Jednou z možných variant oživení závodů byl návrh, aby si piloti mohli vybírat pneumatiky z celé škály nabídky dodavatele pneumatik, nikoli pouze ze dvou vybraných typů směsí určených pro ten který závod.
Nyní Pirelli vyloučil možnost svobodné volby ze směsí, které budou nabídnuty pro rok 2016. Původní návrh předložila stáj Force India a Strategická skupina F1 jej přijala jako jedno z hlavních opatření ke zlepšení úrovně závodů formule 1.
Předpokládalo se, že návrh získá podporu jak jednotlivých týmů, tak FOM i FIA. Nyní se však zdá situace složitější. Objevily se zprávy, že by výrobce pneumatik Pirelli mohl svou nabídku směsí pro rok 2016 rozšířit od čtyř až po šest. Italské periodikum Omnicorse uvedlo, že za těchto okolností Pirelli nesouhlasí, aby si stáje volily typ pneumatiky podle vlastního výběru.
"V žádném případě," vyjádřil se pro italský Omnicorse jeden z činitelů Pirelli. "Kvůli atraktivitě nemůžeme riskovat ztrátu bezpečnosti. Máme na stole několik nápadů, ale jsme přesvědčeni, že pro týmy bude nejlepší, aby nadále vybírazy z omezené škály kterou pro daný okruh považujeme za nejvhodnější."
Dodal také konkrétní příklad: "Aby to bylo jasné - na Silverstone, Spa nebo v Suzuce nikdy neuvidíte superměkké pneumatiky."
Omnicorse se domnívá, že Pirelli vypracuje následující scénář - pro každou trať zvolí tři "přijatelné" směsi, po následné konzultaci s týmy pak vybere dva preferované typy pro závod.
Max Verstappen se dostal zpět do hry o vítězství a jeho dalším cílem je dohnat 69bodovou ztrátu, aby získal svůj pátý titul mistra světa jezdců.
Lewis Hamilton po náročném víkendu v Baku varoval, že zbytek sezóny 2025 bude pro Ferrari složitý. Sedminásobný mistr světa upozornil, že tým bude mít problémy udržet krok s nejrychlejšími soupeři.
Cesta Charlese Leclerca a Carlose Sainze zpět do Monaka po Velké ceně Ázerbájdžánu nabrala nečekaný směr. Let, který měl oba piloty Ferrari dopravit domů, byl z provozních důvodů odkloněn do Itálie, čímž se jejich návrat poněkud zkomplikoval.
Australan Oscar Piastri sice drží vedení v šampionátu Formule 1, ale na okruhu v Baku na něj čekal tvrdý pád z výsluní. Jeho naděje na další body skončily hned v úvodním kole, kdy po nešťastné nehodě musel ze závodu odstoupit.
Christian Horner a Red Bull formálně uzavřeli kapitolu své spolupráce po dohodě o vyrovnání, která přišla více než dva měsíce po jeho odvolání z operativních funkcí. Tímto krokem se definitivně uzavírá dlouhá éra Hornera u týmu.
Lewis Hamilton se po závodě v Baku omluvil Charlesi Leclercovi za to, že mu nevrátil osmé místo v posledním kole.
Charles Leclerc v Baku obsadil deváté místo, přičemž jeho závod zkomplikoval problém s pohonnou jednotkou, který ho zpomalil hned v úvodu.
Mclaren v Baku zažil katastrofální víkend. Lando Norris se v Baku propadl na sedmou pozici kvůli pomalé výměně pravého předního kola v boxech.
Lídr šampionátu Oscar Piastri zažil v Baku katastrofální start do závodu, když už v prvním kole havaroval. Tento incident navíc navázal na řadu chyb, které Australan během víkendu v Ázerbájdžánu udělal, a výrazně mu zkomplikoval boj o body i vedení v šampionátu.
Carlos Sainz vybojoval své první pódium s Williamsem, když v Baku dojel třetí. Jeho výkon potvrdil, že tým se postupně zlepšuje, což jsou dobré vyhlídky do budoucna.
Max Verstappen suverénně vyhrál Velkou cenu Ázerbájdžánu před Georgem Russellem a Carlosem Sainzem, který slavil první pódium s Williamsem. Mclaren prožil jeden z nejhorších víkendů sezony.
Lewis Hamilton v Baku nepostoupil do Q3, když ho překonal jeho týmový kolega Charles Leclerc. Po kvalifikaci britský jezdec otevřeně přiznal frustraci a upozornil, že Ferrari zvolilo pneumatiky, které neodpovídaly podmínkám na trati, což nakonec rozhodlo o jeho neúspěchu.