Byl považován za jednoho z největších talentů F1, ale strávil v ní necelých šest sezón. Nejblíž měl ke koruně šampiona v letech 2002 a 2003, kdy mu patřila bronzová příčka v celkové klasifikaci. Nyní si Kolumbijec vzal na paškál současné kolegy v kokpitech F1.
Devětatřicetiletý Juan-Pablo Montoya vyhrál sedm Grand Prix a bez šesti závodů absolvoval v F1 sto Grand Prix na vozech Williams a McLaren. Do jeho portfolia patří i vítězství v prestižních 500 mil Indianapolis (2000, 2015). Ačkoliv z formule 1 odešel za nepříliš příjemných okolností před téměř deseti lety, nadále ji sleduje a má k ní co říci.
Rodák z Bogoty se řadí do šiku stoupenců omezení podpůrných prostředků pro piloty, domnívá se, že by měli mít větší volnost při skutečném řízení vozidla, aby dostali přiležitost zazářit za volantem a ne být ve stínu techniky.
"Současní piloti jsou líní," svěřil se Montoya novináři Jamesu Allenovi. "Už nemají závodní pocit, radost z ovládání vozu. Hlídají si teplotu čehokoli a zpomalují. Pneumatiky, zvolnění, brzdy, zvolnění. Když se té neustálé kontroly zbavíme, zase z nich budou závodníci."
Montoya vidí řešení ve zjednodušení formulí. "Odstraňme senzory pneumatik, teploty a nechme jen kontrolku tlaku, a závodění se hned zlepší o 10 procent, tím jsem si jistý. Pilot a tým musí vstřebat příliš mnoho informací. V tréninku, prosím, to je v pořádku, ale v závodě to tak být nemůže. Pilot musí vnímat svůj vůz a ne koukat pořád na panel s čísílky a diodami."
Montoya také vzývá k většímu zapojení fanouškovské základny, formule 1 musí být podle něj více přístupná, stejně jako Indycar. "Když jdete na závod Indycar, máte možnost se setkat s piloty. Jsou tu autogramiády, diváci mají přístup do garáží, podívají se na vozy, nic se před nimi neskrývá. Je to zcela jiná mentalita, jako stvořená pro příznivce," dodává Montoya.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.