Vyhrál Grand Prix Velké Británie, zářil štěstím a byl ochoten objímat celý svět. To byl v neděli Lewis Hamilton. Pod dojmem vítězství se také vyjádřil k současnému stavu F1. Jeho názor je vcelku odhadnutelný.
Obhájce titulu je přesvědčen, že formule 1 může nabízet divácky atraktivní závody i bez dramatického počtu změn. Jako důkaz bere právě domácí Velkou cenu a tvrdí, že se opět prokázala schopnost udělat dobrou show.
O stavu formule 1 se horečně debatuje a diskuze nekončí, spíš ještě nabírají na intenzitě. FIA se zabývá "souborem zajímavých a inovativních změn", šéf Red Bullu Christian Horner označil současné období F1 za "kritickou fázi", prezident FIA Jean Todt zase na všechny strany rozsévá optimismus a problémy bagatelizuje tím, že jsou svým způsobem malicherné. Ostatně jeho výrok o rakovině a bolení hlavy se stal hitem tohoto období.
Po vítězství na Silverstone se Hamilton domnívá, že pokud nastanou správné okolnosti, pořád mohou jak piloti tak diváci zažít dobrý závod. "Byl pro mě prostě vzrušující. A diváci se od úvodu rozhodně museli bavit. Nechci předjímat, jak by to dopadlo, kdyby nezačalo pršet, déšť nám samozřejmě pomohl," sdělil Hamilton.
"Ovšemže tu je pár dalších věcí... Názory některých lidí i nadále budou platit, ale někdy mám pocit, že se snaží očernit téměř všechno. Domnívám se, že pořád není situace taková, abychom vyházeli naše hračky z kočárku a řekli, že je všechno špatné. Věřím a doufám, že závodů jako v Británii bude víc a víc," dodává Hamilton. Už se však ozvalo několik nikoli jízdlivosti dalekých hlasů, proč obdobně nehodnotil i "zdramatizovanou" Grand Prix Monaca.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.