Manažer týmu Sauber Beat Zehnder se k práci Strategické skupiny F1 nevyjadřoval příliš lichotivě. Podle jeho názoru neudělala prakticky nic a posvětila jen několik bezvýznamných maličkostí.
Ve svém rozhovoru před Grand Prix Velké Británie si nebral servítky a Strategické skupině vyčetl, že všechno, co dokázala, je sotva deset procent odsouhlasených návrhů (více zde). Teď se devetačtyřicetiletý manažer kriticky opřel do dalšího návrhu, který je dle jeho názoru opět zbytečný. "Kvalifikační sprit formuli 1 nic nedá," tvrdí.
Strategická skupina přišla s nápadem, aby tradiční sobotní kvalifikaci nahradil sprint, podle jehož výsledků by se stanovil startovní rošt pro samotný závod. "Debata o sobotním závodě, to není nic nového pod sluncem. Ale co by se tím změnilo, kdybychom vyměnili kvalifikaci za sprint? Stejně by vpředu byl Mercedes, Ferrari a Williams," řekl Zehnder magazínu Speed Week.
"Pokud by mělo dojít k nějaké radikální změně, pak bychom museli přijmout Briatoreho návrh na obrácení startovního roštu. Ale ptám se, co to má jeeště společného se sportem? Vůbec nic, bylo by to umělé a proti základní myšlence soupeření!" stěžuje si Beat.
Sauber není členem rozhodovací komise Strategické skupiny, ale šéfová týmu Moniša Kaltenborn je rozhodnutá podporovat změny vedoucí ke zlepšení situace v F1. "S ohledem na fakt, že jsme se debaty nezúčastnili, je pro mě těžké jít do nějakých podrobností, ale z toho, co jsme četli o rozhodnutí Strategické skupiny se domníváme, že se věci pohybují správným směrem. I naším zájmem je, aby opět byla zajímavá konkurence - to chtějí nejen fanoušci, ale i naši partneři. A zdá se, že jsme vykročili po dobré cestě."
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.
Helmut Marko po dvaceti letech končí ve své poradní roli u týmů Red Bull. Jeho odchod zasahuje i okruh lidí kolem Maxe Verstappena, který ho dříve označil za „druhého otce“.
Carlos Sainz po závodě vyzdvihl úspěch svého bývalého parťáka Landa Norrise a ocenil nejen jeho rychlost, ale i cestu, kterou si k prvnímu titulu mistra světa vyšlapal.
Odcházející jezdec Red Bullu Yuki Tsunoda obdržel jeden trestný bod na svou superlicenci za incident během závodu v Abú Zabí, potvrdila FIA.
Lewis Hamilton plánuje po náročné sezoně F1 2025 během zimní přestávky úplně vypnout a odpočinout si od závodění i mediálních povinností.
Poté, co Lando Norris získal titul mistra světa F1 pro rok 2025, Oscar Piastri uvedl, že nečeká žádnou změnu v jejich vzájemné dynamice. Podle něj zůstane vztah mezi jezdci McLarenu stejný jako dosud.
Max Verstappen vyhrál závod v Abú Zabí, ale největší triumf víkendu patřil Landu Norrisovi. Britský jezdec se totiž stal novým mistrem světa a vstoupil do elitního klubu šampionů F1.
Max Verstappen potvrdil své kvality i v samotném závěru sezóny. Na okruhu Yas Marina získal už osmou pole position roku 2025 a vstoupí tak do rozhodující Velké ceny Abú Zabí z nejlepší možné startovní pozice.
Max Verstappen si v Abú Zabí zajistil další pole position a do posledního závodu sezony vyrazí z ideální startovní pozice. Pilot startující z pole zde vyhrál už deset let v řadě, což jeho šance na triumf výrazně posiluje.
Roman Staněk získal v Abú Zabí svou druhou pole position letošní sezony a v nedělním závodě může zaútočit na další vítězství.