Grand Prix Driver's Association Global Fan ve svém průzkumu volají po změnách, jak se ale z některých zpráv zdá, snažili se nadarmo. Je to korektní posouzení nebo jen snaha uniknout z nepříjemné situace?
Příznivci F1 po celém světě vyjádřili svůj názor na F1, Asociace nasbírala hlasy od 217.756 respondentů ze 194 zemí (článek zde). Teď jejich nadšení může opadnout, kdy se dozvídají, že se možná snažili nadarmo. Padají totiž výroky o tom, že vox populi diváků F1 nemůže zajistit okamžité změny formule 1. Prezident GPDA Alex Wurz sdělil, že se z důvodů prodlení do jednání Strategické skupiny nemohly dostat, nicméně připouští, že nasbírané údaje mají pro oživení F1 "cenu zlata".
Zmíněné podklady dosud nebyly projednány Strategickou skupinou F1, v nedávné době zasedající hned dvakrát. Přitom se zde probírala budoucnost F1 v následujcíích dvou letech, kdy by mělo být uplatněno nemálo změn, přičemž o některých se mluví jako o radikálních.
"Myslím, že ty výsledky přišly příliš pozdě, než aby mohly být projednány," vysvětluje Claire Williamsová, která při zasedání Strategické skupiny zastupuje tým Williams. "Máme agendu nastavenou několik týdnu dopředu, takže jsme o té anketě nerokovali, ale to neznamená, že se o nich nebude mluvit jinde."
To potvrzuje i Alex Wurz, který připouští, že na posledním zasedání Strategické skupiny se do jednání debata o akci GPDAGF nedostala, ale věří, že určitá spolupráce v budoucnu je možná. "Strategickou skupinu nelze vnímat jako nepřítele, opravdu se o takové názory zajímají. Od týmů jsem dostal hodně pošty. Pro současné projednávání změn nelze tyto poznatky kvůli pozdnímu dodání využít, ale pořád je lepší, že výsledky dorazily pozdě, než aby nepřišly vůbec," vysvětluje Wurz a dodává, že podobný průzkum měl být proveden už před deseti lety. "Všichni stojíme za tím, že potřebujeme lepší F1," dodává Wurz.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.