Britskou automobilku, jejíž stoleté výročí založení jsme oslavili před dvěma lety, proslavil především James Bond, jehož akce na spasení světa často vůz této značky provázel. Luxus a detaily proslavená značka by mohla být opět spojována s F1.
Pokud slavný agent 007 nejvíce zviditelnil typ Aston Martin DB5 (vyráběný v letech 1963-1965), pak vězte, že monopost formule 1 měl co do názvu jen malý detail. Aston Martin DBR5 s šestiválcovým motorem absolvoval v roce 1959 v rukou Carrolla Shelbyho a Roye Salvadoriho čtyři Grand Prix a Salvadori v právě v Grand Prix Velké Británie (na okruhu v Aintree) zajel druhý nejlepší čas. Téhož roku Aston Martin se stejným duem pilotů triumfoval v 24 hodin Le Mans. Ovšem už v sezóně 1960 zaznamenává Salvadori a Maurice Trintignant v F1 derniéru - opět na domácí půdě.
Nyní přichází britský magazín Autocar se zprávou, že by po více než půlstoletí mohl Aston Martin opět v nejvyšší motoristické kategorii fungovat - ve spojení s Red Bull Racing. Od roku 2013 má britská značka podepsanou dohodu s koncernem Daimler AG (jenž vlastní 5% Aston Martinu) na dodávky nové elektroniky pro pohonné jednotky, proto se objevily možnosti, že by se Mercedes zaštítil logem Aston Martin u Red Bullu.
Mohlo by tak dojít k obdobné situaci, jaká u rakouské stáje panuje nyní: Infiniti je luxusní odnoží automobilky Nissan, jejíž část Renault kontroluje. Jeho logo by tak mohl nahradit Aston Martin jako "prostředník" Mercedesu, čímž by se usnadnila dohoda týmu s Mercedesem.
V minulosti bylo uváděno, že spojení Red Bull - Mercedes není ani z jedné strany příliš vítáno, nyní se situace může změnit právě díky účasti Aston Martinu. Red Bullu končí v roce 2016 smlouva s francouzským dodavatelem motorů a zatím se neví, jaké další řešení své působnosti v F1 Renault zvolí. V posledních dnes se objevily zprávy, že nejpravděpodobnější je působení vlastního týmu, jenž by měl převzít nynější stáj Lotus (více zde).
Max Verstappen přijel do Miami se zprávou o čerstvě narozené dceři Lilly a vylepšeným vozem RB21. Na víkendové Velké ceně tak čelí nejen novým výzvám na trati, ale i těm rodičovským – a zvládá je s úsměvem i pomocí špičkové techniky.
Tým Alpine zatím v letošní sezoně formule 1 zůstával v oblasti technických vylepšení výrazně pozadu. Před Velkou cenou Miami se ale v boxech objevil pozoruhodný detail – dvě různé konfigurace přídě a předního křídla, které mohou naznačovat možné změny v aerodynamickém přístupu stáje.
Teprve osmnáctiletý Kimi Antonelli šokoval svět formule 1, když si v Miami vyjel první místo na startu sprintu – a dočkal se gratulace od samotného Lewise Hamiltona. Mladý Ital tak zazářil jako největší překvapení dosavadní sezony.
Mladý talent Kimi Antonelli z Mercedesu zazářil v kvalifikaci na sprintový závod Velké ceny Miami, když v dramatickém finiši překonal lídra šampionátu Oscara Piastriho a vybojoval si pole position.
Australský talent Oscar Piastri zazářil v jediné tréninkové jízdě před Velkou cenou Miami, kterou však předčasně ukončil incident Olivera Bearmana. Krátké, ale intenzivní dopoledne tak přineslo nečekané pořadí a omezený prostor pro přípravu na víkendový program.
Max Verstappen a Kelly Piquet se stali rodiči, na svět přišla jejich první společná dcera. Pro čtyřnásobného mistra světa jde o výjimečný životní milník, jenž přichází v době jeho sportovní dominance a značí začátek nové kapitoly také mimo svět Formule 1.
Rivalové na okruhu v Miami se nemusí obávat, že by lesklá helma Landa Norrise ve tvaru disko koule narušila jejich výhled. Tento extravagantní design je podle jezdce spíše zábavný, než praktický pro závodní účely.
Max Verstappen a Kelly Piquet čekají své první dítě a je možné, že miminko už přišlo na svět. S touto radostnou novinkou se však pojí i otázka, jaké národnosti jejich dítě bude, vzhledem k různým kulturním kořenům obou rodičů.
George Russell hodnotí start sezóny Mercedesu jako příjemné překvapení, ale stále má obavy ohledně závodního tempa. Britský pilot se obává, že problémy z Džiddy by se mohly opakovat i v Miami.
Oscar Piastri se po triumfu v Saúdské Arábii poprvé v kariéře ocitl na čele šampionátu F1 s náskokem deseti bodů. McLaren i Norris působí sebevědomě a jejich forma naznačuje, že letos mohou skutečně zasáhnout do boje o titul.
Yuki Tsunoda se s náročným vozem Red Bull RB21 adaptuje lépe, než se očekávalo, přičemž přiznává, že stále potřebuje více času na poznání jeho limitů. I přesto věří, že bude schopen uspět tam, kde jeho předchůdci Liam Lawson a Sergio Pérez selhali.
Carlos Sainz se nediví, že se Lewis Hamilton zatím s Ferrari plně nesžil, a připomíná, že změna týmu ve Formuli 1 je vždy složitý proces vyžadující čas a přizpůsobení.