Grand Prix Driver's Association Global Fan ve svém průzkumu volají po změnách, jak se ale z některých zpráv zdá, snažili se nadarmo. Je to korektní posouzení nebo jen snaha uniknout z nepříjemné situace?
Příznivci F1 po celém světě vyjádřili svůj názor na F1, Asociace nasbírala hlasy od 217.756 respondentů ze 194 zemí (článek zde). Teď jejich nadšení může opadnout, kdy se dozvídají, že se možná snažili nadarmo. Padají totiž výroky o tom, že vox populi diváků F1 nemůže zajistit okamžité změny formule 1. Prezident GPDA Alex Wurz sdělil, že se z důvodů prodlení do jednání Strategické skupiny nemohly dostat, nicméně připouští, že nasbírané údaje mají pro oživení F1 "cenu zlata".
Zmíněné podklady dosud nebyly projednány Strategickou skupinou F1, v nedávné době zasedající hned dvakrát. Přitom se zde probírala budoucnost F1 v následujcíích dvou letech, kdy by mělo být uplatněno nemálo změn, přičemž o některých se mluví jako o radikálních.
"Myslím, že ty výsledky přišly příliš pozdě, než aby mohly být projednány," vysvětluje Claire Williamsová, která při zasedání Strategické skupiny zastupuje tým Williams. "Máme agendu nastavenou několik týdnu dopředu, takže jsme o té anketě nerokovali, ale to neznamená, že se o nich nebude mluvit jinde."
To potvrzuje i Alex Wurz, který připouští, že na posledním zasedání Strategické skupiny se do jednání debata o akci GPDAGF nedostala, ale věří, že určitá spolupráce v budoucnu je možná. "Strategickou skupinu nelze vnímat jako nepřítele, opravdu se o takové názory zajímají. Od týmů jsem dostal hodně pošty. Pro současné projednávání změn nelze tyto poznatky kvůli pozdnímu dodání využít, ale pořád je lepší, že výsledky dorazily pozdě, než aby nepřišly vůbec," vysvětluje Wurz a dodává, že podobný průzkum měl být proveden už před deseti lety. "Všichni stojíme za tím, že potřebujeme lepší F1," dodává Wurz.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.
Před startem sezóny 2025 ve Formuli 1 vzbudila FIA rozruch svými kroky k omezení jezdců, které vyvolaly bouřlivé reakce v paddocku. Zároveň se objevují spekulace o možném návratu ikonických motorů V10, což by mohlo změnit dynamiku celého šampionátu a přilákat zpět některé velké hráče.
Stáj z Faenzy využila shakedown na okruhu Enza a Dina Ferrariho, kde Juki Tsunoda a Isack Hadjar absolvovali 200 km za volantem nového VCARB 02. Tento monopost, výrazně inspirovaný technologiemi Red Bullu z Milton Keynes, má ambici prosadit se ve středu startovního pole.
Lewis Hamilton se naplno věnuje přípravám na svou debutovou sezónu ve Ferrari. Před oficiálními testy v Bahrajnu už absolvoval čtyři soukromé testy, aby se co nejlépe sžil s novým prostředím.
Aston Martin se chystá na příchod Adriana Neweyho do továrny. Konstruktér zatím nemohl zasahovat do vývoje vozu Aston Martin pro sezónu 2025, ale od března začne přispívat k vylepšení modelu AMR25.
Euforie tifosi a nadšené úsměvy provázejí Lewise Hamiltona prvními týdny ve Ferrari, na které fanoušci dlouho čekali. Přestože cesta k úspěchu nebude snadná, úvod připomíná pohádkový začátek plný očekávání a radosti. Zůstává však otázkou, zda se tento pohádkový sen promění ve skutečný vítězný příběh.
Více než 5 000 nadšených tifosi zaplnilo Fiorano, aby byli svědky historického momentu – Lewis Hamilton a Charles Leclerc poprvé vyrazili na trať s novým vozem Ferrari SF-25.
Po propuštění z pozice šéfa týmu Haas vedl Guenther Steiner právní spor proti svému bývalému zaměstnavateli. Spor byl nyní ukončen, když Steiner žalobu stáhl po mimosoudním urovnání konfliktu mezi oběma stranami.
Po testech s modelem F1 75 se Lewis Hamilton a Charles Leclerc okamžitě vrátili do Itálie, aby poprvé usedli za volant Ferrari SF-25. Na okruhu Fiorano se popasovali s novým vozem pro sezonu 2025 a ukázali své rychlé kolo.