Poté, co někteří dodavatelé komponentů pro stáj Lotus začali důrazně vymáhat své požadavky a dokonce se obrátili na soud, nastala kolem stáje mediální vichřice. Novináři se ptají, jak na tom tým ve skutečnosti je.
Poté, co v pondělí proběhlo soudní líčení, odročené na 20. července, nadále panují dohady, jak moc je situace Lotusu nahnutá. Tým ve svém prohlášení tvrdil, že jde nijak zásadní problémy jsou po potížích týmů Marussia a Caterham v závěru loňské sezóny vnímány daleko citlivěji (více zde).
Jako nešťastně prezentovanou a špatně načasovanou vidí celou kauzu náměstek týmu Federico Gastaldi. Lituje také, že se případ dostal na veřejnost, protože medializací se celá záležitost zbytečně zveličila. Podle jeho slov tým podníká kroky, aby bylo vše v klidu vyřešeno: "S několika dodavateli jednáme," potvrdil Gastaldi. "Všechno máme pod kontrolou, medializace byla zbytečná. Vůči našim zaměstnancům to není spravedlivé, tyhle potíže jdou zcela mimo ně. Nejde o nic jiného, než že došlo k nečekané situaci ohledně našich plateb."
Gastaldi tvrdí, že problémy Lotusu vznikly především díky špatnému přerozdělování peněz s ohledem na postavení týmů na startovním roštu. Formule 1 má podle něj zájem na zvýhodnění velkých týmů, takže je pak těžké se lépe prosadit v závodním poli.
"Problém je v tom, že se neměří stejným metrem, nejsme na stejné lodi. Slavná Strategická skupina F1 se sešla patnáctkrát, ale nepokročila ani o centimetr kupředu. Nemáme žádnou dohodu, což je problém samotné struktury. Mám dojem, že jde o to mít na trati hlavně Mercedes a Ferrari, a ostatní klidně mohou jít," uvedl Gastaldi, který se rovněž účastní Sportovní konference FIA v Mexiku.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.