Pro většinu týmů byl rozhodující hodinový úsek velice prestižní, domácí publikum je domácí publikum. Po tři dny tréninky vedoucí Mercedes měl nakročeno k další první řadě, v jeho závětří si tentokrát Williamsy dokázaly poradit s Ferrari. McLaren zůstává na nelichotivé pozici, Manor kromě nového sponzora nepředvedl nic nového.
Nejde jen o to ukázat, jak se jeví auta po mnoha úpravách, ale i o zvednutí sebevědomí. Tréninky zatím příliš nepotvrdily bojovné naladění Red Bullu, Force India a Sauberu, rozhodně víc se čekalo od McLarenu, i když tam nejspíš hrají roli ještě další aspekty, o kterých jsme informovali.
Nabitý okruh, teplota vzduchu 22°C, trať dokonce ohřátá na 36°C, příjemný vítr o síle 4,7 m/s a vlhkost vzduchu na hodnotě 57°C, takové byly podmínky pro kvalifikační klání před Grand Prix Velké Británie.
Oba piloti Manoru si asi byli vědomi své beznadějné situace, proto vyjeli na trať jako první, aby si užili co nejvíce pobytu na okruhu. Následoval je Hamilton a záhy stanovil měřítko pro první část kvalifikace - 1:34,009. Vzápětí ho překonal Rosberg (1:33,654) a zdálo se, že opět budeme sledovat One Team Show Stříbrných šípů. Navíc bdělí traťoví komisaři hlídali pečlivě zatáčku 9 - Copse Corner a například Hülkenberg, Vettel a později i Maldonado tu přišli o své rychlé časy.
Mercedes až na jedno zrychlení (1:33,475) zbytek kvalifikace odpočíval, zato o postupové příčky se bojovalo až do posledního možného okamžiku. Chvíli to vypadalo nadějně pro McLareny, ale prakticky všichni piloti, kteří je ještě mohli v závěru ohrozit, tak učinili. Stejně tak vpředu si Ferrari boys nazuli měkčí směs a Räikkönen první část vyhrál (1:33,426) - Vettel se pak časem 1:33,562 posunul mezi Rosberga a Hamiltona. První pětice dojela ve složení Räikkönen, Rosberg, Vettel, Hamilton, Bottas.
Z první části kvalifikace nepostoupili: Nasr, Alonso, Button, Stevens, Merhi.
2. část kvalifikace: Zahájily ji Williamsy a Bottas položil měřítko pro ostatní - 1:33,273. Za ním jedoucí Massa měl potíže s tím se udržet na dráze, takže zaznamenal jednoznačně nejhorší čas kvalifikace - 1:54,758 (myšleno samozřejmě v "rychlém" kole). Rosberg opět zajel poměrně lehce čas dostatečný na postup do třetí části (1:32,737). Hamilton se snažil odpovědět, ale nejdřív probrzdil, potom v zatáčce před starou cílovou rovinkou chytil smyk, takže nakonec se spokojil s časem 1:33,068.
Ferrari čekalo až na poslední pětiminutovku a Vettel celkem snadno proklouzl do TOP 5. Zato Räikkönen prožival drama - čas 1:34,036 mu byl kvůli prohřešku v Copse Corner umazán, takže dvě minuty před koncem si Fin povolil kratičký oddech a vyrazil k poslední šanci. Nakonec ji využil, čas 1:33,911 stačil na záchranu postupu. Maldonado byl dalším potrestaným a už druhý prohřešek ho vyřadil z TOP 10. Podobně dopadl i Pérez. Asi nejnešťastnější byl Verstappen, který si po skončení kvalifikační části stěžoval do komunikace na strašné nastavení vozu...
Nejrychlejší pětice po 2. kvalifikační jízdě: Rosberg, Bottas, Hamilton, Kvjat, Vettel.
Po 2. části kvalifikace vyřazeni: Pérez, Grosjean, Verstappen, Maldonado, Ericsson.
3. část kvalifikace: Tentokrát piloti čekali minutu, než se vydali před diváky rozhodnout boj o deváté pole-position. Hamilton dal soupeřům limit, který se pro ostatní stal pro první polovinu poslední jízdy nepřekonatelný, i když britský jezdec v nájezdu do poslední vlásenky před cílem lehce probrzdil. Ostatní piloti se kromě Rosberga nedostali pod hranici 1:33,0. Čtyři minuty před cílem se zajelo do boxů k hromadnému odpočinku a soustředění před posledním možným pokusem.
Všichni piloti na bíle označené směsi, ale nakonec, ač to zní neuvěřitelně, k žádnému zlepšení nedošlo. Hamilton dokonce výrazně zpomalil, čímž připravil možná o lepší výsledek Vettela, který zůstal zablokován za vozem před sebou a kvůli Hamiltonovi ho nemohl předjet. Šance se tak naskytla Rosbergovi, ale ten si stěžoval na malý přítlak a svou příležitost nevyužil. V závěru přišli opět z důvodu Causa Copse Corner o své časy Ricciardo a Sainz, pro Australana znamenalo pád na poslední místo v TOP 10.
Hamilton už poosmé odstartuje z nejlepší pozice, Williamsy tentokrát předvedly své zlepšení a do závodu vyrazí s Ferrari za zády. Příliš se nenaplnily představy zástupců Force India, ale Vijay Mallyia je spokojený aspoň s jedním autem v první desítce. Čím bude tato kvalifikace určitě zapamatováníhodná je řádění komisařů v Copse Corner - časů se tam mazalo opravdu hodně, ačkoliv v jiných případech se podobná praxe tolerovala - stačí si všimnout některých nájezdů do poslední zatáčky před cílovou páskou.
Výsledky: V TOP 10 jsou zaznamenány odstupy, v dalších částech časy, které jezdci dosáhli v Q2 resp. Q3.
Sedminásobný mistr světa dokázal posunout svůj vůz několik příček vpřed a nakonec dokončil závod v Las Vegas desátý.
Christian Horner se podle zpráv řadí mezi hlavní kandidáty na post šéfa týmu Aston Martin, poté co současný CEO Andy Cowell pravděpodobně odejde kvůli neshodám s Adrianem Neweym.
McLaren přiblížil důvody, které v Las Vegas vedly k porušení technických předpisů, a svým jezdcům se za vzniklé komplikace omluvil.
McLaren utrpěl tvrdou ránu po diskvalifikaci, která výrazně otřásla bojem o titul. Tým, který dlouho vedl šampionát, se nyní musí vypořádat nejen se ztrátou cenných bodů, ale i s rostoucím tlakem Maxe Verstappena.
Max Verstappen si vítězstvím udržel šance v boji o titul. Lando Norris však odjíždí ze závodu s ještě bezpečnějším náskokem v čele šampionátu.
George Russell, Andrea Kimi Antonelli a Carlos Sainz si udrží své pozice na startovním roštu Velké ceny Las Vegas.
Charles Leclerc po deštivé kvalifikaci v Las Vegas přiznal, že podmínky byly velmi náročné. Přesto zůstává odhodlaný a soustředí se na nadcházející závod.
Lewis Hamilton má před sebou v Las Vegas Grand Prix mimořádně těžký úkol. Pokud chce uspět, bude muset využít každou šanci a jet naprosto bezchybně.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.