Za týden se v Mexico City Sportovní konference FIA. Ačkoliv Strategická skupina F1 projednala velké množství návrhů, zdá se, že prezident FIA Jean Todt některé z nich potřebuje řádně zdůraznit.
Snížení nákladů a spravedlivější rozdělení příjmů v F1, jsou pro Todta klíčové cíle. Prezident FIA si je dobře vědom toho, že Strategická skupina F1 minulý týden v Biggins Hill projednala a navrhla velké množství změn a úprav, které by měly vést k návratu F1 na výsluní automobilového sportu. Dlouhodobě se její oblíbenost propadá a diváci jsou stále více nespokojení.
Todt nyní navrhuje, aby otázky týkající se finanční stránky F1 měly při jednání přednost: snižování rozpočtů jednotlivých týmů a také omezování výdajů. "Formule 1 se musí v následujících letech zlepšit, proto chceme snížit náklady, zlepšit atraktivnost závodů a napomoci rozvoji jednotlivých týmů."
Todt se rovněž vyjádřil, že by přivítal jednání o změně způsobu přerozdělování financí do jednotlivých týmů. Prakticky neustále se opakuje názor, že větší týmy dostávají majoritní podíl příchozích peněžních bonusů, což menší týmy zbavuje konkurenceschopnosti a devalvuje sportovní hodnotu F1.
FIA nemá právo vstupovat do obchodních záležitostí, ale Todt se nechal slyšet, že finanční otázku nechce ignorovat. "V distribuci není rovnováha, to dobře víme. Na tento problém už jsme se zaměřili," dodává Todt.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.