Jeho tým patřil dlouho ke koloritu F1, a i když nedosáhl velkých úspěchů, řadil se k nejoblíbenějším díky přátelské atmosféře a takřka rodinnému prostředí. Jeho zakladatel Giancarlo Minardi se nyní vyjádřil k poměru sil mezi Ferrari a Mercedesem.
Minardi vstoupil do formule 1 v roce 1985 a i když postupem času z vedení týmu odešel, stále s ním byl v kontaktu. Zájemci o historii týmu se o něm mohou více dozvědět v samostatném profilu. Názory osmašedesátiletého rodáka z Faenzy jsou brány jako seriózní s ohledem na jeho zkušenosti v působení ve formuli 1.
Kdyby měl Giancarlo zhodnotit šance Ferrari na desetistupňovém žebříčku, dal by italským kolegům maximálně šestku. "A to navzdory tomu, že Maurizio Arrivabene a Sebastian Vettel do týmu přinesli nový, svěží projev. Začátek sezóny mnohé optimisticky naladil, ale byl zavádějící. Ve skutečnosti se odstup od Mercedesu nijak nezmenšil."
Minardi sice vidí pozitiva, ale nechce je nijak zveličovat: "Arrivabenemu samozřejmě gratuluji, že Ferrari je častěji na stupních vítězů, ale to samo o sobě nestačí. Jejich hlavním problémem je výkon. A pokud se svému soupeři v tomto bodě nepřiblíží, nemají šanci. Nesmíme zapomenout, že v únoru 2016 opět dojde ke zmrazení vývoje motoru," dodává Minardi.
Je faktem, že v loňské sezóně se objevil Fernando Alonso na stupních vítězů pouze dvakrát a Ferrari žádný závod nevyhrálo. Letos už má jedno vítězství a šest dalších pódiových umístění, ale ani tuto skutečnost Minardi nevidí jako zásadní: "Pokud chcete slyšet pravdu, tak Ferrari jen těží z problémů Red Bullu a McLarenu," uzavírá své poznatky Minardi s připomínkou, že víc než Mercedes se v tuto chvíli stává pro Ferrari aktuálním problémem Williams.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.