I kdyby se stal letošním šampionem GP2, v níž si vede opravdu výborně a patří mu průběžné vedení, je si belgický mladík vědom, že mu ani takový úspěch nemusí zaručit sedačku ve formuli 1.
Stoffel Vandoorne letos dominoval v GP2 čtyřikrát, osmkrát se postavil na stupně vítězů a třikrát mu patřilo pole-position. Pilot týmu ART Grand Prix vede průběžnou klasifikaci GP2 s náskokem 65 bodů před druhým Američanem Alexandrem Rossim ze španělské stáje Racing Engineering.
Belgičan se zapojil do programu podpory mladých pilotů a účastnil se testů v barvách McLarenu, ale rozhodně nebude mít případný postup do F1 nijak lehký, pokud se rozhodne pro tuto stáj. Zde vedle Alonsa a Buttona ještě čeká na svou šanci Kevin Magnussen. Sám Vandoorne připouští, že ani koruna krále GP2 nemusí být dostatečným důvodem pro získání místa ve stáji F1.
"Stačí se podívat do minulosti, byli tu piloti, kteří měli úspěchy v nižších kategoriích, ale do formule 1 se nedostali," je si Stoffel vědom nelehkého úkolu. "Vládne tu tvrdá konkurence a ani vítězství v sérii GP2 mi nedává žádnou záruku, že příští rok budu pilotovat vůz F1 v seriálu Grand Prix.O to víc se budu snažit dokázat, že tam skutečně patřím. Jsem si vědom, že o moc víc už toho udělat nemohu, proto jedu naplno každou kvalifikaci, každý tréning, každý závod - jdu na limit pokaždé, když usednu do auta."
Třiadvacetiletý mladík nepochybuje o tom, že pokud by se naskytla příležitost získat v F1 angažmá, ještě svůj boj o vysněnou sedačku zintenzivní. "Cítím se připravený, minulý rok jsem s McLarenem testoval a šlo mi to velmi dobře. I moje druhá sezóna v GP2 se vyvíjí víc než nadějně.
V Rakousku jsem měl v autě opravdu výborný pocit - bohužel dopoledne pršelo, takže jsme ztratili dost času. Odpoledne už to bylo bez problémů, mohl jsem plně zúročit své odhodlání dokázat, že na to mám."
Ale vidina neodvádí Stoffela od jeho hlavního cíle: "Pořád opakuji, že moje primární snaha je získat titul GP2, protože tam se nyní mohu maximálně realizovat. Nic důležitějšího v tuhle chvíli neexistuje. Formule 1 je nesmírně přitažlivá, ale v tuhle chvíli se jí nechci rozptylovat, abych svou velkou šanci nepropásl. Ostatně, s Ronem Dennisem a Ericem Boullierem už jsem několikrát o své budoucnosti mluvil, ale všichni víme, že na nějaké plány je ještě pořád brzy," hodnotí své šance Vandoorne.
Podle posledních zpráv se roztáčejí dohady kolem smlouvy Jensona Buttona, bylo uvedeno, že na příští rok má pouze opci. Je tedy otázkou, zda se dvířka pro Stoffela pootevřou více a po Jérôme d'Ambrosiovi uvidíme v F1 dalšího pilota belgické národnosti.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.