Jak moc nebo málo je konkurenceschopný McLaren? Na to se týmu zatím těžko odpovídá, protože prakticky v každém závodě měl nějaké potíže. Exmistr světa Fernando Alonso proto doufá, že na Silverstone konečně odjedou závod, po němž budou mít potřebná data.
Španěl vyrazil do předchozího závodního víkendu při Grand Prix Rakouska s několika aktualizacemi typu McLaren MP4-30, ale neuspěl prakticky v ničem. Měl problémy ve volném tréninku a závod pro něj skončil vlastně dřív, než začal. Díky tomu nemohl tým posoudit význam instalovaných změn.
Alonso bude mít tento víkend k dispozici starší motor, ale jako klíčový bod působení na Silverstone vidí snahu konečně zjistit, co na jeho voze funguje a co ne. "Čeho tu dosáhneme? Opravdu nevím, to je pro nás velký otazník," reaguje Fernando na přímou otázku. "V Rakousku jsme si nebyli jisti výkonem vozu. Balíček aerodynamických změn auto určitě zlepšil, ale netušíme jak moc konkurenceschopné je. Pro nás to nebyla preferovaná trať.
Teď bude zásadní, jestli dokončíme závod, protože po čtyřech odstoupeních už bych si to jednou zase zasloužil. Pak snad konečně poznáme, jak jsme na tom oproti našim soupeřům. Teď prostě netušíme, jestli jsme sedmnáctí, dvanáctí nebo osmí. Proto to má pro nás význam," pokračuje Alonso.
"Nasadíme starší motor, abychom se vyhnuli případné penalizaci, takže nejspíš ve volných trénincích budeme muset omezit pobyt na trati, ale tady nejde lámání rekordu v počtu odkroužených kol, my je musíme absolvovat s maximálním nasazením a kvalitou. Půjde také o posouzení aerodynamického balíčku, vyzkoušet stálost výkonu, takže to pro nás vlastě bude test, a doufám, že užitečný. Protože nám více pobytu na trati opravdu chybí," končí své úvahy Alonso
Tým rovněž potvrdil, že Alonsův týmový kolega Jenson Button bude mít tento víkend rovněž k dispozici aktualizovaný vůz.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale celkový trénink znovu ovlivnily poklopy kanálů.
Max Verstappen připouští, že boj o titul zůstává otevřený a k obratu je potřeba víc než jen rychlost na trati. Zároveň komentuje překvapivý vývoj situace uvnitř McLarenu.
Charles Leclerc se vyjádřil k nedávnému komentáři Johna Elkanna, který vyzval jezdce Ferrari, aby se více soustředili na závodění a méně mluvili.
Ještě během sezony to vypadalo, že Oscar Piastri má nad týmovým kolegou v McLarenu navrch. Před závěrečnými závody se však situace změnila a iniciativa v boji o úspěch nyní leží na straně Landa Norrise.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane potvrdil, že oznámení jezdecké sestavy pro rok 2026 se odkládá a tým si dává čas na pečlivé vyhodnocení aktuální sezony a přípravu na novou éru Formule 1.
Sezona F1 2025 míří do závěrečné fáze a pozornost se soustředí na dramatický souboj uvnitř McLarenu mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim, zatímco Toto Wolff naznačil, jak vypadají šance Maxe Verstappena na titul.
Šéf týmu Audi pro Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že nadcházející změny pravidel otevřou dveře těm, kdo dokážou nejrychleji přizpůsobit svůj vůz
Po výzvě šéfa Ferrari Johna Elkanna, aby jeho jezdci „více jezdili a méně mluvili“, se Jenson Button na sociálních sítích ozval.