Grand Prix Driver's Association Global Fan ve svém průzkumu volají po změnách, jak se ale z některých zpráv zdá, snažili se nadarmo. Je to korektní posouzení nebo jen snaha uniknout z nepříjemné situace?
Příznivci F1 po celém světě vyjádřili svůj názor na F1, Asociace nasbírala hlasy od 217.756 respondentů ze 194 zemí (článek zde). Teď jejich nadšení může opadnout, kdy se dozvídají, že se možná snažili nadarmo. Padají totiž výroky o tom, že vox populi diváků F1 nemůže zajistit okamžité změny formule 1. Prezident GPDA Alex Wurz sdělil, že se z důvodů prodlení do jednání Strategické skupiny nemohly dostat, nicméně připouští, že nasbírané údaje mají pro oživení F1 "cenu zlata".
Zmíněné podklady dosud nebyly projednány Strategickou skupinou F1, v nedávné době zasedající hned dvakrát. Přitom se zde probírala budoucnost F1 v následujcíích dvou letech, kdy by mělo být uplatněno nemálo změn, přičemž o některých se mluví jako o radikálních.
"Myslím, že ty výsledky přišly příliš pozdě, než aby mohly být projednány," vysvětluje Claire Williamsová, která při zasedání Strategické skupiny zastupuje tým Williams. "Máme agendu nastavenou několik týdnu dopředu, takže jsme o té anketě nerokovali, ale to neznamená, že se o nich nebude mluvit jinde."
To potvrzuje i Alex Wurz, který připouští, že na posledním zasedání Strategické skupiny se do jednání debata o akci GPDAGF nedostala, ale věří, že určitá spolupráce v budoucnu je možná. "Strategickou skupinu nelze vnímat jako nepřítele, opravdu se o takové názory zajímají. Od týmů jsem dostal hodně pošty. Pro současné projednávání změn nelze tyto poznatky kvůli pozdnímu dodání využít, ale pořád je lepší, že výsledky dorazily pozdě, než aby nepřišly vůbec," vysvětluje Wurz a dodává, že podobný průzkum měl být proveden už před deseti lety. "Všichni stojíme za tím, že potřebujeme lepší F1," dodává Wurz.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.