Ve formuli 1 by měl panovat tvrdý konkurenční boj, alespoň tak se to žádá. Ovšem pohled do boxů Mercedesu a Williamsu může napovědět něco jiného. Ostatně v podobném duchu se vyjádřil šéf Stříbrných šípů po nedělní Grand Prix Velké Británie.
Toto Wolff prohlásil, že se dokáže vžít do situace Williamsu už jen proto, že sám podobnou situaci před léty zažil. Vedení Williamsova týmu muselo obhajovat své rozhodnutí, v jehož důsledku se vozy jedoucí na první a druhé pozici propadly mimo stupně vítězů. Podle pozdějších rozborů bylo možné situaci řešit tak, že by jeden jezdec navyšoval náskok v čele a druhý by držel za svými zády oba Mercedesy. Jenže generálem většinou býváme až po bitvě, a ta pro Williams nedopadla dobře.
Wolff si vzpomíná na rok 2013, kdy sám občas míval velké dilema, jak rozhodnout. "Někdy mi to přišlo až jako deja vu, máte piloty na prvních dvou příčkách, nechcete riskovat dobrý výsledek, takže volba je velice obtížná a veškerá odpovědnost je na vás.
Valtteri mi přišel zjevně rychlejší, kdyby ho pustili dopředu, nejspíš by si vybudoval slušný náskok. Déšť nám pomohl, my mohli odbavit své piloty postupně, oni museli do boxů povolat oba najednou," připomíná hlavní body závodu Wolff. "Ale ono je lehké říkat, co měli či neměli, když jsem u toho nebyl."
Wolff rovněž přiznal, že matoucí pohyb mechaniků měl za cíl donutit soupeře ke strategické chybě, protože Williams mívá v závěru závodu problém, pokud jede na jedné sadě delší dobu. Proto v 18. kole zkusili u Mercedesu malou hru na nervy. "Pokusili jsme se vyvolat dojem, že se chystáme k časné zastávce, ale neskočili nám na to. Moje manželka mi dokonce poslala zprávu »Tak vy si myslíte, že nás oblafnete, ha ha ha«." Jak vidno, nakonec se to Mercedesu podařilo a bylo by zajímavé, jaká byla následná domácí debata mezi manžely Wolffovými.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.