Manažer týmu Sauber Beat Zehnder se k práci Strategické skupiny F1 nevyjadřoval příliš lichotivě. Podle jeho názoru neudělala prakticky nic a posvětila jen několik bezvýznamných maličkostí.
Ve svém rozhovoru před Grand Prix Velké Británie si nebral servítky a Strategické skupině vyčetl, že všechno, co dokázala, je sotva deset procent odsouhlasených návrhů (více zde). Teď se devetačtyřicetiletý manažer kriticky opřel do dalšího návrhu, který je dle jeho názoru opět zbytečný. "Kvalifikační sprit formuli 1 nic nedá," tvrdí.
Strategická skupina přišla s nápadem, aby tradiční sobotní kvalifikaci nahradil sprint, podle jehož výsledků by se stanovil startovní rošt pro samotný závod. "Debata o sobotním závodě, to není nic nového pod sluncem. Ale co by se tím změnilo, kdybychom vyměnili kvalifikaci za sprint? Stejně by vpředu byl Mercedes, Ferrari a Williams," řekl Zehnder magazínu Speed Week.
"Pokud by mělo dojít k nějaké radikální změně, pak bychom museli přijmout Briatoreho návrh na obrácení startovního roštu. Ale ptám se, co to má jeeště společného se sportem? Vůbec nic, bylo by to umělé a proti základní myšlence soupeření!" stěžuje si Beat.
Sauber není členem rozhodovací komise Strategické skupiny, ale šéfová týmu Moniša Kaltenborn je rozhodnutá podporovat změny vedoucí ke zlepšení situace v F1. "S ohledem na fakt, že jsme se debaty nezúčastnili, je pro mě těžké jít do nějakých podrobností, ale z toho, co jsme četli o rozhodnutí Strategické skupiny se domníváme, že se věci pohybují správným směrem. I naším zájmem je, aby opět byla zajímavá konkurence - to chtějí nejen fanoušci, ale i naši partneři. A zdá se, že jsme vykročili po dobré cestě."
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.