Manažer týmu Sauber Beat Zehnder se k práci Strategické skupiny F1 nevyjadřoval příliš lichotivě. Podle jeho názoru neudělala prakticky nic a posvětila jen několik bezvýznamných maličkostí.
Ve svém rozhovoru před Grand Prix Velké Británie si nebral servítky a Strategické skupině vyčetl, že všechno, co dokázala, je sotva deset procent odsouhlasených návrhů (více zde). Teď se devetačtyřicetiletý manažer kriticky opřel do dalšího návrhu, který je dle jeho názoru opět zbytečný. "Kvalifikační sprit formuli 1 nic nedá," tvrdí.
Strategická skupina přišla s nápadem, aby tradiční sobotní kvalifikaci nahradil sprint, podle jehož výsledků by se stanovil startovní rošt pro samotný závod. "Debata o sobotním závodě, to není nic nového pod sluncem. Ale co by se tím změnilo, kdybychom vyměnili kvalifikaci za sprint? Stejně by vpředu byl Mercedes, Ferrari a Williams," řekl Zehnder magazínu Speed Week.
"Pokud by mělo dojít k nějaké radikální změně, pak bychom museli přijmout Briatoreho návrh na obrácení startovního roštu. Ale ptám se, co to má jeeště společného se sportem? Vůbec nic, bylo by to umělé a proti základní myšlence soupeření!" stěžuje si Beat.
Sauber není členem rozhodovací komise Strategické skupiny, ale šéfová týmu Moniša Kaltenborn je rozhodnutá podporovat změny vedoucí ke zlepšení situace v F1. "S ohledem na fakt, že jsme se debaty nezúčastnili, je pro mě těžké jít do nějakých podrobností, ale z toho, co jsme četli o rozhodnutí Strategické skupiny se domníváme, že se věci pohybují správným směrem. I naším zájmem je, aby opět byla zajímavá konkurence - to chtějí nejen fanoušci, ale i naši partneři. A zdá se, že jsme vykročili po dobré cestě."
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.