Krátce před Grand Prix Velké Británie si bývalý pilot, šéf stáje a dnes televizní expert Eddie Jordan rýpl do stáje McLaren a potažmo Ronna Dennise ohledně výsledků, které dosahuje spojení McLaren-Honda v letošním roce.
Jordan označil přístup Rona Dennise za arogantní a poměry v týmu označil značně nevybíravým způsobem (čtěte zde). Bylo by pošetilé očekávat, že Dennis nevrátí irskému rebelovi útok se stejnou intenzitou, a tak se také stalo.
Ve vysílání televize Sky si šéf McLarenu užil možnosti udělit Jordanovi odvetný políček: "Považuji F1 za rodinu. Jak známo, rodiny žijí ve vesnicích a každá má svého obecního blázna. A Eddie takové požadavky perfektně splňuje!"
Ne všichni přijali tento odvetný úder s úsměvem či jej ocenili. Bývalý pilot McLarenu a vítěz 13 Grand Prix David Coulthard se domnívá, že Dennis se vůči Jordanovi nezachoval tak docela férově. "Nálada v McLarenu opravdu je frustrující, ale je vidět, že neskládají. Eddie může být kýmkoliv, ale rozhodně není idiot. Nečekal jsem, že Dennis bude hasit plameny zase ohněm. Leč, stalo se tak," uvedl skotský expilot pro deník Telegraph.
Když Fernando Alonso po osmi závodech přerušil letošní bodový půst a díky desátému místu se zapsal do průběžné klasifikace, odpověděl velice ostře na otázku, zda bude tento výkon slavit. "Ne. Chceme bojovat o titul. Do konce roku budeme na vyšší úrovni, takže body vnímáme jako běžnou věc."
Nicméně Telegraph spekuluje, že McLaren požadoval, aby japonská značka najala zkušené odborníky z oblasti motorů, a to mimo osazenstvo továrny. Zároveň však podotýká, že Japonci takový tlak "paušálně odmítají" navzdory stále častějším a sílícím požadavkům ze strany Boulliera a Dennise.
Že by došlo ve výkonech McLarenu k dramatickému zvratu si David Coulthard nemyslí. "Je téměř nemožné si představit, že by od nynějška do konce roku zaútočili na výrazně lepší pozice. Musíme si zvyknout na to, kde je, než se zase odrazí ode dna a bude opět konkurenceschopný," dodává Coulthard.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.