Byl považován za jednoho z největších talentů F1, ale strávil v ní necelých šest sezón. Nejblíž měl ke koruně šampiona v letech 2002 a 2003, kdy mu patřila bronzová příčka v celkové klasifikaci. Nyní si Kolumbijec vzal na paškál současné kolegy v kokpitech F1.
Devětatřicetiletý Juan-Pablo Montoya vyhrál sedm Grand Prix a bez šesti závodů absolvoval v F1 sto Grand Prix na vozech Williams a McLaren. Do jeho portfolia patří i vítězství v prestižních 500 mil Indianapolis (2000, 2015). Ačkoliv z formule 1 odešel za nepříliš příjemných okolností před téměř deseti lety, nadále ji sleduje a má k ní co říci.
Rodák z Bogoty se řadí do šiku stoupenců omezení podpůrných prostředků pro piloty, domnívá se, že by měli mít větší volnost při skutečném řízení vozidla, aby dostali přiležitost zazářit za volantem a ne být ve stínu techniky.
"Současní piloti jsou líní," svěřil se Montoya novináři Jamesu Allenovi. "Už nemají závodní pocit, radost z ovládání vozu. Hlídají si teplotu čehokoli a zpomalují. Pneumatiky, zvolnění, brzdy, zvolnění. Když se té neustálé kontroly zbavíme, zase z nich budou závodníci."
Montoya vidí řešení ve zjednodušení formulí. "Odstraňme senzory pneumatik, teploty a nechme jen kontrolku tlaku, a závodění se hned zlepší o 10 procent, tím jsem si jistý. Pilot a tým musí vstřebat příliš mnoho informací. V tréninku, prosím, to je v pořádku, ale v závodě to tak být nemůže. Pilot musí vnímat svůj vůz a ne koukat pořád na panel s čísílky a diodami."
Montoya také vzývá k většímu zapojení fanouškovské základny, formule 1 musí být podle něj více přístupná, stejně jako Indycar. "Když jdete na závod Indycar, máte možnost se setkat s piloty. Jsou tu autogramiády, diváci mají přístup do garáží, podívají se na vozy, nic se před nimi neskrývá. Je to zcela jiná mentalita, jako stvořená pro příznivce," dodává Montoya.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.