Za týden se v Mexico City Sportovní konference FIA. Ačkoliv Strategická skupina F1 projednala velké množství návrhů, zdá se, že prezident FIA Jean Todt některé z nich potřebuje řádně zdůraznit.
Snížení nákladů a spravedlivější rozdělení příjmů v F1, jsou pro Todta klíčové cíle. Prezident FIA si je dobře vědom toho, že Strategická skupina F1 minulý týden v Biggins Hill projednala a navrhla velké množství změn a úprav, které by měly vést k návratu F1 na výsluní automobilového sportu. Dlouhodobě se její oblíbenost propadá a diváci jsou stále více nespokojení.
Todt nyní navrhuje, aby otázky týkající se finanční stránky F1 měly při jednání přednost: snižování rozpočtů jednotlivých týmů a také omezování výdajů. "Formule 1 se musí v následujících letech zlepšit, proto chceme snížit náklady, zlepšit atraktivnost závodů a napomoci rozvoji jednotlivých týmů."
Todt se rovněž vyjádřil, že by přivítal jednání o změně způsobu přerozdělování financí do jednotlivých týmů. Prakticky neustále se opakuje názor, že větší týmy dostávají majoritní podíl příchozích peněžních bonusů, což menší týmy zbavuje konkurenceschopnosti a devalvuje sportovní hodnotu F1.
FIA nemá právo vstupovat do obchodních záležitostí, ale Todt se nechal slyšet, že finanční otázku nechce ignorovat. "V distribuci není rovnováha, to dobře víme. Na tento problém už jsme se zaměřili," dodává Todt.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.