Jeho tým patřil dlouho ke koloritu F1, a i když nedosáhl velkých úspěchů, řadil se k nejoblíbenějším díky přátelské atmosféře a takřka rodinnému prostředí. Jeho zakladatel Giancarlo Minardi se nyní vyjádřil k poměru sil mezi Ferrari a Mercedesem.
Minardi vstoupil do formule 1 v roce 1985 a i když postupem času z vedení týmu odešel, stále s ním byl v kontaktu. Zájemci o historii týmu se o něm mohou více dozvědět v samostatném profilu. Názory osmašedesátiletého rodáka z Faenzy jsou brány jako seriózní s ohledem na jeho zkušenosti v působení ve formuli 1.
Kdyby měl Giancarlo zhodnotit šance Ferrari na desetistupňovém žebříčku, dal by italským kolegům maximálně šestku. "A to navzdory tomu, že Maurizio Arrivabene a Sebastian Vettel do týmu přinesli nový, svěží projev. Začátek sezóny mnohé optimisticky naladil, ale byl zavádějící. Ve skutečnosti se odstup od Mercedesu nijak nezmenšil."
Minardi sice vidí pozitiva, ale nechce je nijak zveličovat: "Arrivabenemu samozřejmě gratuluji, že Ferrari je častěji na stupních vítězů, ale to samo o sobě nestačí. Jejich hlavním problémem je výkon. A pokud se svému soupeři v tomto bodě nepřiblíží, nemají šanci. Nesmíme zapomenout, že v únoru 2016 opět dojde ke zmrazení vývoje motoru," dodává Minardi.
Je faktem, že v loňské sezóně se objevil Fernando Alonso na stupních vítězů pouze dvakrát a Ferrari žádný závod nevyhrálo. Letos už má jedno vítězství a šest dalších pódiových umístění, ale ani tuto skutečnost Minardi nevidí jako zásadní: "Pokud chcete slyšet pravdu, tak Ferrari jen těží z problémů Red Bullu a McLarenu," uzavírá své poznatky Minardi s připomínkou, že víc než Mercedes se v tuto chvíli stává pro Ferrari aktuálním problémem Williams.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě překvapivě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.
Max Verstappen čelí hrozbě zákazu startu ve formuli 1. Po kontroverzní kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska dostal tříbodový trest a deset sekund penalizace. Celkem už má jedenáct trestných bodů – a k automatickému zastavení mu chybí jediný.
Lewis Hamilton v Barceloně bojoval s obtížemi a dojel původně sedmý, ale díky penalizaci Verstappena se posunul na šesté místo. Trať v Katalánsku mu ale příliš nevyhovovala a bude muset najít způsob, jak zlepšit svůj výkon do příštích závodů.
Max Verstappen obdržel od FIA tři trestné body za kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska. Spolu s dřívější desetisekundovou penalizací tak incident zasáhl nejen jeho výsledek v závodě, ale i bilanci v superlicenci. S celkovým počtem 11 bodů je úřadující mistr světa jediný bod od automatického zákazu startu v závodě.
Tři kola před cílem Velké ceny Španělska došlo k incidentu mezi Maxem Verstappenem a Georgem Russellem, při kterém Verstappen narazil do Russella. Za tuto kolizi obdržel Verstappen desetisekundovou penalizaci, která ho posunula z páté na desátou pozici a obdržel tři trestné body.
Aston Martin přišel o Lance Strolla ve Velké ceně Španělska kvůli zhoršujícím se bolestem pravé ruky a zápěstí, které ho nakonec donutily závod vynechat. Přesto se však objevily náznaky, že skutečný důvod jeho absence může být komplikovanější, než jak tým oficiálně uvádí.
Oscar Piastri v Barceloně potvrzuje svou formu a navýšil vedení v šampionátu, zatímco Max Verstappen po penalizaci ztrácí body a klesá pořadím po incidentu s Russellem.
Lando Norris přiznal, že během posledního kola kvalifikace na Velkou cenu Španělska udělal chyby, které ho stály pole position. Díky tomu mohl jeho týmový kolega Oscar Piastri získat první místo na startovním roštu.
Lewis Hamilton zkritizoval zpřísnění testů ohebnosti křídel, které podle něj stálo týmy spoustu peněz bez skutečného efektu.
Max Verstappen se zastal Yukiho Tsunody a zdůraznil, že potíže nejsou vinou jezdce, ale náročného vozu. „Yuki rozhodně není žádné ořezávátko,“ uvedl a dodal: „Myslím, že to víc vypovídá o tom, jak těžké je auto, než o Yukim samotném.“
Nečekaná komplikace pro Aston Martin. Lance Stroll byl nucen odstoupit ze španělské Grand Prix kvůli bolestem pravé ruky a zápěstí. Tým tak přichází o jednoho ze svých jezdců.
Yuki Tsunoda se po kvalifikaci na Velkou cenu Španělska ocitl na poslední, 20. pozici, což je o 17 míst za jeho týmovým kolegou Maxem Verstappenem. Japonský jezdec zůstal zaskočený a nepochopil, proč jeho monopost nedokázal držet krok s konkurencí.