Jednou z možných variant oživení závodů byl návrh, aby si piloti mohli vybírat pneumatiky z celé škály nabídky dodavatele pneumatik, nikoli pouze ze dvou vybraných typů směsí určených pro ten který závod.
Nyní Pirelli vyloučil možnost svobodné volby ze směsí, které budou nabídnuty pro rok 2016. Původní návrh předložila stáj Force India a Strategická skupina F1 jej přijala jako jedno z hlavních opatření ke zlepšení úrovně závodů formule 1.
Předpokládalo se, že návrh získá podporu jak jednotlivých týmů, tak FOM i FIA. Nyní se však zdá situace složitější. Objevily se zprávy, že by výrobce pneumatik Pirelli mohl svou nabídku směsí pro rok 2016 rozšířit od čtyř až po šest. Italské periodikum Omnicorse uvedlo, že za těchto okolností Pirelli nesouhlasí, aby si stáje volily typ pneumatiky podle vlastního výběru.
"V žádném případě," vyjádřil se pro italský Omnicorse jeden z činitelů Pirelli. "Kvůli atraktivitě nemůžeme riskovat ztrátu bezpečnosti. Máme na stole několik nápadů, ale jsme přesvědčeni, že pro týmy bude nejlepší, aby nadále vybírazy z omezené škály kterou pro daný okruh považujeme za nejvhodnější."
Dodal také konkrétní příklad: "Aby to bylo jasné - na Silverstone, Spa nebo v Suzuce nikdy neuvidíte superměkké pneumatiky."
Omnicorse se domnívá, že Pirelli vypracuje následující scénář - pro každou trať zvolí tři "přijatelné" směsi, po následné konzultaci s týmy pak vybere dva preferované typy pro závod.
Andrea Kimi Antonelli v debutové sezóně F1 ukazuje svůj talent, když v Miami dvakrát kvalifikoval výše než George Russell, ale v závodě opět podlehl. Týmový šéf Toto Wolff věří v jeho potenciál a zaměřuje se na zlepšení závodního tempa a správy pneumatik.
Aston Martin očekává vylepšení od Imoly, ale zůstává obezřetný a drží se dlouhodobého plánu. Alonso dál opakuje cíl stát se mistry světa v roce 2026, zatímco Cowell hájí strategii jako součást širší vize.
Damon Hill zpochybňuje, jak dlouho Max Verstappen vydrží u Red Bullu, pokud se změní dynamika týmu nebo výkonnost vozu. Podle něj bude rozhodující, zda pro něj Red Bull zůstane dostatečně motivující výzvou.
Ferrari doufalo v boj o titul, místo toho řeší výkyvy formy a limity vozu. Klíčová bude trojice závodů, hlavně Barcelona s očekávanými vylepšeními.
Max Verstappen se v pátek pokusil o tajný test na Nürburgringu pod jménem „Franz Hermann“, ale jeho identitu fanoušci i fotografové rychle odhalili. Z tichého výjezdu s týmem Verstappen.com Racing se tak stala nečekaná mediální událost.
Sergio Pérez zůstává středem pozornosti. O jeho služby pro rok 2026 usilují kromě Cadillacu, další dva týmy a návrat na startovní rošt je reálnou možností.
Toto Wolff zmírnil svůj postoj k chystaným změnám pravidel pro motory v roce 2026 a místo kritiky vyzývá k otevřenosti. Podle něj by měla F1 zvážit úpravy, pokud povedou k lepšímu výsledku pro celý sport.
Oscar Piastri letos udělal výrazný výkonnostní skok díky zásadnímu zlepšení v práci s pneumatikami. Podle šéfa McLarenu Andrey Stelly je právě tato dovednost klíčová pro jeho schopnost držet krok s elitou.
Alpine se znovu ocitá v chaosu, po rezignaci šéfa týmu přichází i dočasná výměna jezdců, kdy Jacka Doohana nahrazuje Franco Colapinto. Oficiálně jde o výměnu, neoficiálně o peníze, sponzory a rostoucí nejistotu kolem budoucnosti týmu ve Formuli 1.
Carlos Sainz po Velké ceně Miami ostře kritizoval tým Williams za chyby, kvůli kterým podle něj přišel o šanci na lepší výsledek. Nejvíc ho rozčílilo nedodržení týmových pokynů, špatná strategie a kolize s Hamiltonem těsně před cílem.
Lewis Hamilton a Ferrari poutali v Miami pozornost spíše negativně. Britův frustrovaný rádiový projev zastínil jeho výkon a otevřel otázky ohledně týmové strategie.
Spekulace o možném odchodu Maxe Verstappena z Red Bullu neutichají. Helmut Marko sice dříve nevyloučil, že by čtyřnásobný mistr světa mohl tým opustit, teď ale situaci vidí klidněji a věří, že jezdec zůstane až do roku 2026.