Byl považován za jednoho z největších talentů F1, ale strávil v ní necelých šest sezón. Nejblíž měl ke koruně šampiona v letech 2002 a 2003, kdy mu patřila bronzová příčka v celkové klasifikaci. Nyní si Kolumbijec vzal na paškál současné kolegy v kokpitech F1.
Devětatřicetiletý Juan-Pablo Montoya vyhrál sedm Grand Prix a bez šesti závodů absolvoval v F1 sto Grand Prix na vozech Williams a McLaren. Do jeho portfolia patří i vítězství v prestižních 500 mil Indianapolis (2000, 2015). Ačkoliv z formule 1 odešel za nepříliš příjemných okolností před téměř deseti lety, nadále ji sleduje a má k ní co říci.
Rodák z Bogoty se řadí do šiku stoupenců omezení podpůrných prostředků pro piloty, domnívá se, že by měli mít větší volnost při skutečném řízení vozidla, aby dostali přiležitost zazářit za volantem a ne být ve stínu techniky.
"Současní piloti jsou líní," svěřil se Montoya novináři Jamesu Allenovi. "Už nemají závodní pocit, radost z ovládání vozu. Hlídají si teplotu čehokoli a zpomalují. Pneumatiky, zvolnění, brzdy, zvolnění. Když se té neustálé kontroly zbavíme, zase z nich budou závodníci."
Montoya vidí řešení ve zjednodušení formulí. "Odstraňme senzory pneumatik, teploty a nechme jen kontrolku tlaku, a závodění se hned zlepší o 10 procent, tím jsem si jistý. Pilot a tým musí vstřebat příliš mnoho informací. V tréninku, prosím, to je v pořádku, ale v závodě to tak být nemůže. Pilot musí vnímat svůj vůz a ne koukat pořád na panel s čísílky a diodami."
Montoya také vzývá k většímu zapojení fanouškovské základny, formule 1 musí být podle něj více přístupná, stejně jako Indycar. "Když jdete na závod Indycar, máte možnost se setkat s piloty. Jsou tu autogramiády, diváci mají přístup do garáží, podívají se na vozy, nic se před nimi neskrývá. Je to zcela jiná mentalita, jako stvořená pro příznivce," dodává Montoya.
Sedminásobný mistr světa dokázal posunout svůj vůz několik příček vpřed a nakonec dokončil závod v Las Vegas desátý.
Christian Horner se podle zpráv řadí mezi hlavní kandidáty na post šéfa týmu Aston Martin, poté co současný CEO Andy Cowell pravděpodobně odejde kvůli neshodám s Adrianem Neweym.
McLaren přiblížil důvody, které v Las Vegas vedly k porušení technických předpisů, a svým jezdcům se za vzniklé komplikace omluvil.
McLaren utrpěl tvrdou ránu po diskvalifikaci, která výrazně otřásla bojem o titul. Tým, který dlouho vedl šampionát, se nyní musí vypořádat nejen se ztrátou cenných bodů, ale i s rostoucím tlakem Maxe Verstappena.
Max Verstappen si vítězstvím udržel šance v boji o titul. Lando Norris však odjíždí ze závodu s ještě bezpečnějším náskokem v čele šampionátu.
George Russell, Andrea Kimi Antonelli a Carlos Sainz si udrží své pozice na startovním roštu Velké ceny Las Vegas.
Charles Leclerc po deštivé kvalifikaci v Las Vegas přiznal, že podmínky byly velmi náročné. Přesto zůstává odhodlaný a soustředí se na nadcházející závod.
Lewis Hamilton má před sebou v Las Vegas Grand Prix mimořádně těžký úkol. Pokud chce uspět, bude muset využít každou šanci a jet naprosto bezchybně.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.