Konkurence v oblasti dodavatelů pneumatik nutí k pečlivým krokům v oblasti přípravy na další ročník. U italské firmy se teď řeší otázka, jak zpracovat data získaná z dosavadních závodů a k jakým úpravám to povede.
Na přetřes se dostává i otázka nových směsí, jejichž složení bude na základě zkušeností z letošních závodů nutné přehodnotit. Potvrdil to i šéf Pirelli Motorsport Paul Hembery.
Jako příklad nechť poslouží letošní Grand Prix Kanady - piloti na superměkké a měkké směsi absolvovali většinou jednu zastávku v boxech. Stejný scénář proběhl v Rakousku a byl naplánován i ve Velké Británii, kde však strategii ovlivnily dešťové přeháňky. Přitom Pirelli mělo za úkol zvýšit atraktivitu závodů navýšením počtu zastávek na dvě až tři během závodu.
"Pokud bude závod na suchu, všichni se budou snažit jen o jeden pit-stop, to není až takové překvapení," připouští Hembery. "Pro příští ročník bude nutné udělat nějaké změny, aby se jezdci do boxů vraceli víckrát, jak bylo požadováno."
Na otázku, zda dojde k radikální změně pneumatik připravených pro příští sezónu od těch, které se používají letos, Hembery odvětil: "Z hlediska strukturálního o žádný převratý odklon nepůjde. Pokud však půjde o skladbu směsí, tam musíme provést nějak změny, vždy jsme deklarovali dvě až tři zastávky a nehodláme od tohoto plánu ustoupit. Musíme pochopitelně brát v úvahu omezené testování, kde mohou nastat nějaké problémy."
Hembery také tvrdí, že by se neměla srovnávat určitá období: "Jeden rok jsme třeba měli těch zastávek opravdu hodně, tenhle rok jsme třeba konzervativnější. Je na nás, abychom si udělali vlastní test s odpovídajícím autem a pak se můžeme rozhodnout, do bude příští rok."
Jak už bylo sděleno, od Pirelli se žádá, aby pro městské okruhy, zejména Singapur a Monaco, vytvořilo ještě měkčí sloučeninu, než jakou je dosavadní SuperSoft.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.