Ačkoliv Fernando Alonso přispěl skrovným dílkem do pořád chudé pokladničky týmu McLaren bodem v Grand Prix Velké Británie, náladu v týmu tento výsledek příliš nezlepšil. Závodní ředitel Eric Boullier volá po dalších korekturách vztahů s Hondou.
Japonská automobilka by podle závodního ředitele McLarenu měla oddělit svou tradiční "firemní kulturu" od práce na motoru pro tým. Přes umístění v bodované desítce tým nebyl výsledkem na Silverstone příliš nadšen. McLaren nabídl Hondě personální výpomoc v podobě motorářských expertů mimo personální obsazení firmy, což bylo "paušálně zamítnuto" (více zde). Boullier je nicméně přesvědčen, že potřebují od Hondy výkonnější motor, a ten mohou získat tehdy, až vedení automobilky přehodnotí své zvyklosti.
"Zapomeňme na prázdné tlachání. Tohle je formule 1, tohle je závodění," vyjádřil se Boullier k neochotě Hondy akceptovat odlišný přístup. "Jste-li jednou v F1, musíte jí vše podřídit - ať jste Afričané, Angličané nebo Japonci. Musíte pracovat způsobem, jaký si F1 žádá, držet se jejich standardů. Nic jiného prostě nefunguje."
Boullier rovněž přiznal, že systematicky zvyšují tlak na Hondu, ale zároveň odmítl, že by byli z nastálé situace bezradní. "Nemám pocit, že bychom byli frustrovaní, jak se o tom pořád píše. Jen si otevřeně říkáme, v jaké situaci se nacházíme. Klademe si stále víc konkrétních dotazů, protože víme, kde zatím ztrácíme nejvíc."
Boullier znovu opakuje, že McLaren je připraven poskytnout Hondě veškerou myslitelnou pomoc, ovšem záleží také na tom, zda ji japonský dodavatel motorů přijme. "Disponujeme obrovskými odbornými znalostmi, které s mimi můžeme sdílet. Zda tyto informace přijmou a použijí nebo odmítnou, to je teď v jejich kompetenci. Naší snahou je podpora, protože motory za ně dělat nebudeme, to je jejich záležitost. Jen jim chceme podat pomocnou ruku, vždyť jsme jeden tým."
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.