Konkurence v oblasti dodavatelů pneumatik nutí k pečlivým krokům v oblasti přípravy na další ročník. U italské firmy se teď řeší otázka, jak zpracovat data získaná z dosavadních závodů a k jakým úpravám to povede.
Na přetřes se dostává i otázka nových směsí, jejichž složení bude na základě zkušeností z letošních závodů nutné přehodnotit. Potvrdil to i šéf Pirelli Motorsport Paul Hembery.
Jako příklad nechť poslouží letošní Grand Prix Kanady - piloti na superměkké a měkké směsi absolvovali většinou jednu zastávku v boxech. Stejný scénář proběhl v Rakousku a byl naplánován i ve Velké Británii, kde však strategii ovlivnily dešťové přeháňky. Přitom Pirelli mělo za úkol zvýšit atraktivitu závodů navýšením počtu zastávek na dvě až tři během závodu.
"Pokud bude závod na suchu, všichni se budou snažit jen o jeden pit-stop, to není až takové překvapení," připouští Hembery. "Pro příští ročník bude nutné udělat nějaké změny, aby se jezdci do boxů vraceli víckrát, jak bylo požadováno."
Na otázku, zda dojde k radikální změně pneumatik připravených pro příští sezónu od těch, které se používají letos, Hembery odvětil: "Z hlediska strukturálního o žádný převratý odklon nepůjde. Pokud však půjde o skladbu směsí, tam musíme provést nějak změny, vždy jsme deklarovali dvě až tři zastávky a nehodláme od tohoto plánu ustoupit. Musíme pochopitelně brát v úvahu omezené testování, kde mohou nastat nějaké problémy."
Hembery také tvrdí, že by se neměla srovnávat určitá období: "Jeden rok jsme třeba měli těch zastávek opravdu hodně, tenhle rok jsme třeba konzervativnější. Je na nás, abychom si udělali vlastní test s odpovídajícím autem a pak se můžeme rozhodnout, do bude příští rok."
Jak už bylo sděleno, od Pirelli se žádá, aby pro městské okruhy, zejména Singapur a Monaco, vytvořilo ještě měkčí sloučeninu, než jakou je dosavadní SuperSoft.
Jezdci Formule 1 nadšeně reagovali na premiéru nového filmu „F1“. Slavnostní uvedení proběhlo přímo na Times Square v New Yorku.
Zatímco hollywoodská premiéra filmu F1 lákala jezdce do New Yorku, Max Verstappen zvolil jinou cestu. Místo červeného koberce zamířil do Evropy.
V New Yorku se v pondělí večer uskutečnila slavnostní premiéra dlouho očekávaného filmu F1: The Movie. Na červený koberec dorazily desítky jezdců a osobností ze světa motorsportu – až na jednu výjimku. Trojnásobný šampion Max Verstappen se premiéry záměrně nezúčastnil. Místo světel reflektorů si zvolil klidné chvíle s novorozenou dcerou Lily.
Christian Horner vyjádřil spokojenost s bezchybným výkonem Maxe Verstappena během Velké ceny Kanady v Montrealu. Nizozemský jezdec z druhé pozice na startu dokázal vytěžit maximální možný výsledek a dojel těsně za vítězným Georgem Russellem, přestože se mu nepodařilo výrazněji zaútočit na vedení.
Nico Rosberg varoval, že nehoda Landa Norrise v Kanadě by mohla mít výrazný dopad na jeho psychiku. Podle bývalého šampiona F1 takové incidenty často ovlivňují sebevědomí i těch nejlepších jezdců.
Charles Leclerc po náročné Velké ceně Kanady přiznal, že jeho výkon nebyl ideální a kritizoval strategii Ferrari, která ho podle něj stála lepší výsledek. Zdůraznil ale, že necítí potřebu někomu něco dokazovat a raději se soustředí na další závody
Max Verstappen dojel v Kanadě druhý těsně za Georgem Russellem, přičemž závěr závodu přinesl napínavý a férový souboj. Oba piloti předvedli odvahu i vzájemný respekt, který dodal bitvě na dramatičnosti i lidském rozměru.
FIA zahájila šetření souboje mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim během závěru Velké ceny Kanady. Incident výrazně ovlivnil průběh závodu a může mít dopad na týmovou strategii McLarenu.
George Russell si udržel vítězství v Kanadě poté, co komisaři zamítli protest Red Bullu. Rozhodnutí potvrdilo čistotu jeho závodu a nezměnilo pořadí.
Během Velké ceny Kanady se střetli jezdci McLarenu Lando Norris a Oscar Piastri, což výrazně ovlivnilo průběh závodu. Incident vyvolal pozornost fanoušků i odborníků a otevřel debatu o týmové strategii a agresivitě.
Lewis Hamilton v úvodu závodu v Montrealu srazil sviště, který se objevil na trati. Kolize způsobila poškození jeho vozu a prakticky zmařila šanci na dobrý výsledek.
George Russell si dojel pro vítězství ve Velké ceně Kanady po precizním výkonu, který potvrdil jeho formu a rychlost. Přesto se pozornost po závodě soustředila na incident mezi jezdci McLarenu, jejichž vzájemný kontakt rozvířil debaty a částečně zastínil Russellův triumf.