V sedmé největší a druhé nejlidnatější zemi světa se jely zatím tři závody F1. Pořadatelé však neustávají ve snaze opět do této lokality Grand Prix vrátit, ale jejich úsilí nebude nijak jednoduché.
Grand Prix Indie zratila pořadatelství kvůli přístupu indických úřadů a specifické daňové politice. Záležitost je nyní předmětem soudního řízení, do té doby nelze o návratu do kalendáře F1 uvažovat.
Někdejší prezident FMSCI Vicky Chandhok absolvoval setkání s Bernie Ecclestonem a Donaldem Mackenziem v rámci Grand Prix Velké Británie a probírali možnost návratu formule 1 do Indie. Chandhok uvedl, že Ecclestone se do Indie vrátí "rád", pokud Bombajský nejvyšší soud vyřeší úspěšně daňovou otázku. "Bylo to příjemné setkání, vyslovil přání zase v Indii předvést F1," citoval Chandhoka indický list Press Trust of India. "Doufám, že interní daňové otázky pro nás a promotérskou Jaypee Group dopadnou dobře, pokud přičtu pozitivní přístup centrální vlády, mohli bychom pro naší myšlenku získat podporu různých ministerstev."
Jednání se účastnil i bývalý pilot F1 a Vickyho syn Karun Chandhok: "Musíme také zjistit, zda má Indie ještě chuť na formuli 1, nebo zda se smíří s jejím odchodem do jiných oblastí. Dobrou zprávou je, že Bernie Ecclestone a CVC Group mají stále zájem na indické Grand Prix, jen čekají na vyřešení daňových otázek."
AAR (Authority of Advanced Ruling) před prvním závodem v Indii zjišťovala, zda se její příjmy budou zdaňovat v Indii; po vyjasnění celé záležitosti v roce 2013 se zde už Grand Prix nekonala. Další jednání o případném návratu Indie do F1 proběhne v září, původně se počítalo, že závod na Buddh International Circuit bude chybět jen v letošním roce, ale už se předpokládá, že reálný návrat, po vyřešení daňových otázek je pravděpodobnější až v roce 2017.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.