Za týden se v Mexico City Sportovní konference FIA. Ačkoliv Strategická skupina F1 projednala velké množství návrhů, zdá se, že prezident FIA Jean Todt některé z nich potřebuje řádně zdůraznit.
Snížení nákladů a spravedlivější rozdělení příjmů v F1, jsou pro Todta klíčové cíle. Prezident FIA si je dobře vědom toho, že Strategická skupina F1 minulý týden v Biggins Hill projednala a navrhla velké množství změn a úprav, které by měly vést k návratu F1 na výsluní automobilového sportu. Dlouhodobě se její oblíbenost propadá a diváci jsou stále více nespokojení.
Todt nyní navrhuje, aby otázky týkající se finanční stránky F1 měly při jednání přednost: snižování rozpočtů jednotlivých týmů a také omezování výdajů. "Formule 1 se musí v následujících letech zlepšit, proto chceme snížit náklady, zlepšit atraktivnost závodů a napomoci rozvoji jednotlivých týmů."
Todt se rovněž vyjádřil, že by přivítal jednání o změně způsobu přerozdělování financí do jednotlivých týmů. Prakticky neustále se opakuje názor, že větší týmy dostávají majoritní podíl příchozích peněžních bonusů, což menší týmy zbavuje konkurenceschopnosti a devalvuje sportovní hodnotu F1.
FIA nemá právo vstupovat do obchodních záležitostí, ale Todt se nechal slyšet, že finanční otázku nechce ignorovat. "V distribuci není rovnováha, to dobře víme. Na tento problém už jsme se zaměřili," dodává Todt.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.