Ve formuli 1 by měl panovat tvrdý konkurenční boj, alespoň tak se to žádá. Ovšem pohled do boxů Mercedesu a Williamsu může napovědět něco jiného. Ostatně v podobném duchu se vyjádřil šéf Stříbrných šípů po nedělní Grand Prix Velké Británie.
Toto Wolff prohlásil, že se dokáže vžít do situace Williamsu už jen proto, že sám podobnou situaci před léty zažil. Vedení Williamsova týmu muselo obhajovat své rozhodnutí, v jehož důsledku se vozy jedoucí na první a druhé pozici propadly mimo stupně vítězů. Podle pozdějších rozborů bylo možné situaci řešit tak, že by jeden jezdec navyšoval náskok v čele a druhý by držel za svými zády oba Mercedesy. Jenže generálem většinou býváme až po bitvě, a ta pro Williams nedopadla dobře.
Wolff si vzpomíná na rok 2013, kdy sám občas míval velké dilema, jak rozhodnout. "Někdy mi to přišlo až jako deja vu, máte piloty na prvních dvou příčkách, nechcete riskovat dobrý výsledek, takže volba je velice obtížná a veškerá odpovědnost je na vás.
Valtteri mi přišel zjevně rychlejší, kdyby ho pustili dopředu, nejspíš by si vybudoval slušný náskok. Déšť nám pomohl, my mohli odbavit své piloty postupně, oni museli do boxů povolat oba najednou," připomíná hlavní body závodu Wolff. "Ale ono je lehké říkat, co měli či neměli, když jsem u toho nebyl."
Wolff rovněž přiznal, že matoucí pohyb mechaniků měl za cíl donutit soupeře ke strategické chybě, protože Williams mívá v závěru závodu problém, pokud jede na jedné sadě delší dobu. Proto v 18. kole zkusili u Mercedesu malou hru na nervy. "Pokusili jsme se vyvolat dojem, že se chystáme k časné zastávce, ale neskočili nám na to. Moje manželka mi dokonce poslala zprávu »Tak vy si myslíte, že nás oblafnete, ha ha ha«." Jak vidno, nakonec se to Mercedesu podařilo a bylo by zajímavé, jaká byla následná domácí debata mezi manžely Wolffovými.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.