Poté, co někteří dodavatelé komponentů pro stáj Lotus začali důrazně vymáhat své požadavky a dokonce se obrátili na soud, nastala kolem stáje mediální vichřice. Novináři se ptají, jak na tom tým ve skutečnosti je.
Poté, co v pondělí proběhlo soudní líčení, odročené na 20. července, nadále panují dohady, jak moc je situace Lotusu nahnutá. Tým ve svém prohlášení tvrdil, že jde nijak zásadní problémy jsou po potížích týmů Marussia a Caterham v závěru loňské sezóny vnímány daleko citlivěji (více zde).
Jako nešťastně prezentovanou a špatně načasovanou vidí celou kauzu náměstek týmu Federico Gastaldi. Lituje také, že se případ dostal na veřejnost, protože medializací se celá záležitost zbytečně zveličila. Podle jeho slov tým podníká kroky, aby bylo vše v klidu vyřešeno: "S několika dodavateli jednáme," potvrdil Gastaldi. "Všechno máme pod kontrolou, medializace byla zbytečná. Vůči našim zaměstnancům to není spravedlivé, tyhle potíže jdou zcela mimo ně. Nejde o nic jiného, než že došlo k nečekané situaci ohledně našich plateb."
Gastaldi tvrdí, že problémy Lotusu vznikly především díky špatnému přerozdělování peněz s ohledem na postavení týmů na startovním roštu. Formule 1 má podle něj zájem na zvýhodnění velkých týmů, takže je pak těžké se lépe prosadit v závodním poli.
"Problém je v tom, že se neměří stejným metrem, nejsme na stejné lodi. Slavná Strategická skupina F1 se sešla patnáctkrát, ale nepokročila ani o centimetr kupředu. Nemáme žádnou dohodu, což je problém samotné struktury. Mám dojem, že jde o to mít na trati hlavně Mercedes a Ferrari, a ostatní klidně mohou jít," uvedl Gastaldi, který se rovněž účastní Sportovní konference FIA v Mexiku.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.