I kdyby se stal letošním šampionem GP2, v níž si vede opravdu výborně a patří mu průběžné vedení, je si belgický mladík vědom, že mu ani takový úspěch nemusí zaručit sedačku ve formuli 1.
Stoffel Vandoorne letos dominoval v GP2 čtyřikrát, osmkrát se postavil na stupně vítězů a třikrát mu patřilo pole-position. Pilot týmu ART Grand Prix vede průběžnou klasifikaci GP2 s náskokem 65 bodů před druhým Američanem Alexandrem Rossim ze španělské stáje Racing Engineering.
Belgičan se zapojil do programu podpory mladých pilotů a účastnil se testů v barvách McLarenu, ale rozhodně nebude mít případný postup do F1 nijak lehký, pokud se rozhodne pro tuto stáj. Zde vedle Alonsa a Buttona ještě čeká na svou šanci Kevin Magnussen. Sám Vandoorne připouští, že ani koruna krále GP2 nemusí být dostatečným důvodem pro získání místa ve stáji F1.
"Stačí se podívat do minulosti, byli tu piloti, kteří měli úspěchy v nižších kategoriích, ale do formule 1 se nedostali," je si Stoffel vědom nelehkého úkolu. "Vládne tu tvrdá konkurence a ani vítězství v sérii GP2 mi nedává žádnou záruku, že příští rok budu pilotovat vůz F1 v seriálu Grand Prix.O to víc se budu snažit dokázat, že tam skutečně patřím. Jsem si vědom, že o moc víc už toho udělat nemohu, proto jedu naplno každou kvalifikaci, každý tréning, každý závod - jdu na limit pokaždé, když usednu do auta."
Třiadvacetiletý mladík nepochybuje o tom, že pokud by se naskytla příležitost získat v F1 angažmá, ještě svůj boj o vysněnou sedačku zintenzivní. "Cítím se připravený, minulý rok jsem s McLarenem testoval a šlo mi to velmi dobře. I moje druhá sezóna v GP2 se vyvíjí víc než nadějně.
V Rakousku jsem měl v autě opravdu výborný pocit - bohužel dopoledne pršelo, takže jsme ztratili dost času. Odpoledne už to bylo bez problémů, mohl jsem plně zúročit své odhodlání dokázat, že na to mám."
Ale vidina neodvádí Stoffela od jeho hlavního cíle: "Pořád opakuji, že moje primární snaha je získat titul GP2, protože tam se nyní mohu maximálně realizovat. Nic důležitějšího v tuhle chvíli neexistuje. Formule 1 je nesmírně přitažlivá, ale v tuhle chvíli se jí nechci rozptylovat, abych svou velkou šanci nepropásl. Ostatně, s Ronem Dennisem a Ericem Boullierem už jsem několikrát o své budoucnosti mluvil, ale všichni víme, že na nějaké plány je ještě pořád brzy," hodnotí své šance Vandoorne.
Podle posledních zpráv se roztáčejí dohady kolem smlouvy Jensona Buttona, bylo uvedeno, že na příští rok má pouze opci. Je tedy otázkou, zda se dvířka pro Stoffela pootevřou více a po Jérôme d'Ambrosiovi uvidíme v F1 dalšího pilota belgické národnosti.
Poradce Cadillacu pro Formuli 1, Mario Andretti, vyzval fanoušky, aby brali za pravdu pouze oficiální informace týmu, zatímco stáj chystá oznámení složení jezdeckého dua pro sezonu 2026. Andretti tím reaguje na množící se spekulace a snaží se udržet kontrolu nad komunikací směrem k médiím i fanouškům.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.
Podle spekulací by Red Bull mohl do dohody o odchodu Christiana Hornera zařadit ustanovení, které by mu znemožnilo vrátit se do Formule 1 v jiné funkci. Pro stáj z Milton Keynes by šlo o preventivní krok, jak zabránit tomu, aby jejich bývalý šéf v budoucnu posílil konkurenci.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.
Lewis Hamilton se od svého příchodu do Ferrari v roce 2025 potýká s problémy, které budí velkou pozornost. Podle Juana Pabla Montoyi ale nemusí jít jen o výkon jezdce.
Sebastian Vettel podpořil návrat motorů V10 do Formule 1, které podle něj měly nezaměnitelný zvuk a charakter. „Nešlo jen o výkon, ale i o emoce, které dokázaly probudit v každém fanouškovi,“ řekl čtyřnásobný mistr světa.
Pilot Mercedesu upozorňuje, že dosavadní výsledky Andrey Kimiho Antonelliho ve Formuli 1 nemusí plně odrážet skutečný pokrok, kterého mladý nováček během své premiérové sezony dosáhl.
Cadillac se blíží k sestavení své první posádky pro debut ve F1 příští rok a zaměřuje se na kombinaci jezdeckých veteránů s bohatými zkušenostmi.
Sebastian Vettel zpochybnil chystaná pravidla F1 pro rok 2026. Podle něj nemusí zajistit slíbený pokrok ani udržitelnost a hrozí, že kvůli jejich složitosti získají výhodu jen určité týmy.
Po více než deseti letech od svého konce se tým Caterham opět dostává do centra pozornosti s možností návratu do Formule 1.
Bývalý inženýr Maxe Verstappena, Bradley Scanes, odhalil, že jezdec měl taktiku, jak znepříjemnit Lewisovi Hamiltonovi život. Verstappen podle něj využíval plánovaný „power trip“ k testování nervů soupeře.