Byl považován za jednoho z největších talentů F1, ale strávil v ní necelých šest sezón. Nejblíž měl ke koruně šampiona v letech 2002 a 2003, kdy mu patřila bronzová příčka v celkové klasifikaci. Nyní si Kolumbijec vzal na paškál současné kolegy v kokpitech F1.
Devětatřicetiletý Juan-Pablo Montoya vyhrál sedm Grand Prix a bez šesti závodů absolvoval v F1 sto Grand Prix na vozech Williams a McLaren. Do jeho portfolia patří i vítězství v prestižních 500 mil Indianapolis (2000, 2015). Ačkoliv z formule 1 odešel za nepříliš příjemných okolností před téměř deseti lety, nadále ji sleduje a má k ní co říci.
Rodák z Bogoty se řadí do šiku stoupenců omezení podpůrných prostředků pro piloty, domnívá se, že by měli mít větší volnost při skutečném řízení vozidla, aby dostali přiležitost zazářit za volantem a ne být ve stínu techniky.
"Současní piloti jsou líní," svěřil se Montoya novináři Jamesu Allenovi. "Už nemají závodní pocit, radost z ovládání vozu. Hlídají si teplotu čehokoli a zpomalují. Pneumatiky, zvolnění, brzdy, zvolnění. Když se té neustálé kontroly zbavíme, zase z nich budou závodníci."
Montoya vidí řešení ve zjednodušení formulí. "Odstraňme senzory pneumatik, teploty a nechme jen kontrolku tlaku, a závodění se hned zlepší o 10 procent, tím jsem si jistý. Pilot a tým musí vstřebat příliš mnoho informací. V tréninku, prosím, to je v pořádku, ale v závodě to tak být nemůže. Pilot musí vnímat svůj vůz a ne koukat pořád na panel s čísílky a diodami."
Montoya také vzývá k většímu zapojení fanouškovské základny, formule 1 musí být podle něj více přístupná, stejně jako Indycar. "Když jdete na závod Indycar, máte možnost se setkat s piloty. Jsou tu autogramiády, diváci mají přístup do garáží, podívají se na vozy, nic se před nimi neskrývá. Je to zcela jiná mentalita, jako stvořená pro příznivce," dodává Montoya.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.