Britskou automobilku, jejíž stoleté výročí založení jsme oslavili před dvěma lety, proslavil především James Bond, jehož akce na spasení světa často vůz této značky provázel. Luxus a detaily proslavená značka by mohla být opět spojována s F1.
Pokud slavný agent 007 nejvíce zviditelnil typ Aston Martin DB5 (vyráběný v letech 1963-1965), pak vězte, že monopost formule 1 měl co do názvu jen malý detail. Aston Martin DBR5 s šestiválcovým motorem absolvoval v roce 1959 v rukou Carrolla Shelbyho a Roye Salvadoriho čtyři Grand Prix a Salvadori v právě v Grand Prix Velké Británie (na okruhu v Aintree) zajel druhý nejlepší čas. Téhož roku Aston Martin se stejným duem pilotů triumfoval v 24 hodin Le Mans. Ovšem už v sezóně 1960 zaznamenává Salvadori a Maurice Trintignant v F1 derniéru - opět na domácí půdě.
Nyní přichází britský magazín Autocar se zprávou, že by po více než půlstoletí mohl Aston Martin opět v nejvyšší motoristické kategorii fungovat - ve spojení s Red Bull Racing. Od roku 2013 má britská značka podepsanou dohodu s koncernem Daimler AG (jenž vlastní 5% Aston Martinu) na dodávky nové elektroniky pro pohonné jednotky, proto se objevily možnosti, že by se Mercedes zaštítil logem Aston Martin u Red Bullu.
Mohlo by tak dojít k obdobné situaci, jaká u rakouské stáje panuje nyní: Infiniti je luxusní odnoží automobilky Nissan, jejíž část Renault kontroluje. Jeho logo by tak mohl nahradit Aston Martin jako "prostředník" Mercedesu, čímž by se usnadnila dohoda týmu s Mercedesem.
V minulosti bylo uváděno, že spojení Red Bull - Mercedes není ani z jedné strany příliš vítáno, nyní se situace může změnit právě díky účasti Aston Martinu. Red Bullu končí v roce 2016 smlouva s francouzským dodavatelem motorů a zatím se neví, jaké další řešení své působnosti v F1 Renault zvolí. V posledních dnes se objevily zprávy, že nejpravděpodobnější je působení vlastního týmu, jenž by měl převzít nynější stáj Lotus (více zde).
Lewis Hamilton zažil u Ferrari svůj nejúspěšnější začátek kariéry u nové stáje. Sedminásobný mistr světa zůstává přesto optimistický a věří v dlouhodobou vizi týmu.
Jacques Villeneuve je přesvědčen, že za nedávnou nadvládu Red Bullu stojí především Max Verstappen. Podle něj by si tým měl více uvědomovat, že současné úspěchy nejsou jen zásluhou technické převahy, ale hlavně vynikajících jezdeckých schopností své hvězdy.
Poradce Cadillacu pro Formuli 1, Mario Andretti, vyzval fanoušky, aby brali za pravdu pouze oficiální informace týmu, zatímco stáj chystá oznámení složení jezdeckého dua pro sezonu 2026. Andretti tím reaguje na množící se spekulace a snaží se udržet kontrolu nad komunikací směrem k médiím i fanouškům.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.
Podle spekulací by Red Bull mohl do dohody o odchodu Christiana Hornera zařadit ustanovení, které by mu znemožnilo vrátit se do Formule 1 v jiné funkci. Pro stáj z Milton Keynes by šlo o preventivní krok, jak zabránit tomu, aby jejich bývalý šéf v budoucnu posílil konkurenci.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.
Lewis Hamilton se od svého příchodu do Ferrari v roce 2025 potýká s problémy, které budí velkou pozornost. Podle Juana Pabla Montoyi ale nemusí jít jen o výkon jezdce.
Sebastian Vettel podpořil návrat motorů V10 do Formule 1, které podle něj měly nezaměnitelný zvuk a charakter. „Nešlo jen o výkon, ale i o emoce, které dokázaly probudit v každém fanouškovi,“ řekl čtyřnásobný mistr světa.
Pilot Mercedesu upozorňuje, že dosavadní výsledky Andrey Kimiho Antonelliho ve Formuli 1 nemusí plně odrážet skutečný pokrok, kterého mladý nováček během své premiérové sezony dosáhl.
Cadillac se blíží k sestavení své první posádky pro debut ve F1 příští rok a zaměřuje se na kombinaci jezdeckých veteránů s bohatými zkušenostmi.
Sebastian Vettel zpochybnil chystaná pravidla F1 pro rok 2026. Podle něj nemusí zajistit slíbený pokrok ani udržitelnost a hrozí, že kvůli jejich složitosti získají výhodu jen určité týmy.