Dlouho se ženy v kokpitu F1 jakoby vyhýbaly, nyní se rozhodly pro invazi. Susie Wolffová vesele prohání williams jako třetí pilotka týmu, v týmu Haas se neustále skloňuje jméno Danici Patrickové. A veřejnosti se už představila i Carmen Jordá u Lotusu.
Sedmadvacetiletá Španělka, někdejší účastnice série GP3, pracuje v současné době na postu vývojové pilotky u Lotus. Jejím cílem je debut ve skutečném voze F1, i když připouští, že dosud tak daleko nedošla. Pro španělský list El Mundo řekla: "Teď si užívám několika volných dní ve Valencii, než mi začne má práce na simulátoru. Musím stále trénovat, protože věřím, že můj první test ve voze F1 se blíží."
Konkrétní však rodačka z Alcoy být zatím nechce: "Přesný termín vám ještě nemohu sdělit, ale doufejme, že už to bude brzy." V rámci svého rozhovoru také vyjádřila podporu svému krajanovi Roberto Merhimu. "Myslím, že u Manoru odvádí skvělou práci."
Carmen hodnotí Merhiho jako psychicky velice silného: "Musíte si uvědomit, že pořád absolvuje každý závod s vědomím, že může být jeho poslední, stále ještě nemá kontrakt do konce roku. Navzdory nedostatku prostředků, kterým jeho tým trpí, se drží obdivuhodně.
Jsem přesvědčená, že bude v hledáčku dalších týmů. Pokud jde o Carlose Sainze jr., je pro mě něco jako úžasné zjevení roku, vždyď prakticky v každém závodě dokáže porážet Verstappena," končí hodnocení svých krajanů v F1 Jordá.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.