech objevil pozoruhodný detail – dvě různé konfigurace přídě a předního křídla, které mohou naznačovat možné změny v aerodynamickém přístupu stáje.
Teprve osmnáctiletý Kimi Antonelli šokoval svět formule 1, když si v Miami vyjel první místo na startu sprintu – a dočkal se gratulace od samotného Lewise Hamiltona. Mladý Ital tak zazářil jako největší překvapení dosavadní sezony.
Mladý talent Kimi Antonelli z Mercedesu zazářil v kvalifikaci na sprintový závod Velké ceny Miami, když v dramatickém finiši překonal lídra šampionátu Oscara Piastriho a vybojoval si pole position.
Australský talent Oscar Piastri zazářil v jediné tréninkové jízdě před Velkou cenou Miami, kterou však předčasně ukončil incident Olivera Bearmana. Krátké, ale intenzivní dopoledne tak přineslo nečekané pořadí a omezený prostor pro přípravu na víkendový program.
Max Verstappen a Kelly Piquet se stali rodiči, na svět přišla jejich první společná dcera. Pro čtyřnásobného mistra světa jde o výjimečný životní milník, jenž přichází v době jeho sportovní dominance a značí začátek nové kapitoly také mimo svět Formule 1.
Rivalové na okruhu v Miami se nemusí obávat, že by lesklá helma Landa Norrise ve tvaru disko koule narušila jejich výhled. Tento extravagantní design je podle jezdce spíše zábavný, než praktický pro závodní účely.
Max Verstappen a Kelly Piquet čekají své první dítě a je možné, že miminko už přišlo na svět. S touto radostnou novinkou se však pojí i otázka, jaké národnosti jejich dítě bude, vzhledem k různým kulturním kořenům obou rodičů.
George Russell hodnotí start sezóny Mercedesu jako příjemné překvapení, ale stále má obavy ohledně závodního tempa. Britský pilot se obává, že problémy z Džiddy by se mohly opakovat i v Miami.
Oscar Piastri se po triumfu v Saúdské Arábii poprvé v kariéře ocitl na čele šampionátu F1 s náskokem deseti bodů. McLaren i Norris působí sebevědomě a jejich forma naznačuje, že letos mohou skutečně zasáhnout do boje o titul.
Yuki Tsunoda se s náročným vozem Red Bull RB21 adaptuje lépe, než se očekávalo, přičemž přiznává, že stále potřebuje více času na poznání jeho limitů. I přesto věří, že bude schopen uspět tam, kde jeho předchůdci Liam Lawson a Sergio Pérez selhali.