Piquet jr. se do F1 nevrátí

Otec a syn Piquetové, kdy se junior ještě těšil přízni F1
Otec a syn Piquetové, kdy se junior ještě těšil přízni F1, foto: Lotus F1 Team
Robert RoBertino Pavelka 9. července 2015 10:51
Sdílej:

Aféra známá jako "crashgate" v Singapuru 2008 znamenala pro syna trojnásobného mistra světa Nelsona Piqueta de facto konec jeho kariéry v F1, i když ne okamžitý. Současný mistr formule-e ale zvažoval, zda do nejvyšší kategorie ještě jednou nezamíří.

Nelson "Nelsinho" Piquet jr. ve 14. kole Grand Prix Singapuru 2008 zabořil svůj renault do bariéry, čímž vydláždil cestu k vítězství svému týmovému kolegovi Alonsovi. Později se kolem tohoto incidentu rozpoutal obrovský skandál, obviňující Piqueta jr., Flavia Briatoreho a hlavního inženýra Pata Symondse z plánované havárie. Výsledky jsou známé - zatímco Briatore a Symonds byli odsouzeni a poté omilostněni, Piquet jr. už se do F1 nevrátil a musel nadále žít s nálepkou podvoníka.

Nelsinho se nyní opakovaně k celému případu vyjádřil pro Universo's Grande Premio. "Proč byly osudy nás tří tak rozdílné? Protože jsem v F1 nezůstal. Hned po tom incidentu jsem šel závodit do USA. Dokonce když o mě rok poté projevilo zájem Toro Rosso, raději jsem nabídku odmítl."

Devětadvacetiletý Brazilec si stále myslí, že je obětí celé aféry. "V Singapuru jsem udělal něco, co po mě bylo žádáno, novináři to pak obrátili v něco obřího. Měl jsem úspěchy, ale tohle je zastínilo. Pořád se o tom mluví, hlavně lidé malé mysli, ale já se k tomu nevracím, mám teď úspěch ve formuli-e. Jsou tu vyrovnané vozy, stejné podmínky pro všechny."

Piquet jr. právě Formuli E a F1 srovnává: "Když jsem přišel do Formule E, neměl jsem žádné potíže. Ve Formuli 1 to bylo něco jiného, tam mě srovnávali s Alonsem a on byl prostě lepší. Navíc jsem byl pod tlakem."

Peníze jsou podle nynějšího šampiona Formule E to hlavní, proč nejde realizovat "přestupy" mezi jednotlivými sériemi a také důvodem, proč on se do F1 téměř najisto už nikdy nevrátí. "Kdybych měl pět až deset milionů dolarů, měl bych všechny dveře dokořán. Dnes už není až tak důležité, kdo jste a co umíte, abyste mohl vstoupit do F1, musíte mít v ruce podobný šek," tvrdí Piquet jr. 

Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.