Aféra známá jako "crashgate" v Singapuru 2008 znamenala pro syna trojnásobného mistra světa Nelsona Piqueta de facto konec jeho kariéry v F1, i když ne okamžitý. Současný mistr formule-e ale zvažoval, zda do nejvyšší kategorie ještě jednou nezamíří.
Nelson "Nelsinho" Piquet jr. ve 14. kole Grand Prix Singapuru 2008 zabořil svůj renault do bariéry, čímž vydláždil cestu k vítězství svému týmovému kolegovi Alonsovi. Později se kolem tohoto incidentu rozpoutal obrovský skandál, obviňující Piqueta jr., Flavia Briatoreho a hlavního inženýra Pata Symondse z plánované havárie. Výsledky jsou známé - zatímco Briatore a Symonds byli odsouzeni a poté omilostněni, Piquet jr. už se do F1 nevrátil a musel nadále žít s nálepkou podvoníka.
Nelsinho se nyní opakovaně k celému případu vyjádřil pro Universo's Grande Premio. "Proč byly osudy nás tří tak rozdílné? Protože jsem v F1 nezůstal. Hned po tom incidentu jsem šel závodit do USA. Dokonce když o mě rok poté projevilo zájem Toro Rosso, raději jsem nabídku odmítl."
Devětadvacetiletý Brazilec si stále myslí, že je obětí celé aféry. "V Singapuru jsem udělal něco, co po mě bylo žádáno, novináři to pak obrátili v něco obřího. Měl jsem úspěchy, ale tohle je zastínilo. Pořád se o tom mluví, hlavně lidé malé mysli, ale já se k tomu nevracím, mám teď úspěch ve formuli-e. Jsou tu vyrovnané vozy, stejné podmínky pro všechny."
Piquet jr. právě Formuli E a F1 srovnává: "Když jsem přišel do Formule E, neměl jsem žádné potíže. Ve Formuli 1 to bylo něco jiného, tam mě srovnávali s Alonsem a on byl prostě lepší. Navíc jsem byl pod tlakem."
Peníze jsou podle nynějšího šampiona Formule E to hlavní, proč nejde realizovat "přestupy" mezi jednotlivými sériemi a také důvodem, proč on se do F1 téměř najisto už nikdy nevrátí. "Kdybych měl pět až deset milionů dolarů, měl bych všechny dveře dokořán. Dnes už není až tak důležité, kdo jste a co umíte, abyste mohl vstoupit do F1, musíte mít v ruce podobný šek," tvrdí Piquet jr.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.