Krátce před Grand Prix Velké Británie si bývalý pilot, šéf stáje a dnes televizní expert Eddie Jordan rýpl do stáje McLaren a potažmo Ronna Dennise ohledně výsledků, které dosahuje spojení McLaren-Honda v letošním roce.
Jordan označil přístup Rona Dennise za arogantní a poměry v týmu označil značně nevybíravým způsobem (čtěte zde). Bylo by pošetilé očekávat, že Dennis nevrátí irskému rebelovi útok se stejnou intenzitou, a tak se také stalo.
Ve vysílání televize Sky si šéf McLarenu užil možnosti udělit Jordanovi odvetný políček: "Považuji F1 za rodinu. Jak známo, rodiny žijí ve vesnicích a každá má svého obecního blázna. A Eddie takové požadavky perfektně splňuje!"
Ne všichni přijali tento odvetný úder s úsměvem či jej ocenili. Bývalý pilot McLarenu a vítěz 13 Grand Prix David Coulthard se domnívá, že Dennis se vůči Jordanovi nezachoval tak docela férově. "Nálada v McLarenu opravdu je frustrující, ale je vidět, že neskládají. Eddie může být kýmkoliv, ale rozhodně není idiot. Nečekal jsem, že Dennis bude hasit plameny zase ohněm. Leč, stalo se tak," uvedl skotský expilot pro deník Telegraph.
Když Fernando Alonso po osmi závodech přerušil letošní bodový půst a díky desátému místu se zapsal do průběžné klasifikace, odpověděl velice ostře na otázku, zda bude tento výkon slavit. "Ne. Chceme bojovat o titul. Do konce roku budeme na vyšší úrovni, takže body vnímáme jako běžnou věc."
Nicméně Telegraph spekuluje, že McLaren požadoval, aby japonská značka najala zkušené odborníky z oblasti motorů, a to mimo osazenstvo továrny. Zároveň však podotýká, že Japonci takový tlak "paušálně odmítají" navzdory stále častějším a sílícím požadavkům ze strany Boulliera a Dennise.
Že by došlo ve výkonech McLarenu k dramatickému zvratu si David Coulthard nemyslí. "Je téměř nemožné si představit, že by od nynějška do konce roku zaútočili na výrazně lepší pozice. Musíme si zvyknout na to, kde je, než se zase odrazí ode dna a bude opět konkurenceschopný," dodává Coulthard.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.