V sedmé největší a druhé nejlidnatější zemi světa se jely zatím tři závody F1. Pořadatelé však neustávají ve snaze opět do této lokality Grand Prix vrátit, ale jejich úsilí nebude nijak jednoduché.
Grand Prix Indie zratila pořadatelství kvůli přístupu indických úřadů a specifické daňové politice. Záležitost je nyní předmětem soudního řízení, do té doby nelze o návratu do kalendáře F1 uvažovat.
Někdejší prezident FMSCI Vicky Chandhok absolvoval setkání s Bernie Ecclestonem a Donaldem Mackenziem v rámci Grand Prix Velké Británie a probírali možnost návratu formule 1 do Indie. Chandhok uvedl, že Ecclestone se do Indie vrátí "rád", pokud Bombajský nejvyšší soud vyřeší úspěšně daňovou otázku. "Bylo to příjemné setkání, vyslovil přání zase v Indii předvést F1," citoval Chandhoka indický list Press Trust of India. "Doufám, že interní daňové otázky pro nás a promotérskou Jaypee Group dopadnou dobře, pokud přičtu pozitivní přístup centrální vlády, mohli bychom pro naší myšlenku získat podporu různých ministerstev."
Jednání se účastnil i bývalý pilot F1 a Vickyho syn Karun Chandhok: "Musíme také zjistit, zda má Indie ještě chuť na formuli 1, nebo zda se smíří s jejím odchodem do jiných oblastí. Dobrou zprávou je, že Bernie Ecclestone a CVC Group mají stále zájem na indické Grand Prix, jen čekají na vyřešení daňových otázek."
AAR (Authority of Advanced Ruling) před prvním závodem v Indii zjišťovala, zda se její příjmy budou zdaňovat v Indii; po vyjasnění celé záležitosti v roce 2013 se zde už Grand Prix nekonala. Další jednání o případném návratu Indie do F1 proběhne v září, původně se počítalo, že závod na Buddh International Circuit bude chybět jen v letošním roce, ale už se předpokládá, že reálný návrat, po vyřešení daňových otázek je pravděpodobnější až v roce 2017.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Max Verstappen si za svůj manévr zasloužil černou vlajku a okamžité vyloučení ze závodu. Jeho ostrá slova vyvolala rozruch v paddocku i mezi fanoušky a znovu otevřela debatu o hranicích férového závodění.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.
Max Verstappen čelí hrozbě zákazu startu ve formuli 1. Po kontroverzní kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska dostal tříbodový trest a deset sekund penalizace. Celkem už má jedenáct trestných bodů – a k automatickému zastavení mu chybí jediný.
Lewis Hamilton v Barceloně bojoval s obtížemi a dojel původně sedmý, ale díky penalizaci Verstappena se posunul na šesté místo. Trať v Katalánsku mu ale příliš nevyhovovala a bude muset najít způsob, jak zlepšit svůj výkon do příštích závodů.
Max Verstappen obdržel od FIA tři trestné body za kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska. Spolu s dřívější desetisekundovou penalizací tak incident zasáhl nejen jeho výsledek v závodě, ale i bilanci v superlicenci. S celkovým počtem 11 bodů je úřadující mistr světa jediný bod od automatického zákazu startu v závodě.
Tři kola před cílem Velké ceny Španělska došlo k incidentu mezi Maxem Verstappenem a Georgem Russellem, při kterém Verstappen narazil do Russella. Za tuto kolizi obdržel Verstappen desetisekundovou penalizaci, která ho posunula z páté na desátou pozici a obdržel tři trestné body.
Aston Martin přišel o Lance Strolla ve Velké ceně Španělska kvůli zhoršujícím se bolestem pravé ruky a zápěstí, které ho nakonec donutily závod vynechat. Přesto se však objevily náznaky, že skutečný důvod jeho absence může být komplikovanější, než jak tým oficiálně uvádí.